Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

+/- 1000,- voor adobe premiere PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:38
Hallo,

Een bekende heeft mij gevraagt te helpen met het uitzoeken van een nieuwe pc voor voornamelijk adobe premiere videobewerking. Nou lukt het me voor mijn eigen (game) PC best prima om een pc samen te stellen maar ik weet niet zo goed welke verhouding GPU/CPU beter is voor dit doeleinde. Ik hoop dat er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
voornamelijk videobewerking/ adobe premiere

Wat mag het systeem gaan kosten?
budget ligt rond de 1000 euro liefst niet ver er over heen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
het gaat voornamelijk om de pc zelf dus de randapparatuur blijf voor nu in gebruik. er is een 250gb SSD (van een aantal jaren oud) en een 1TB HDD. Ik zelf zou denk ik de ssd vervangen voor een nieuwe nvme variant en de HDD gewoon meenemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt maar ik denk dat een nvidia kaart makkelijker is qua software voor iemand die verder weinig van pc's weet?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niets over gehoord

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?voornamelijk hoop ik op advies over de verhouding tussen CPU en GPU die optimaal is voor adobe werk :)

gemaakte lijst:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B450 M (rev. 1.0)€ 89,90€ 89,90
1VideokaartenAsus TUF Gaming GeForce RTX 2060 OC edition€ 351,05€ 351,05
1BehuizingenCooler Master MasterBox E500L Blauw (closed)€ 40,66€ 40,66
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3000C16€ 130,05€ 130,05
1VoedingenBitFenix Whisper BWG450M€ 77,42€ 77,42
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,03€ 129,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,11

Nog maar een keer voor de duidelijkheid dan: het gaat me voornamelijk om de verhouding cpu/gpu aangezien daar het meeste geld in gaat zitten en het belangrijkst zal zijn voor de prestaties in premiere?

[Voor 47% gewijzigd door superwashandje op 27-05-2020 08:55]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True