Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

bekabeld netwerk werkt niet met twee routers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• jvdh51
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 29-05-2020
Mijn vraag/situatie
Ik heb thuis een nieuwe router van Delta (een Genesis model). Deze werkt prima maar het bereik in het huis is niet altijd even goed. Nu had ik nog een oude router van KPN (een Experiabox V10) waar ik niks mee deed. Toen heb ik op internet gelezen dat je een oude router prima kan gebruiken als een "acces point"

Na wat zoeken heb ik gevonden dat ik bij de oude router het volgende moet doen:
DHCP uitschakelen
IP adres wijzigen zodat hij in het bereik van de nieuwe router valt

Dit heb ik gedaan, daarna heb ik de oude router aangesloten op het netwerk via de eerste poort (LAN). En ik zie keurig op mijn mobiele apparaten een nieuw WIFI netwerk komen. Hiervan heb ik later de naam aangepast zodat deze overeenkomt met het WIFI netwerk van de nieuwe router.

Alles leek goed te zijn totdat ik op mijn pc ging kijken. Deze is met een vaste kabel aangeslapen op de nieuwe router van Delta. Deze verbinding werkt nu niet meer. Ik heb ook diverse laptops aangesloten met een vaste kabel maar deze werkte ook niet meer.

Hoe kan het komen dat mijn vaste internetkabel aansluiting niet meer werkt als ik de oude router aanzet? Als ik hem uitzet doet de kabelverbinding het wel weer.

Beste antwoord (via jvdh51 op 29-05-2020 07:41)

• Diederik
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Als je het mij vraagt, dan is je Experiabox roet in het eten aan het gooien met IPv6 probeer dat eens helemaal uit te zetten.

Zet je voicemail uit!

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True