Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

snelheid TP-Link Deco M5 tweede etage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmileAlot
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 05-06 09:47
Vraagje;

ik heb 4x TP-Link Deco M5 in mijn huis. Dit betreft een nieuwbouw huis uit 2019 (drie dubbelglas etc, extreem duurzaam dus dikke/ goed geissoleerde muren) totale oppervlak 150m2.

1tje in de meterkast(gang),
1 op eerste etage recht erboven meterkast(sk1), connect met gang 2 streep
1 op eerste etage slaapkamer ernaast (sk2) connect met gang 1 streep en soms met sk1, 3 streep)
1 op tweede etage waar werkkamer is (zldr) connect met gang 1 streep

ik heb een apart deco netwerk aangemaakt.

Als ik de speedtest beneden doe kom ik op de 50m. Op de eerste etage zit dat tussen de 25 en 30
maar helaas boven op zolder op 5 a 10 mb. Uiteraard vervelend met videocalls etc.

Als ik in de Deco app zelf kijk zie ik ook dat zldr connect met gang en de twee die op de eerste etage liggen 'overslaat'. Dit kan ik ook niet aanpassen?

hoe kan ik de snelheid boven op tweede etage toch verbeteren via deco? of wat doe ik verkeerd?
8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmileAlot
Dat staat beetje haaks op dit “Mesh-netwerken zijn dus een ideale oplossing voor plekken waar geen netwerkkabel ligt of waar het draadloze signaal niet beschikbaar is” toch.
Ik snap gewoon niet dat de twee nodes op eerste etage volledig worden overgeslagen en de tweede etage dus verbindt met de meterkast node? En verschil dus zo enorm wordt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmileAlot
Mmm dus eigenlijk is oplossing dan kabel doortrekken naar loze leiding op tweede etage en dan die aan de m5 hangen ?

Maar ik snap nog steeds niet waarom de zolder node die twee van de eerste etage niet pakt. Is het signaal vd meterkast zoveel sterker??

Kun je ook 1 m9 kopen en die dan op de tweede etage gebruiken en met m5 gebruiken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmileAlot
heb er een paar een andere plek gegeven op de kamers, iets hoger allemaal + die van op zolder vlak bij de laptop en tot mijn verbazing haal ik nu 40mb. Terwijl nog steeds 1 streepje verbinding is met gang :S
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True