Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Test output USB (Toon) POC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 12:06

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
Ik heb mijn toon geroot.

Omdat je eigenlijk alleen een scherm hebt, (geen geluid) hoop ik iets te kunnen verbinden.dat geluid kan produceren .. bv arduino ..

Doel is dat ik bv via de eerder genoemde arduino dit uitlees en omzet in een buzzer/ledje of wat men verder wil doen ..

De toon heeft een USB poort en als ik beetje rond kijk zie ik
- usb wifi drivers
- usb storage
- usb serial

Als ik een usb memory stick er in ram, wordt hij herkend en https://www.domoticaforum.eu/ geeft aan dat je het ook kan gebruiken als storage.
code:
1
2
3
4
5
# lsusb  -v
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002
Bus 002 Device 002: ID 148f:5370
Bus 001 Device 002: ID 058f:6387

De "eis" is dat eigenlijk geen custom kernel of andere compilatie moet gebeuren, zodat je eigenlijk een firmware naar een arduino upload en "done" .. (KISS) dit vooral om de ruimte die beschikbaar is op de toon (niet veel) niet verder te beperken en dat andere mensen ook met arduino verder dingetjes kunnen doen.

ik zelf wil alleen een speakertje/buzzer aansturen .. via de usb poort.

Nu google ik en usbserial is niet "tx/rx" vermoed ik .. maar dat haal ik er niet echt uit ..

mijn vraag:
hoe kan ik het beste testen dat er dat er uberhaubt data overheen gaat .. zodat ik weet welke data ik moet "afvangen" met de arduino ..

Beetje uitleg van iemand met ervaring ?

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 12:06

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
zo te zien kan ik well getty gebruiken .. op de commandline

en blijkbaar kan ik usb serial device gebruiken .. nu ff spelen

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True