Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Electra aansluiten trekhaak Transit '96

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
Mijn vraag
Ik heb een Ford Transit Campertje uit '96 gekocht en hier zelf een trekhaak onder gehangen. Afkomstig van een oude Transit, zit als een huis.
Nu moet er nog een kabel worden aangesloten en de bestelde set bij Winparts blijkt niet leverbaar. Nu kan ik zelf wel eea doen, maar voor ik driftig begin te boren en kabels doorknip even nadenken.

Ik kan bijv. deze SET 1 of deze SET 2

Er is voor zover ik in het achterlicht kan vinden geen aansluitstekker aanwezig. Ik zal dus de kabels moet doorknippen en aftakken. In het verleden weleens hiermee gedaan: Kabelaftakker
Er werd mij naderhand gezegd dat dat ondingen zijn. Dat was echter een barrel met tijdelijke lampjes op t dak, dus prima, nu moet het wel degelijk. Is dit wel/niet aan te raden? Of zou ik de draden solderen?

Ook lees ik her en der dat ik óók van het rechterlicht moet aftappen, dus dan moet ik beide lichten inzetten. Ik ken echter nergens bedenken waarom ik dat zou doen..Hooguit vanwege pool 5 & 7 - achterlicht links/rechts. Ik vraag mij alleen af, ik zou nooit alleen links/rechts gebruiken, dus waarom zou ik dat splitsen?

Iemand die een duwtje in de goede richting kan geven?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@Mapro thanks. Na werk een kabel ophalen ergens. Heb nog geen soldeerbout, maar mn pa wel. Denk met Hemelvaart dit maar eens in elkaar draaien.
De verklaring links/rechts is wel logisch. Ik rijd wellicht 2x per jaar met aanhanger. Kans dat nou nét die avond je verlichting uitvalt... Om daar nu een kabel voor te maken.
Nouja, ik kijk donderdag wel hoe mn pet staat. Liefst doe ik dingen wel goed, anderzijds... extra wel is nooit prettig.

Thanks voor het meedenken. Zal t vervolg laten weten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Oh, moet sowieso wel van rechts én links, ivm knipperlichten... Duh...

@Wvr ja, die ken ik maar heb daar verhalen van gehoord dat beter is niet te doen. De reden weet ik echter niet.

[Voor 45% gewijzigd door Blomminator op 19-05-2020 11:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Allen, dank voor het meedenken.
Ik heb het linkerachterlicht verwijderd, stekkertje los en daarna de draden doorgemeten. Welke kleur doet wat.
Draden doorgeknipt, gestript, draad erbij gesoldeerd en alles netjes weggewerkt.

Rechts idem, maar daar is de draad zó kort, dat het echt echt werken in de stijl/koker was. 3cm extra kabel en ik was gered, maar helaas. Alles aangesloten. Lichten getest op de auto. Alles oke.

Draden met tie-wraps vast en in de 7-polige stekkers geschroefd. Tape om netjes waterdicht te maken en doormeten. Alles gaf een kraakhelder signaal.

Ik heb geen aanhanger of iets, maar ik ga ervan dat alles uitstekend werkt.
Tijdsduur: 11 tot 1630 - met de nodige koffiepauze in de schaduw want het was heet.

Erg lekker dat het gelukt is!
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True