Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

nieuwe game/allround pc (componenten) a €800-900

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edwin987
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 16:40
Hoi,

ik wil een grotendeels nieuw systeem samenstellen, voor ongeveer €800.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
het systeem zal worden gebruikt voor algemene dingen (internetten/emailen) en wat games. Hierbij denk ik aan Civ6, Anno games, AoE II DE, Total War

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik zat te denken aan ongeveer 800 euro, maar met het systeem wat ik samengesteld heb, zit ik er toch wel wat boven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik wil alleen een nieuw systeem, de SSD en kast heb ik al wel. De rest van de rand apparatuur neem ik gewoon mee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar goed is

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stiller is beter, maar geen harde eis. Verder heb ik nu een 1920*1200 scherm, maar zou graag in de toekomst misschien naar een 34" (3440*1440) scherm willen gaan, met een een hogere refresh rate dan 60 Hz.Verder wil ik het systeem weer een langere tijd gebruiken, ik wil niet om de 3 jaar onderdelen gaan vervangen, tenzij er iets stuk gaat natuurlijk.

Ga je overklokken?
Nee, geen behoefte aan

Wat verwacht je van ons?
ik heb een paar vraagjes:
1) ik heb nu een OCZ600MXSP (600 W, semi-modulair) voeding en die zit er al 8-9 jaar in, maar zoveel heb ik de pc afgelopen 8-9 jaar niet gebruikt. In eerste instantie wilde ik deze meenemen naar de nieuwe build, maar ik heb een aantal keer gelezen dat het beter is om zoiets te vervangen. Kunnen jullie dat bevestigen? Wat is het ergste wat er kan gebeuren als ik deze toch laat zitten in de nieuwe build? Of is er een andere voeding die net zo goed is, maar iets goedkoper?
2) ik heb nu gekozen voor een B450 mobo, maar waarom zou ik deze kiezen? waarom niet goedkoper of duurder? (het liefst wil ik wel een M2 slot, voor als ik eventueel een nieuwe SSD erin zet). Of waarom niet wachten op een B550 moederbordje?
3) ik zat te twijfelen tussen een videokaart met een 5600XT OC of een 5700XT. De 5600 is ruimschoots voldoende voor mijn doelstellingen en huidige monitor, maar misschien niet voor de eventuele nieuwe monitor. de 5700XT is dus wat toekomst bestendiger (ook gezien de hoeveelheid videogeheugen). Ben benieuwd wat jullie idee hierover is. Is een 5600 XT ook geschikt voor voornamelijk Civ6 op een 34"? scheelt namelijk nogal wat geld.

Als er nog andere opmerkingen zijn over het systeem, dan hoor ik die ook graag.

en het lijstje:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 168,82€ 168,82
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 99,83€ 99,83
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT€ 445,-€ 445,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 89,38€ 89,38
1VoedingenCooler Master V550 Gold€ 101,58€ 101,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 904,61

Beste antwoord (via Edwin987 op 26-05-2020 13:14)

• DenHond
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:39
Je kan wat besparen op het geheugen, deze G.Skills zijn ook officieel geondersteunt.
En een Seasonic GX-550 is ook nog even net iets beter voor minder geld.

Voor je vragen:
1) oude voeding weggooien
2) B450 is goed genoeg. B550 gaat enkel pci-e gen 4 en betere usb-c support geven (vooral belangrijk als je case een front panel usb-c connector heeft)
3) als je ultrawide denkt te gaan ga je alle performance nodig hebben, en is de 5700XT zeker geen luxe meer. Gewoon voor gaan :)

Vergeet verder ook niet je windows licentie :)

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edwin987
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 16:40
Hoi DenHond,

bedankt voor je antwoord, ik gooi die oude voeding dan maar weg :')

licentie gaat goed komen

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True