Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC voor Muziekproductie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 29-07 23:18
Betreft pc voor muziekproductie

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zwager is DJ van beroep en wil een nieuwe pc samenstellen voor muziekproductie. Hij heeft altijd Apple gehad en twijfelt nu of qua prijs / kwaliteitverhouding of een Windows PC niet een betere keuze is. Onlangs heb ik zelf een Ryzen systeem samengesteld en wanneer ik dit vergelijk met de Mac specs denk ik dat Windows in ieder geval een goedkopere keuze is. Maar ik wil er wel bijzeggen dan ik van Apple geen kaas heb gegeten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet specifiek een prijs in gedachten. Hij wil zonder problemen muziek kunnen produceren op zijn systeem. Ik hoop zo rond de 800 euro uit te komen. Op dit moment loopt hij met zijn iMac late 2011 2,5 GHz Intel Core i5 / 4 GB 1333 MHz DDR3 behoorlijk tegen beperkingen aan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Hij gebruikt een Apollo Twin Duo als externe geluidskaart.

Deze is aangesloten via een Thunderbolt 2 aansluiting. Moet hij hiervoor ook per definitie een Thunderbolt moederbord hebben of is ubs-c ook voldoende? Er moet sowieso een Thunderbolt 2 naar Thunderbolt 3 adapter bijkomen. Hebben jullie hiervoor ook een suggestie?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nu met de Intel vs. Ryzen twijfel ik wat tussen de twee systemen, omdat Ryzen geen ingebouwde videokaart heeft. Hij wil er een 4k 21" tot 27" monitor op aansluiten. Dit kunnen later 2 monitoren worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel of Ryzen, mag beiden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij gebruik het programma Ableton live 10 om te produceren. Ik begreep dat 16gb ram met alle plugins wel een vereiste is. Ik zou daarom zelf voor een 32GB aan geheugen gaan om zeker te weten dat dit geen bottleneck zal zijn.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie ons wat op weg kunnen helpen om de keuze voor Apple / Windows voor hem te kunnen maken. Hij is zelf altijd Apple gewend en wil daar graag bij blijven, maar soortgelijke specs lopen daar al gauw tegen de 2000-3000 euro aan. Wanneer het prijsverschil met Windows echt enorms is dan wil hij de overstap wel maken.

- Kan ik een alternatief moederbord kiezen (deze vond ik vrij kostbaar, maar heeft Thunderbolt 3)?
- Welke adapter heb ik nodig om de Apollo op de PC aan te kunnen sluiten?
- Zouden jullie toch voor intel gaan?
- Is de videokaart niet teveel overkill?
- Zien jullie verder nog besparingsmogelijkheden of betere alternatieven?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 285,-€ 285,-
1MoederbordenASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3€ 249,90€ 249,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G€ 187,90€ 187,90
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 56,87€ 56,87
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 163,89€ 163,89
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 84,70€ 84,70
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,03€ 129,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.157,29

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True