Toon posts:

Aankoopadvies Sony a7 III + ...??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 18-10 17:56
Goedemiddag,

Mijn vrouw en ik fotograferen veel en hebben besloten een a7 mark 3 te halen.
Nu zijn we al even wezen kijken bij een camerawinkel en advies ingewonnen. Daar ook nog wat advies ingewonnen, daar zullen we het een en ander ook aanschaffen.

De afweging zit hem in welke lens wij erbij doen.
We doen sowieso de 50mm f 1.8 prime.

Maar daarnaast hadden wij ons in eerste instantie voorgenomen om de Tamron 28 - 75 f2.8 hierbij te doen. Veel goede verhalen over gelezen.

In de winkel werd ons de Sony 24 - 70 f4 geadviseerd met als voordeel de 4mm extra en zeiss kwaliteit.
Nu lees ik over deze lens erg gemengde recensies. Deze lens is in 2013 geintroduceerd (tegenover 2018 voor de Tamron). Veel recensies zijn dan ook uit die periode.

Ik vroeg mij af of hier mensen zijn die met 1 of beiden lenzen ervaringen hebben en welke keus jullie zouden maken.

Ik heb al bij DPreview, opticallimits gekeken maar daar is de Tamron vaak niet heel erg uitgebreid beoordeeld. Ik zie wel dat de disortion bij de Tamron beter is en een mooiere bokeh. Maar ben daarop aanvullend graag nog benieuwd naar ervaringen hier.

Thnx in advance!

[Voor 3% gewijzigd door Pctje91 op 18-05-2020 15:15]

Beste antwoord (via Pctje91 op 18-05-2020 15:56)

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:45

Nomad

a.k.a. Martijn

Ja als je de 4mm kan missen, ik vind een 24-70 fijner dan een 28-70/75 lens....maar ik zou nooit de 24-70 F/4 van Sony adviseren. Volgens mij kan je beter de keuze maken tussen de
28-75 2.8 Tamron
24-70 2.8 Sigma
Voordeel van de sigma is de 4mm op het wijde bereik en optisch nog een haartje beter (maar niet echt merkbaar), voordeel van de Tamron is dat hij stuk lichter is en stukje goedkoper.
Kan je de 4mm missen, dan is de Tamron een no-brainer. Ik zelf ben dus voor de Sigma 24-70 2.8 dg dn gegaan en zeker geen spijt. Heel stom gezegd, geld is voor mij niet een significante factor, ik wil gewoon het beste...en de Sigma 24-70 prefereer ik boven de Sony 24-70 F/4 en F/2.8 versie. En de Tamron was een kandidaat geweest als ik de 4mm op het wijde kon missen.

Ik heb daarnaast ook een Sigma 14-24 2.8 dg dn gekocht, wederom omdat Sigma optisch erg mooie lenzen maakt en nu met de native E-mount ontwerpen ook niet lomp groot...en qua AF voelt het als een native lens, daar merk je verder niets van.

En nu wacht ik op dat Sigma een 70-200 voor E-mount uit brengt, want wederom vind ik de Sony variant groot en niet indrukwekkend (heb nu de canon 70-200 2.8 II en die is optisch gewoon beter). Als de Sigma variant er niet komt op korte termijn, dan de 70-180 van Tamron halen waarschijnlijk.

Lang verhaal kort, zowel Sigma als Tamron maken momenteel echt mooie dingen voor Sony E-mount, dus schroom niet om de Sony lenzen links te laten liggen. Maar bekijk het gewoon per lenstype/bereik wat de beste keuze is. (Zo heb ik bijv. wel een Sony super-tele, omdat die wel echt goed is )

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

Alle reacties

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee