Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Snelle SSD toevoegen maar M.2 al bezet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 00:18
Goededag!

Ik loop dus tegen de limiet van mijn opslagruimte en ben dus op zoek naar een ssd erbij.
Alleen weet ik niet zeker hoe ik het moet aanpakken.

Huidige systeem:
MB: Gigabyte Aorus Z270x- ultra gaming pricewatch: Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming
SSD: Samsung 960 evo m.2 250gb pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB

Zoals je ziet, 250gb, dus helemaal niet veel.
Hij is wel lekker snel, bootup binnen paar seconden, games laden binnen no time, enz.
Ik heb een 1TB externe ssd voor foto's en video's.
Deze 250gb samsung is dus puur voor windows en games en hij zit nu al vol.

Wat is de meest logische stap om mijn opslagruimte te vergroten zonder veel snelheid te verliezen?
Kan een m.2 kaarten op andere manier aangesloten worden aan mijn moederbord? Is een pci-e kaart een optie? Maar met de prijzen kan ik net zo goed een 1tb m.2 halen en de data overzetten? Ik zie dat hij ook een u.2 aansluiting hebt, is het een optie? maar zo te zien weinig aanbod (en prijzig)

Wat zouden jullie mij adviseren?
  1. Deze 250gb eruit halen, een 1TB M.2 halen, data overzetten (hoe moeilijk is het? moet ik windows opnieuw installeren?)
  2. U.2 proberen? of een PCI-e ssd zoeken? Kan een M.2 op andere manier aangesloten worden?
  3. Doe niet zo moeilijk en koop een SATA. Maar dan welke SATA die dan nog een beetje fatsoenlijk qua snelheid? Heb op de site van mijn moederbord gekeken en staat zowel SATA express en SATA 6Gb.
  4. Anders namelijk...
Qua budget, jah, rond de 100 eur?

Graag jullie view. Thanks!

PS. Meer info over de mb: https://www.gigabyte.com/...0X-Ultra-Gaming-rev-10#kf
1 x M.2 connector (Socket 3, M key, type 2242/2260/2280/22110 SATA and PCIe x4/x2 SSD support)
1 x U.2 connector
2 x SATA Express connectors
6 x SATA 6Gb/s connectors
Support for RAID 0, RAID 1, RAID 5, and RAID 10
* Refer to "1-8 Internal Connectors," for the installation notices for the M.2 and SATA connectors.

Life is too short to drive boring cars

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True