Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aanschaf nieuwe handcamera (natuuropnames)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarten18NL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 20-07 21:31
Mijn vragen:
1. Hoe zit het nu precies met digital/optical/intelligent/advanced zoom?
De reden is dat ik namelijk wil weten hoe ver/goed ik kan zoomen met een nieuwe camera ten opzichte van mijn huidige. Ik heb zelf wat gelezen, snap het verschil tussen digital en optical zoom in pricipe. Maar zie zoveel termen, en hoe spelen ze samen? Momenteel heb ik namelijk een 11 jaar oude camera ( https://tweakers.net/pric...s20-zilver/specificaties/ ). Hier staat op de camera 45x advanced zoom en ook '2000x digital zoom'. Daarnaast zeggen de productspecificaties op deze pagina 37x optical zoom? Hoe speelt dit alles samen? Lijkt me sterk dat ik 37x45x2000 maal vergroot beeld heb toch?

2. Welke camera's raden jullie aan?
Ik zal de camera op statief gebruiken om de natuur te filmen, vaak ook rond schemering. Mag liefst niet te veel kosten, max 200-300 euro? Zoom is een erg belangrijk criteria, het zij digital. Het is ook mijn verrekijker in de natuur zeg maar, vandaar.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zelf kwam ik bijvoorbeeld deze tegen https://www.panasonic.com...er/camcorder/hc-v180.html maar ik snap dus niet hoe ik deze kan beoordelen wat betreft zoom, vanwege de 3 verschillende types 'intelligent/optisch/digital'. Kunnen jullie mij helpen?

-Maarten

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarten18NL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 20-07 21:31
thunder7 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:45:
intelligent en advanced zoom zijn pure reclamepraatjes
Oke, hoe moet ik die reclamepraatjes duiden dan? Is advanced = optical? of advanced = digital? of zijn ' advanced en intelligent' weer hele nieuwe begrippen los van digital/optical?

En hoe denk je dat de '2000x digital' en 37x optical zoom op mijn huidige camera zich verhouden? Ik zou graag willen weten hoe ver ik maximaal kan zoomen totaal (37 * 2000??). Viel me verder op dat eigenlijk geen een camera meer dan 500x digital zoom heeft en iets van 40x optical zoom. Verbaasd mij ook erg aangezien mijn huidige 10 jaar oud is ofso, lijkt me sterk dat deze 10 jaar oude camera de beste zoomer is van de huidige camera's toch :P ?

Bedankt voor je uitleg, ik begrijp dat optical zoom beter is en dat bij digital je inlevert op kwaliteit, maar toch vind ik ook digital erg handig. Als er een hert op 500m loopt heb ik liever iets mindere kwaliteit en toch de opname dan niks.

Oke wat betreft licht zag ik ook al 'minimale lux nodig', maar er is weinig over mijn huidige camera te vinden dus lastig te vergelijken hoe ik daar op voor-/achteruit zou gaan haha.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True