Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Is het nuttig om een VM te draaien op home server?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m798
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19-07 09:03
Mijn vraag
Ik vraag me af of het mogelijk is om een centrale 'home server' te hebben en daar dan mee te verbinden (via RDP) met een laptop. Zo kan ik me voorstellen dat je een krachtiger systeem bouwt, ergens op zolder verstopt en vervolgens die met een minder krachige laptop bedient. Als ik zorg voor een snelle netwerkverbinding tussen de twee systemen, hoe zou de gebruikerservaring dan zijn? Wordt dat niet traag? Wat zou je qua performance inleveren? En hoe gaat het bijvoorbeeld met het gebruiken van een webcam op de laptop? Zijn er nog andere overwegingen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Weet ik nog niet

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan hier weinig over vinden. Misschien ken ik niet de juiste termen of misschien is het een slecht idee :)

Beste antwoord (via m798 op 30-05-2020 14:44)

• Xelefim
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 03-06 21:07
Een krachtige laptop zal altijd praktischer zijn om mee te werken dan met een snelle connectie tot een krachtige server.

Beeld je geen vloeiende streams in die je stroomloos kunt volgen vanop je laptop. Dit tenminste indien je niet investeert in een betere server GPU.

Je webcam mappen naar de RDP sessie zal via trial en error (en mogelijk ook betalende 3rd party software) moeten gaan.

Voordelen:
- Kan altijd up zijn

Nadelen:
- Gamen / streamen over
- Licenties zijn nodig
- security niet vergeten
- meer onderhoud nodig dan een laptop

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True