Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (spellen als de nieuwe assassin's creed valhalla, Call of duty, Battlefield
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen de Seagate Desktop HDD, 2TB mee, oude pc wil in weggeven. randapparatuur en schermen blijf ik wel gebruiken
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek een systeem waar ik weer een aantal jaartjes mee vooruit kan. de huidige werkt nog oke, maar merk dat niet alles meer loopt zo als ik zou willen
Ga je overklokken?
Nee, dat zie ik mij zelf niet doen.
Wat verwacht je van ons?
Mijn huidige pc komt uit 2015 en werkt nog prima, maar de vraag is nu. is het verstandig om nu te upgraden, ik lees dat er snel weer nieuwe cpu's uitkomen. maar heeft het zin daar op te wachten ook met het oog om mijn budget? ik heb ook al lopen zoeken of het zin heeft mijn huidige systeem een update te geven. maar volgens mij zit je dan al snel in de buurt van de kosten van een nieuwe pc.
Hieronder mijn huidige pc:
Nu heb ik natuurlijk al zelf lopen zoeken naar een nieuwe versie, maar zit al snel over mijn budget heen.
Ik heb de volgende systemen bij elkaar gezocht na een week mee lezen met alle topics hier:
Systeem 1:
pcpartpicker info
Systeem 2:
pcpartpicker info
Bij de een zit er wat meer geld in de Videokaart en bij de ander meer in het geheugen. Alleen weet ik nu niet wat beter is.
Wat betraft de Case heb ik niet veel voorkeur. hij staat in de woonkamer onder een grote witte tafel, dus dat je er in kan kijken is wel een +. cd/dvd gebruik ik niet dus voorkant kan "dicht" zijn. ruimte voor airflow.
Hierdoor ook de Full Modular voeding gekozen, zodat het met cable management wat mooier weg te werken is.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Groeten
Peter
Gamen (spellen als de nieuwe assassin's creed valhalla, Call of duty, Battlefield
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen de Seagate Desktop HDD, 2TB mee, oude pc wil in weggeven. randapparatuur en schermen blijf ik wel gebruiken
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek een systeem waar ik weer een aantal jaartjes mee vooruit kan. de huidige werkt nog oke, maar merk dat niet alles meer loopt zo als ik zou willen
Ga je overklokken?
Nee, dat zie ik mij zelf niet doen.
Wat verwacht je van ons?
Mijn huidige pc komt uit 2015 en werkt nog prima, maar de vraag is nu. is het verstandig om nu te upgraden, ik lees dat er snel weer nieuwe cpu's uitkomen. maar heeft het zin daar op te wachten ook met het oog om mijn budget? ik heb ook al lopen zoeken of het zin heeft mijn huidige systeem een update te geven. maar volgens mij zit je dan al snel in de buurt van de kosten van een nieuwe pc.
Hieronder mijn huidige pc:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-6600 Boxed | € 248,05 | € 248,05 |
1 | Moederborden | MSI B150 GAMING M3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 133,27 | € 133,27 |
1 | Behuizingen | NZXT H440 New Edition Zwart/Rood | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R | € 79,35 | € 79,35 |
1 | Voedingen | Seasonic G-series 550 watt | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX200 2,5" 500GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 460,67 |
Nu heb ik natuurlijk al zelf lopen zoeken naar een nieuwe versie, maar zit al snel over mijn budget heen.
Ik heb de volgende systemen bij elkaar gezocht na een week mee lezen met alle topics hier:
Systeem 1:
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 159,- | € 159,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Plus Max | € 105,- | € 105,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Super Gaming X | € 484,05 | € 484,05 |
1 | Behuizingen | NZXT H500 Zwart | € 80,03 | € 80,03 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master MasterAir MA410P | € 34,95 | € 34,95 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 | € 90,05 | € 90,05 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | € 76,- | € 76,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 129,- | € 129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.158,08 |
pcpartpicker info
Systeem 2:
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 159,- | € 159,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 123,90 | € 123,90 |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5700 XT Challenger D 8G OC | € 424,04 | € 424,04 |
1 | Behuizingen | NZXT H500 Zwart | € 80,03 | € 80,03 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master MasterAir MA410P | € 34,95 | € 34,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 157,50 | € 157,50 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | € 76,- | € 76,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 129,- | € 129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.184,42 |
pcpartpicker info
Bij de een zit er wat meer geld in de Videokaart en bij de ander meer in het geheugen. Alleen weet ik nu niet wat beter is.
Wat betraft de Case heb ik niet veel voorkeur. hij staat in de woonkamer onder een grote witte tafel, dus dat je er in kan kijken is wel een +. cd/dvd gebruik ik niet dus voorkant kan "dicht" zijn. ruimte voor airflow.
Hierdoor ook de Full Modular voeding gekozen, zodat het met cable management wat mooier weg te werken is.
Alvast bedankt voor jullie hulp

Groeten
Peter