Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hoezer
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 01-06 16:00
Al een jaar of 7 hebben we een (meerder) intex zwembad die we bij mooi weer op zetten, en dan een lange tijd laten staan. Omdat het toch wel een bad is van formaat Intex Metal Frame zwembad 366 x 76 cm. Kost het best wel tijd en moeite om het bad goed te houden. Mijn idee is dan ook om door wat sensoren in het zwembad te maken zodat ik op tijd kan bijsturen voor het bad weer als een groene drap in mijn achtertuin staan. Op verschillende sites zo als deze lees ik mooie verhalen over wat je allemaal moet berekenen, meten …

Nu zit ik met de volgende vragen:
  • Zijn er mensen die hier eerde wat mee gedaan hebben
  • Welke sensoren moeten er gebruikt worden? (buiten de PH)
  • Hoe kan ik de data van het zwembad naar Domoticz krijgen wifi, zwave..?
  • Kan ik zorgen dat het systeem ook zelf actie kan ondernemen. Zoals PH+ of PH- toevoegen. Met een klep wel of niet chloor toevoegen.
  • Wat voor een sub systeem raden jullie aan (arduino, pi,…)
  • Goede ideeën welkom.
Mij situatie
  • Intex Metal Frame zwembad 366 x 76 cm +/- 150 meter van het huis / wifi af
  • Chloor dispencer in line Link
  • Domoticz op een Pi B3+ met een Aeotec Zwave USB
Hoop dat jullie ideeën hebben :)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True