Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC valt uit bij sommige games en GPU gaat tekeer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
thewizard2006 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:19:
[...]

Ok. In mijn beleving zijn Monster Train en They are Billions nou ook niet echt grafische wondertjes? Hoe kom je aan/bij die informatie? Het is niet dat het de nieuwste Far Cry is ofzo :d

De voeding is de pricewatch: Corsair Enthusiast TX550M
Volgens mij stond die zelfs een keer in de BBG van een paar jaar terug. Zou dus voldoende moeten zijn.

Welke specs wil je nog meer weten? Ik heb ze nodige al in de OP gezet.

Heb nu trouwens Monster Train op een lagere resolutie staan en tot nu toe gaat dat wel goed. Heb een 31inch monitor. Resolutie stond eerst op 3840x2160 en nu op 3200x1800

[...]

Weet je toevallig een manier of/hoe dit te controleren is? De voeding zou een goede moeten zijn zeg maar
Prime 95 aangooien samen met furmark, dat is een flinke stress test.
Ook een goede voeding kan in 8 jaar aftakelen.

Steam - Warzone - Ryzen 5 3600X, 3070, Quest2.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pica
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15-01 13:55
Hier een nvidia kaart, had hier vergelijkbaar (niet helemaal hetzelfde) probleem: tijdens bepaalde games beeld zwart en GPU fans op max. Gek genoeg bleef geluid wel doorspelen.
Uiteindelijk opgelost door een oudere driver te pakken. Sindsdien deze driver niet meer bijgewerkt en geen problemen meer gehad.

[Voor 5% gewijzigd door pica op 30-05-2020 14:50]

Steam

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@thewizard2006Ga eens terug naar stabiele AMD Radeon Software Adrenalin 20.4.2 WHQL

laat Afterburner eens meelopen met spel en bekijk wat daar gebeurt

[Voor 29% gewijzigd door Hackus op 30-05-2020 14:56]

5x5 @85%. Never Skip a Leg Day !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Uitvallen lijkt me een voedings probleem. In andere gevallen crasht hij namelijk en start hij opnieuw op.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NanoZx
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 15-01 10:35
Momenteel ook hetzelfde probleem als wat jij omschrijft.
Daarvoor ook al 101 verschillende dingen gedaan en geprobeerd.
Mocht het nog kunnen dan zou ik je videokaart terugsturen naar waar je het hebt gekocht.
En dan vragen of je een andere videokaart voor een meerprijs kan kopen.
Kies dan eentje van Nvidia, want bij de videokaarten van AMD mankeert bijna altijd wel wat.

Daarnaast zou ik ook niet voor de 5600 XT gaan, maar voor een 1660 super/ti of 2060.
Wat dan ongeveer tussen de 260 en 360 euro gaat kosten.

Succes!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is een betere voeding en heeft een VGA Rail apart voor videokaart op 25A. verder heeft je gekozen moederbord een erg magere stroomvoorziening, en is pricewatch: ASRock B450M Pro4 een betere keuze. Ook is je gekozen kast krasgevoelig (geen echt glazen venster)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Denk aan een groep in je meterkast. op één groep zit de videokaart gezekerd met 25A. verder varieren prijzen zo erg en ook een budget van BBG, dat het kan zijn dat 1 voeding die normaal +- €49,- kost nu te duur is. Daarom is gericht advies ook van belang in DAA.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True