Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welk nut heeft mijn defecte laptop nog?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21:50
Hallo, ik heb een jaar geleden een prachtige laptop gekocht:
een Lenovo Ideapad 520-15IKB, i7, 8Gb Ram, videokaartje en 256Gb SSD.

https://tweakers.net/pric...81bf00hnmh/specificaties/

Was een superaanbieding dus ik was helemaal tevreden met mijn koop.

Helaas is er een glas wijn overheen gegaan. Ondanks een week drogen gaat het apparaat niet meer aan. Reparateur kon er ook niks meer mee, waarschijnlijk kortsluiting op moederbord dus einde verhaal.

Mijn vraag nu: is het hele apparaat nu schroot of kan ik er nog wat mee? Wat ik zelf kan bedenken:
- de ssd-schijf doet het nog, die heeft de reparateur al in een aparte case gestopt
- het ram-geheugen (4Gb-stripje, de andere 4Gb is onboard). Helaas geen laptops in huis met een vrij slot.
- de videokaart (GeForce MX 150): zit die geïntegreerd?

Of is er nog een markt voor dit soort apparaten voor liefhebbers die denken hem aan de praat te krijgen?
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True