Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Caroga
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 22-06 09:59
Mijn vraag
Ik heb een set aan 3D bestanden welke ik geprint wil hebben, echter heb ik geen kaas gegeten van dit hele onderwerp en lukt het mij niet om het te begrijpen ook.

Kan iemand mij helpen om dit juist geprint te krijgen?
...

Ik heb de volgende links van thingiverse waarvan ik enkele onderdelen wil printen:Ik heb gekeken op 3Dhubs maar de opties en mogelijkheden maakte het voor mij lastig.
...

Graag stel ik jullie de volgende vragen:
  • Welk materiaal zal ik kiezen. Bij de DAS Adapter TopClip zag ik PLA staan, dus hier heb ik voor gekozen. Echter lees ik dat dit meer een prototyping materiaal is. Het bedrag stond me wel aan, maar heb geen zin in iets wat breekt tijdens gebruik. PETG is gekozen boven PLA omdat het beter presteert onder hogere temperaturen en het buigzamer is.
  • Bij infill staat aangegeven dat ik 90% moet gebruiken, terwijl ik 80% als keuze krijg. Is het kwalitatief oke om 10% minder toe te passen?
  • Zijn er nog alternatieve Nederlandse platformen waar ik 3D print opdrachten kan laten uitvoeren? O.a. @Jampot007 is in staat om te printen, ook is er een aanbod middels V&A op tweakers, en marktplaats.
...

Dit was het voor nu. Ik dank jullie allen voor enige hulp hierin.
Mocht het gekozen forum gedeelte niet juist zijn dan hoor ik dit graag.

[Voor 6% gewijzigd door Caroga op 24-05-2020 11:40]

No, it's not Lupus

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caroga
Hey allemaal, bedankt voor de reacties! Erg blij om te zien dat jullie willen helpen.

@haarbal Bedankt, ik kreeg dit ook te horen via @Jampot007. Ik laat me graag sturen door jullie ervaringen wat dit betreft. Uiteindelijk zal de prijs het voor mij bepalen. De kans dat 3 verbindingen tegelijkertijd kapot gaan acht ik niet heel groot, dus mocht er iets kapotgaan dan valt die niet direct naar de grond.

@hoi1234 Ik kreeg via de PM een berichtje van @Jampot007. Hierin heeft hij wat advies gegeven en zijn services aangeboden. Ik wacht nog op zijn reactie.

@palta thanks, ga ik ook nog even naar kijken indien nodig.

@absrand Bedankt voor je advies. Ik heb geen verstand van de verschillen tussen beide, dus ik geloof je gelijk. Ik zal dit aangeven bij @Jampot007. Wat betreft de opening: het bestand die je gebruikt hebt is de V2 versie. De creator hiervan heeft niet een andere Thing entry gemaakt, maar een V2 en V3 versie van het hetzelfde product gemaakt.
Het gaat mij alleen om het lijstje zoals in de eerste post is geplaatst:Daar zou dit probleem niet in moeten voorkomen.

[Voor 12% gewijzigd door Caroga op 24-05-2020 02:21. Reden: Reactie aan Haarbal toegevoegd.]

No, it's not Lupus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caroga
PETG is dan denk ik de juiste keuze want mijn kantoor krijgt vanaf 13:00u een volle bak zonlicht naar binnen geworpen. Daarnaast vind ik de buigzame eigenschap ook een plus, voornamelijk omdat de bovenste clip (DAS-Adapter_TopClip.STL) op zijn plek gedrukt moet worden en daarvoor moet kunnen buigen.

No, it's not Lupus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caroga
Heb uiteindeijk gebruik gemaakt @Jampot007's printerservice. Het volgende is door hem geprint en verzonden, naar verwachting is het morgen binnen.

Er is gekozen voor PETG zoals door velen geadviseerd.
Hartelijk bedankt iedereen!

No, it's not Lupus

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True