Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

bekabeld netwerk werkt niet met twee routers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• jvdh51
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 29-05-2020
GlowMouse schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:57:
Je krijgt antwoord van 1.1.1.1, dus internet werkt. Schijnbaar is er iets mis met de dns-service op 192.168.1.254. Zet de primaire dns eens op 1.1.1.1.
Na nog wat testen heb ik het volgende ontdekt.

Als ik de oude router aanzet en het wifi signiaal komt online. Dan kan ik hier mee verbinden zowel via mijn laptop als mobiel. Op het moment dat ik met mijn telefoon verbind kan ik gewoon internet gebruiken/ whatsappjes versturen en ontvangen.

Als ik mij laptop loskoppel van de vaste kabel en op het wifi netwerk ga van de oude router dan kan ik geen pagina's bezoeken via mijn laptop. Ook een andere vaste pc werkt niet als ik via die wifi verbind.

Als ik vervolgens de internetkabel van de hoofdrouter (dus mijn nieuwe) inplug op mijn laptop of vaste pc dan werkt dit internet ineens niet meer. Om dit op te lossen moet ik de oude router uitschakelen en na een tijdje komt mijn verbinding met mijn nieuwe router weer terug.

Is dit iets van informatie waarmee we iets kunnen?

Ik wil nog even laten zien wat mijn instellingen nu zijn: (boven nieuwe en onder de oude router)

[Voor 22% gewijzigd door jvdh51 op 28-05-2020 17:41]

• jvdh51
GlowMouse schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:03:
[...]

In de nieuwe router. Je kunt controleren of een cliënt de nieuwe DNS-server gebruikt via ipconfig /all.
Als ik ipconfig /all gebruik zie ik het volgende:

Iets wat mij opvalt is dat er wel staat domain_not_set.invalid?

• jvdh51
Croga schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:17:
[...]

Op het plaatje van de nieuwe router zie je "Alternatief DNS-adres". Daar moet je 1.1.1.1 invullen
Dit heb ik gedaan zonder resultaat helaas.Als ik ipconfig /renew en flush gebruik en ik ben vorbenden met de wifi die dus niet werkt krijg ik het volgende

• jvdh51
Croga schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:14:
[...]

Ah, there's your problem. Je nieuwe router, die DHCP server is, heeft nog de verkeerde DNS setting..... Die wordt via DHCP naar je client gestuurd dus heeft die ook de verkeerde setting. Zet de nieuwe router op DNS 1.1.1.1 en probeer het dan nog eens.
De oude client staat ook op 1.1.1.1 is dit erg? Ik kan in mijn nieuwe router ook bij ipv4 een DNS instellen moet ik daar iets mee?

[Voor 33% gewijzigd door jvdh51 op 28-05-2020 22:55]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True