Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game/work PC build, wat vinden jullie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Molagmal
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 05-07 16:53
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn PC gebruik ik vooral voor gamen en thuiswerken. Ik heb al vaker een gaming PC gebouwd en heb gemerkt dat deze voor mijn werk het ook prima doen dus daar maak ik me geen zorgen over. Ik bouw meestal eens in de +-6 jaar een nieuwe PC, in die tijd speel ik er vooral 4X games zoals Stellaris op en sinds Classic uit is Classic WoW en af en toe met vrienden LANnen dan worden er vooral FPS games gespeeld. Ik ben niet iemand die de PC vaak upgrade, na een bepaalde tijd bouw ik vaak een nieuwe

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan ongeveer €1400,- hoewel ik mij daar in de build die ik nu voor ogen heb al iets meer dan honderd euro over heen heb laten praten, ik ga de PC zelf bouwen dus daar zijn geen kosten voor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik neem niets mee want de andere PC blijft in gebruik. randapparatuur, behalve scherm, heb ik al apart gekocht.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, ik ga een hele nieuwe PC bouwen
Ik kwam uit op het volgende:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 119,79€ 119,79
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 SUPER Gaming OC 3X White 8G€ 569,-€ 569,-
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 57,92€ 57,92
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 73,46€ 73,46
1MonitorenAOC 27G2U/BK Zwart€ 257,73€ 257,73
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 68,-€ 68,-
1VoedingenCooler Master MWE Gold 650 Full Modular€ 84,90€ 84,90
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 111,93€ 111,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.511,73

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hier heb ik geen voorkeur in.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en geen RGB dat zijn voor mij de voornaamste punten.

Ga je overklokken?
Ik heb er wel eens wat meer gespeeld maar ik was het niet meer van plan om weer te doen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben sowieso benieuwd wat jullie ervan vinden, aangezien de laatste keer dat ik een PC gebouwd heb al weer 6 jaar geleden is ben ik niet meer heel erg up to date met wat er allemaal op de markt is en wat er mogelijk is.
Verder ben ik heel erg benieuwd of jullie nog mogelijk heden zien om iets meer bang for the buck the krijgen of om met het zelfde (of ongeveer hetzelfde) resultaat nog iets te besparen.
Kleine toevoeging, de HDD in de lijst is voor backup die ik zowel local als offsite doe. Ik snap dat SSDs sneller zijn maar de snelheid is niet heel erg belangrijk voor mij voor dit doel dus deze leek mij prima.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Molagmal
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 05-07 16:53
Thanks allemaal! Ik ga jullie opmerkingen meenemen in de final build. Ik denk dat ik sowieso toch een 1440P monitor neem.
De rest ben ik nog even aan het vergelijken

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True