Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Electra aansluiten trekhaak Transit '96

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 13:03
Ik zou de kabels niet doorknippen maar strippen en bij solderen.
Links rechts aansluiten is voor veiligheid.
Wanneer er een zekering springt van het achterlicht en je sluit ze beide op 1 aan dan heb je helemaal geen verlichting meer, wanneer je ze splits uiteraard wel.
Ik zou gewoon universeel kabelsetje met iso kleuren halen en er tussen solderen

Optie 2 oogt degelijker kwa bekabeling alleen staat al bij dat afbeelding kan afwijken

[Voor 11% gewijzigd door Mapro op 18-05-2020 20:51]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 13:03
Die blokjes is vaak een slechte verbinding. Je kunt beter 15 minuten langer bezig zijn en even solderen. Ik haal ze voor me werk vaak er tussen uit ivm storing in aansluiting van trekhaak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 02:25
Blomminator schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:42:
een Ford Transit Campertje uit '96
Does not compute.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
Allen, dank voor het meedenken.
Ik heb het linkerachterlicht verwijderd, stekkertje los en daarna de draden doorgemeten. Welke kleur doet wat.
Draden doorgeknipt, gestript, draad erbij gesoldeerd en alles netjes weggewerkt.

Rechts idem, maar daar is de draad zó kort, dat het echt echt werken in de stijl/koker was. 3cm extra kabel en ik was gered, maar helaas. Alles aangesloten. Lichten getest op de auto. Alles oke.

Draden met tie-wraps vast en in de 7-polige stekkers geschroefd. Tape om netjes waterdicht te maken en doormeten. Alles gaf een kraakhelder signaal.

Ik heb geen aanhanger of iets, maar ik ga ervan dat alles uitstekend werkt.
Tijdsduur: 11 tot 1630 - met de nodige koffiepauze in de schaduw want het was heet.

Erg lekker dat het gelukt is!
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True