Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmvdb22
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 09-06-2020
Mijn vraag
Ik heb een macro gemaakt (opgenomen) in excel. In het bestand waar ik deze gemaakt heb werkt deze gewoon, echter komt er een klein probleem nadat ik het bestand heb opgeslagen als een nieuw bestand. Het originele bestand heet 'week 22', deze heb ik opnieuw opgeslagen als 'week 23'. In week 22 heb ik een knop aangemaakt in snelle toegang voor de macro voordat ik deze opnieuw had opgeslagen. Als ik op deze knop druk opent excel automatisch 'week 22' voordat de macro uitgevoerd wordt. Als iemand anders in dit bestand werkt opent excel deze als alleen lezen en werkt de macro ook gewoon. Als ik in 'week 23' klik op 'macro's weergeven' en op die manier de macro uitvoer werkt het wel naar behoren.

Hoe kan ik zorgen dat de macro geen ander bestand opent?

Als ik met beide bestanden open klik op 'macro's weergeven' zie ik 2 macro's met voor 1 de naam van het andere bestand erbij.

Dit is hoe de macro er nu uitziet.

Sub Formules()

Range("M4").Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
Selection.ClearContents
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=COUNTIF([type],[@type])>1"
Range("X4").Select
Selection.ClearContents
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=COUNTIF([personeel],[@personeel])>1"
Range("AB4").Select
Selection.ClearContents
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=COUNTIF([inhuur],[@inhuur])>1"
Range("AM4").Select
Selection.ClearContents
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=COUNTIF([VW/BE],[@[VW/BE]])>1"
Range("AQ4").Select
Selection.ClearContents
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=COUNTIF([auto],[@auto])>1"
Range("AQ5").Select
End Sub

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik office 2013 op windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd te zoeken, maar kan alleen instructies vinden die vertellen hoe je wel een ander bestand opent via een macro en niet een oplossing voor dit probleem.

Ps. advies over het verbeteren van de macro opzich is ook altijd welkom, mochten jullie met afschuw kijken naar mijn simpele creatie. :P

[Voor 4% gewijzigd door jmvdb22 op 26-05-2020 11:03. Reden: Er stond geen vraag haha]

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True