Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC valt uit bij sommige games en GPU gaat tekeer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:35
Bij sommige games valt mijn pc soms/regelmatig uit en gaat mijn GPU fan blazen als een malle. Bij andere games is er niets aan de hand. Bij deze games gaan ook de fans standaard al heel erg hard blazen terwijl bij de games waar hij niet uitvalt dit niet gebeurd.
Monster Train - Valt vaak uit wanneer een boss de bovenste laag bereikt (maar niet altijd)
They are billions - Lijkt vrij random te gebeuren maar zeker elk uur maar soms ook om de 5minuten bijv

Hearthstone - fan blijft laag en valt niet uit
Civilization 5 - idem
Slay the Spire - idem

Het is niet zo dat de games die ik speel mega zwaar zijn. Ook de settings heb ik bijv al lager/laag gezet. Al zou dat eigenlijk helemaal niet nodig moeten zijn met de kaart die ik heb.

Verder heb ik AMD overdrive geïnstalleerd en ben ik met de fanspeed aan de gang gegaan.
Om het harde blazen tijdens het gamen wat minder te maken heb ik de fanspeed op 30-40% ingesteld. De GPU lijkt niet warmer dan 65-67 graden te worden. Als het goed is is dat niet extreem heet.
Ook heb ik speedfan geïnstalleerd en die geeft dezelfde waardes. Komt eigenlijk niet boven de 67graden uit volgens beide programma's.
Over het algemeen is de temp tussen de 45 en 55 graden

De games vallen ook uit als ik geen AMD overdrive gebruik en de fans vanaf het begin al heel hard blazen.

Het gaat om een Radeon RX480
pricewatch: Intel Core i5-3570K Boxed
16GB intern geheugen Corsair vengeance
pricewatch: Corsair Enthusiast TX550M
Niets is overgeclocked
AMD drivers Adrenalin 20.5.1

Iemand enig idee wat het kan zijn of wat ik kan doen om te achterhalen wat het probleem is of hoe dit op te lossen is?
Zie op internet meerdere mensen die het ook hebben en de antwoorden zitten tussen verkeerde drivers tot koelpasta vervangen tot slechte voeding.

De drivers zijn de meest actuele en de voeding zou als het goed is meer dan voldoende moeten zijn. Ik kan eens kijken of de koelpasta weg is.

[Voor 26% gewijzigd door thewizard2006 op 30-05-2020 04:47]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True