Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Full frame lens op APS-C body

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 25-12-2020
Je hoort vaak dat een 100mm Prime op full sensor bijvoorbeeld 150mm op Crop sensor zou zijn. Ik vroeg mij af als je nu een full sensor lens gaat vergelijken met een crop sensor lens. Is deze rekenfactor dan al meegenomen in de specs van de lens? Dus is een full sensor 100mm lens op een crop camera in werkelijkeheid 150mm? Terwijl een Crop lens op een crop camera gewoon 100mm zou blijven? Of rekenen ze beide terug naar full frame?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hrugnir
maar in principe heb je dan meer afstand tussen de sensor en het objectief bij een crop sensor? of heb je gewoon een bak overtollig licht dat wel in de body komt maar gewoon niet de sensor raakt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hrugnir
ok dank jullie wel voor jullie input! Dan begrijp ik nu eindelijk echt hoe het zit ;-)

• Hrugnir
Had me eigenlijk niet zo gerealiseerd dat je dus eigenlijk met je FF lens op Cropbody een beetje een nadeel hebt omdat je eigenlijk door te croppen ook je imperfecties van je lens vergroot eigenlijk
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True