Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Interactieve TV doorschakelen door eigen router werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jaap.W
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 08-09-2020
Ik ben thuis bezig met het vervangen van mijn experiabox door een eigen pfsense router. Ik heb internet momenteel werkend alleen de TV krijg ik niet goed werkend. Ik heb online verschillende forums bekeken maar ik kom er niet uit met de IGMP proxy op pfsense. Ik krijg beeld te zien op mijn tv, maar na 3 seconden loopt hij vast daarna gaat hij weer verder voor 3 seconden en dan loop hij weer vast en komt er een melding op het scherm. In deze melding staat geen foutcode, en ik kan er niets uit ophalen. Ik heb dit zowel met een SG108E switch als zonder switch geprobeerd maar beide lijkt geen verschil te maken.

Conclusie: IGMP proxy lijkt te werken maar iets zorgt er waarschijnlijk voor dat de verbinding niet stabiel blijft. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Alle reacties

• Jaap.W
Zowel in pfsense als in de switch IGMP geactiveerd.

Onder andere ook onderstaande handleiding gevolgd.
Venxblog: KPN glasvezel via PFSense

• Jaap.W
IGMP staat aan op de router en is volgens de handleiding die ik eerder stuurde geconfigureerd. Zowel met als zonder de switch blijft de tv de melding geven.

• Jaap.W
Weet iemand wat de juiste settings zijn qua ip adressen die ingesteld moeten worden in de igmp proxy?

En heeft iemand toevallig een actuele handleiding voor dit?

• Jaap.W
Het upstream netwerk had ik toegevoegd, zou je jouw firewall rules door kunnen sturen m.b.t. de IPTV rules?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaap.W
Probleem is opgelost, het zat hem in de IGMP proxy. In plaats van WANPPPOE interface de IPTV interface gebruikt.

[Voor 15% gewijzigd door Jaap.W op 02-06-2020 09:13]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True