Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Level one 10/100 48poorts snel genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +8Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:52

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Anno 2020 zou ik thuis geen 100MBit switches meer ophangen.
Gigabit kost de wereld niet en een beetje internet verbinding is al rapper dan 100MBit.

Plus, best kans dat die oude beestjes stroom *zuipen* vergeleken met een moderne switch.

Als je cams hebt, heb je misschien ook behoefte aan PoE om ze te voeden. Wellicht is dit dan een leuke optie: pricewatch: Netgear GS728TPv2
(Is er ook in een kleinere variant, misschien is dit wat overkill. Hij is wél behoorlijk stil.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:40
CurlyMo schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:02:
@unezra je hebt helemaal gelijk in CAT5e en hoger situaties. TS spreekt echter van CAT5. Dan is 100mbit de max.
Op korte afstanden kan Gb ook gewoon over CAT5. Verwacht echter ook dat het 5e aangezien dat dat in 2015 al lang standaard was.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 06:45
Lekker ophangen. Waarom nieuw spul halen als je een werkende switched hebt. Moet je echt meer dan 100mb per poort hebben?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 27-07 14:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Jrz schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:06:
Lekker ophangen. Waarom nieuw spul halen als je een werkende switched hebt. Moet je echt meer dan 100mb per poort hebben?
De vraag is natuurlijk ook wat de backplane van die switches is en hoe alles doorgelust en aangesloten is. Als de ene switch aan de andere hangt en meerdere cams fulltime aan het streamen zijn dan kan het maar zo zijn dat zelfs die 100mb niet te halen valt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 27-07 18:49
Is er een goeie reden om het niet even te testen, en pas als je niet helemaal tevreden bent er geld in te steken? En van de tientallen poorten die je hebt, gebruik je er vast maar enkele echt in de praktijk.
Ik vermoed dat enkel voor een NAS, je desktop en de internettoegang gigabit een merkbaar verschil kan geven; dus een 5-poorts gigabit switch is wellicht voldoende om geen merkbare vertraging te hebben.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GodOfWar
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 09:23
Hoi,

Ik heb bij mij thuis onlangs twee van deze geinstalleerd:

https://www.coolblue.nl/p...wBJjM8n1lcvRoC1LEQAvD_BwE

Is dat wellicht iets? 1000 Mbps, met PoE+ op alle poorten. Ik heb een vrij kleine meterkast, vandaar de twee 8-poorts (en geen 16-poorts :) )
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True