Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke gasveren voor keukenkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 04-08 20:59
In mijn keuken heb ik een kast waarbij de deur parallel met de kast omhoog gaat en daar gehouden wordt met behulp van gasveren. Echter is het als sinds dag 1 dat ik hier woon zo dat de gasveren niet krachtig genoeg zijn om deze deur omhoog te houden, en hij dus gewoon terug toevalt.

Initieel dacht ik dat de gasveren gewoon kapot waren, maar na de deur er afgehaald te hebben blijken ze beiden wel te werken, alleen geven ze niet genoeg weerstand.

Mij lijkt het dus een gevalletje van vervangen door krachtigere gasveren en het is opgelost. Echter heb ik geen flauw idee welke ik moet nemen...

Momenteel zitten deze er in: https://www.vervangingsmarkt.nl/kessebohmer-250n.html

Online vind ik wel enkele tools, maar deze zijn enkel om te berekenen bij een klep of luik.
Is er hier iemand die mij kan helpen bij de berekening? De deur van de kast weegt 4750gram.

Het betreft een kast die zo omhoog gaat:

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True