Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

excel bestanden samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hypermaxx
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 27-05-2020
Beste,

ik heb al verschillende oplossingen geprobeerd uit dit forum, maar geen enkel dat werkt zoals ik wil.
Situatie : ik heb een 550 tal excel files staan met min of meer dezelfde layout.
Ik zou de inhoud van deze files (een vast bereik, bv A14:G50) in 1 file willen, alles in 1 tabblad, onder elkaar.

Ik heb vooral met de oplossing van king richard aan de slag gegaan, maar het lukte mij niet.

Kan iemand mij helpen?

bedankt alvast voor jullie hulp

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hypermaxx
Beste,

ik heb een basiskennis VBA, maar om dit voor elkaar te krijgen lukt niet.

Ik heb geprobeerd deze van king richard te begrijpen, maar dit lukt me ook niet helemaal. Zoals ik zeg heb ik maar een basiskennis VBA.

KingRichard in "[Excel] Meerdere bestanden samenvoegen"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hypermaxx
Patrick_6369 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:08:
Ik zou investeren in kennis van PowerQuery. Daarmee zou je moeten kunnen doen wat je wilt zonder kennis van VBA, maar wel geautomatiseerd. Ik vind het zelf vrij logisch werken, maar heb voordat ik aan de slag ging wel wat filmpjes bekeken op Youtube.

Check eerst de basis. Vervolgens specifiek opzoek gaan naar de mogelijkheid om alle bestanden uit één map mee te nemen en tot moet je dan gaan Appenden in PowerQuery.
Ik begrijp dat jullie geen problemen hebben met dergelijke zaken. Zoals ik reeds eerder zei, heb ik een redelijke kennis van excel, en een basiskennis van VBA. Ik heb ook echt niet veel meer nodig.
Nu zou ik eenmalig deze pak excel files willen omzetten naar 1 bestand, om deze dan netjes te verwerken. Dit is niet iets wat ik dagelijks zou gebruiken, maar het zou toch een interessante macro zijn.
Toch bedankt voor uw input.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True