Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• samijnski
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 06-06-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Ik speel voornamelijk 'Osu!', een ritmespel dat in principe niet veel vraagt van je pc, maar waarbij reactiesnelheid en precisie enorm belangrijk zijn. Daarom zijn hoge FPS, hoge refreshrate en dergelijke wel uitermate belangrijk. Daarnaast wil ik dat mijn systeem de gewoonlijke mainstreamgames ook op hoge settings kan spelen.
Naast gamen zal de computer ook gebruikt worden voor normale internetgebruik, het kijken van films en dergelijke.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van om en bij de 2500euro gekozen (inclusief monitor) . Hier kan van afgeweken worden, maar enkel bij een aanzienlijke verbetering. Het is bovendien mijn eerste PC die ik zelf zou assembleren, zonder enige voorkennis.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige dat ik zou meenemen is een Samsung T5 SSD (500gb)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee. 1 ding dat ik wel heel belangrijk vind is de mogelijkheid om achteraf nog te upgraden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren, buiten een Nvidia GPU (uiteraard?)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte van het systeem is niet heel belangrijk, ik zou enkel graag een case hebben die me voldoende ruimte geeft zodat ik het process van assemblage misschien iets makkelijker kan maken. Voornamelijk omdat dit mijn eerste zelfbouw pc wordt en ik dus zoveel mogelijk moeilijkheden uit de weg wil gaan

Ga je overklokken?
Ik wil niet overklokken aangezien ik hiervoor onvoldoende ervaring heb.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback krijgen over de gekozen onderdelen en indien nodig suggesties krijgen over hoe ik de prijs-kwaliteit eventueel nog kan verhogen. Alle feedback wordt ten zeerste gewaardeerd aangezien ik geen verstand heb van PC's en graag een zo goed mogelijk systeem zou verkrijgen.
Verder vraag ik me ook af of ik met mijn lijst ALLE onderdelen heb die ik nodig heb of ik nog dingen vergeten ben?

Ik zou willen gaan gamen op 1440p.
Voor de monitor twijfel ik momenteel tussen de AOC Q27G2U/BK Zwart en de LG UltraGear 27GL850 Zwart. Ik heb in de pricewatch momenteel de LG UltraGear 27GL850 Zwart maar twijfel nog steeds of deze het extra geld waard is?
Ik vraag me ook af of de stock cooler van AMD Ryzen 3700x voldoende is?

Momenteel samengesteld:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 285,-€ 285,-
1MoederbordenASRock X570 Steel Legend€ 205,-€ 205,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 834,05€ 834,05
1BehuizingenNZXT H710 Zwart/Wit€ 140,95€ 140,95
1MonitorenLG UltraGear 27GL850 Zwart€ 497,31€ 497,31
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 190,-€ 190,-
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 130,10€ 130,10
1Solid state drivesIntel 660p 2TB€ 263,30€ 263,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.545,71

Alvast bedankt voor elke vorm van feedback/suggesties!

[Voor 9% gewijzigd door samijnski op 29-05-2020 12:16]

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True