Toon posts:

80% Game PC, 20% Workstation €1800 Inc. Monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 14:43
SuperToine123 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:42:
Bedankt voor je reactie!

De 3600 is echt maar 2-5% sneller in games dan de 2700X YouTube: Ryzen 5 3600 vs Ryzen 7 2700x Test in 9 Games Is het dan niet waard om voor de 8 cores te gaan?
Beetje raar dat je 1800 stuk wil slaan op een systeem en dan een cpu van de vorige generatie neemt. We zijn al bijna bij Ryzen 4xxx en dan loop je 2 generaties en 25% achter op prestaties. ROG en RGB meuk overboord en een 3700X nemen als je zo graag een 8 core wilt. Kan je Ryzen 4xxx overslaan, want is de upgrade niet waard, en zo weer wat geld besparen en dan over een paar jaar naar AM5 met DDR5.
Is de Sapphire zoveel beter dan een ROG? Van wat ik lees zijn de ROG Kaarten één van de beste.
Van wat ik weet waren juist de 5700 XT van Asus die problemen hadden. Te korte schroeven voor de heatsink zodat ze oververhit raakten. Zou inmiddels opgelost moeten zijn overigens.
550W is toch helemaal niet genoeg? Een 2700X trekt onder full load 180W, de 5700XT 250W en de rest nog 100W. Dan zit ik al op 550W. Dan heb ik geen upgrade opties meer, en is de PSU toch ook niet efficiënt? PSU's zijn toch het meest efficiënt als ze voor 80% worden gebruikt?
MWE Gold is een erg matig ding die niet zo best presteert. Als je rond de €100 aan een voeding uit wil geven kan je er beter eentje met kwaliteit nemen. be quiet Straight Power 11 of Fractal Design ION+ bijvoorbeeld.
Over Corsair hoor ik vaker problemen,
Klopt, het werkt wel alleen in 50% van de gevallen niet stabiel omdat de helft van de modules die geleverd worden geheugenchips mee krijgen die niet lekker compatibel zijn met Ryzen.
Trident Z RGB dan?
Trtident Z Neo wel.
Ik laat de PC bouwen, dan is het toch het probleem van de systeem maker als hun hem niet aan de praat krijgen met een specifieke Corsair Kit?
Aan de praat krijgen ze hem wel, het is alleen afwachten of jij het spulletje stabiel op 3200C16 krijgt. Als je slim bent pak je Crucial, pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K8G32C16U4BL bijvoorbeeld, dan heb je dat soort problemen niet.
ik kan wel voor TLC gaan voor €40 meer, is dat het waard?
Ligt eraan welke. Overigens is met jouw gebruik QLC prima. Als het een fulltime workstation zou zijn dat was het een ander verhaal.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee