Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Canon RP met APS-C lenzen de moeite ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• User_TS
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 25-07 01:14
Mijn vraag:

Heb al jaren de 550D en heeft wat hot pixels die ik niet helemaal wegkrijg met de lens cleaning truc.

Dus ik dacht ga eens verder kijken: Canon RP Fullframe is dat een vooruitgang icm met mijn lenzen ?

pricewatch: Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM (Canon)
https://www.canon.nl/for_.../ef-s_55-250mm_f4-5.6_is/

De 55-250 wil ik ooit nog een wat duurdere lens voor kopen of een 2ehands, heb al zoveel dure hobby's dus zo een witte professionele L lens vind ik wat overdreven.

Zijn er hier kenners, is het de moeite om een upgrade te doen ?

Alle reacties

• User_TS
Gonadan schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:54:
Die eerste lens is op zich een prima lens, die tweede is niet heel geweldig. Zeker de eerste generatie niet. Daar zijn echter al een hoop betaalbare alternatieven voor, desnoods de derde generatie van dezelfde lens.

Vergeet niet dat de RP een andere mount heeft, dus je moet er een adapter bij. Daarnaast zijn je lenzen voor crop gemaakt dus kan de RP niet zijn hele sensor gebruiken. Voor het stukje dat hij wel gebruikt is het een vooruitgang, maar eigenlijk vind ik deze combinatie wat zonde.
Bedankt voor je reactie zo snel.

Volgens mij komt er een adapter bijgeleverd met de RP, ah ik dacht dat de Sigma wel full frame compatible was.

Betekent dus met deze lensen dat een full frame weinig zin heeft omdat je er niet alles uit haalt, om nu weer allemaal dure lenzen er ook nog bij te kopen is voor mij niet haalbaar als hobbyist.

• User_TS
Universal Creations schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 00:03:
Wat voor soort fotografie doe je en waarom wil je fullframe?
Af en toe wat sportfoto's , landschappen en ben nu een beetje aan het experimenteren met astrofotografie.

• User_TS
Universal Creations schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 00:20:
Voor sport en landschap zou ik eerder een M6 II kiezen vanwege de hogere snelheid en meer dynamisch bereik (de RP heeft sensortechniek uit de oudheid ;) ). Astro kan zowel melkweg (dus wijd) als deep space (tele) zijn. Lichtsterkte is handig, maar een mooie telescoop met een gemotoriseerde kop en een T2 adapter is denk ik een betere investering.
De 90D heeft inderdaad een stuk meer FPS dan de RP en de 550d natuurlijk, hoezo is de sensortechniek van de RP verouderd het is een vrij nieuwe camera toch ?

Vind de 90D nog vrij prijzig voor een APS-C camera alhoewel hij heeft wel goeie specs natuurlijk.
Misschien het overwegen waard maar worden de foto's ook echt beter ?

• User_TS
Geen idee hoe ik bij de RP kwam ik zocht naar wat nieuwere techniek en dacht hey een mirrorless is misschien wel beter maar dat hoeft dus niet perse zo te zijn, dacht ook dat de Sigma lens geschikt voor full frame was.

Een body met wat meer opties en die wat sneller is vind ik prima, touchscreen is daarbij ook wel lekker.
De RP is ook niet snel wat hem dan eigenlijk ook wat minder interessant maakt en je heb gelijk dure lenzen nodig om het beste eruit te halen dus.

Zijn er nog meer goede opties ?
De 90D kwam vorig jaar in Oktober uit las ik.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True