Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies Warmtepomp + Zonneboiler + Hotfill boiler opstelling

Pagina: 1
Acties:

• killroy73
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:16
Advies Warmtepomp - Zonneboiler - Hotfill Boiler opstelling.

Advies gevraagd!

Op dit moment wordt onze woning gebouwd. Voorzien van een keuken op BG, op de 1e een badkamer met bad/douche op de 2e een badkamer met douche. Door het hele huis vloerverwarming.
De woning wordt voorzien van een warmtepomp opstelling.
In een eerste overleg met de loodgieter wordt geadviseerd een hotfill boiler van 120liter op de eerste verdieping te plaatsen voor het comfort bij de badkamer(s.) Op het dak komen 10 oost / 10 West zonnepanelen (7000WP)

Het gezin bestaat uit 5 sportende personen en zo nu en dan een logee.

De geadviseerde voorlopige opstelling, alleen het merk Nefit warmtepomp staat vast Verder kan alles worden aangepast:

Begane grondEerste verdiepingTweede verdieping
  • Badkamer met douche op circa 5 m van hotfill op eerste verdieping.
Vragen:
  • Is er sprake van genoeg watervoorraad voor 5 pers . Bruto 185L +120 L?
  • Als ik investeer in de Solar set is dit dan wel de gewenste opstelling? De hotfill wordt dan maar 1 keer verwarmd door de Solar set volgens mij, daarna kost het stroom om hem warm te houden, klopt dit?
  • Wat zou volgens jou de beste opstelling anders zijn? Graag jullie advies want ik kom er niet echt uit...

[Voor 7% gewijzigd door killroy73 op 21-05-2020 11:39]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True