Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

+/- 1000,- voor adobe premiere PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Volgens mij kun je beter kiezen voor een iets snellere processor en een goedkopere videokaart.
Ik begreep eigenlijk dat Adobe editing software beter geoptimaliseerd is voor Intel, dus dat je dan beter voor een intel processor zou kunnen gaan.

Ik heb eind vorig jaar een video editing pc gekocht, en daar gekozen voor de AMD ryzen 7 3700, en een wat goedkopere videokaart die nu niet meer de beste keuze is.
Ik werk niet met Adobe.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23:45
Ik zou de CPU vervangen door een pricewatch: AMD Ryzen 7 3700X Boxed en de GPU voor een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G.
De 1660 Super heeft namelijk ook de nvenc encoder en aangezien je niet gaat gamen is een RTX kaart overbodig.

Daarbij heb je een mATX moederbordje in een ATX kast, en hoewel hij gesloten is dat een beetje zonde van de ruimte die je hebt.
Qua geheugen zou ik voor een setje Crucials gaan, die werken fijner met de Ryzen CPU's.
Deze bijvoorbeeld; pricewatch: Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL | KPN Glas (Routed iTV) 1000/500 i.c.m. Pfsense.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23:45
superwashandje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:09:
zo kwam ik bij een 2060 uit en dan blijft er verder niet veel over dan dit binnen het budget :)
Ja echter de 1660 super heeft net zoveel VRAM als de RTX 2060, dus daar zit geen verschil in.
Het zal ongetwijfeld goed werken, ik denk alleen niet dat de extra kosten je veel meer performance gaan geven, vandaar de swap tussen GPU en CPU. :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL | KPN Glas (Routed iTV) 1000/500 i.c.m. Pfsense.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True