sluiten

Uitnodiging gebruikerstest in Amsterdam

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke gebruikerstest in het centrum van Amsterdam. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op dinsdag 11 oktober tijd om mee te doen (tussen 9:30 en 17:00)? Meld je dan aan voor de selectie en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

dromer1967 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:45:
Om het uit te sluiten, zal ik de andere kabel inderdaad ook even testen. Je weet het natuurlijk nooit zeker zoals je zelf zegt.

Wat betreft beeldmanipulatie heb ik voor zover ik weet alle instellingen nagelopen en niets aan manipulatie aanstaan.
Wegvallend beeld is vaak een gebrek aan bandbreedte op de gebruikte kabel. Dus als je het via je versterker laat lopen zorgen dat alle kabels voldoen aan de gestelde eisen m.b.t. de benodigde bandbreedte. Tussen Shield --> Denon en Denon --> TV. Hoeft geen 30 Euro per kabel te kosten overigens maar dat terzijde.

/

Zelf gebruik ik deze: https://www.onlinekabelsh...-hd-4k-hdmi-kabel-3-meter

Genoeg voor Dolby Vision/HDR/4K (bijv. Xbox One X/PS4 Pro --> Denon X2500H --> Sony 65XF9005) dus zal met jouw Shield, Denon en LG ook afdoende moeten zijn.

[Voor 15% gewijzigd door Exorcist op 17-05-2020 11:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:47
Inmiddels heb ik geconstateerd dat beide kabels afzonderlijk (Shield rechtstreeks in de TV) prima werken. Shield geeft aan 4K 59,94Hz 10-bit.

Maar tegelijk werkt het dus niet. Inderdaad zie ik dan verschijnselen die passen bij een kabel die het niet aankan. Best jammer, aangezien ik had gedacht/gehoopt goede kabels gekocht te hebben en goedkoop waren ze zoals gezegd niet.

Ik merk echter dat het beeld wel goed is als ik een dolby vision demo draai in Kodi. Ik vermoed dat die omschakelt naar 29,97 Hz. Dus dat lijkt er weer op te wijzen dat de kabel inderdaad niet verder gaat dan 30fps.

Ik ga daarom de link van exorcist maar gebruiken om alsnog betere kabels te lopen in de hoop dat het probleem dan opgelost is, omdat ik verder geen instellingen kan vinden op Shield of Denon die niet goed staan (voor zover ik weet).

[Voor 6% gewijzigd door dromer1967 op 17-05-2020 16:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 14:19
Ik heb pas voor me shield en tv deze gekocht:

https://www.allekabels.nl...388443/8k-hdmi-kabel.html

Je hebt ze ook langer hoor ik had maar halve meter nodig voor mijn shield naar mijn Onkyo.

Even niet kijken naar het 8k verhaal maar deze hebben in iedergeval bandbreedte genoeg.

Mijn Shield speelt iig alles af wat ik er maar tegen aangooit met deze kabels. Inclusief 4k HDR 60hz 10 bits.

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - RX6800 - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:47
Exorcist schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:32:
[...]

Nee, dat is dan gewoon 2x3 omdat het door een apparaat wordt afgehandeld en vervolgens weer over een andere kabel wordt uitgevoerd. 3 meter is prima te doen qua kabellengte.
Thanks! Ik heb twee kabels besteld via de site die je noemde. Stuk goedkoper dan andere sites. Heb maar direct 8K kabels besteld, aangezien de LG 4K 120Hz moet aankunnen en dan zijn we in ieder geval voorzien :)

Update: Ik had nog contact gehad met de helpdesk van Denon en hun conclusie was, dat het aan de hdcp van de Shield lag dat het niet werkte. Met de Denon was niets aan de hand, want andere apparaten, in dit geval de ziggo horizon box, deden het wel.

Achterlijk verhaal natuurlijk, want de horizon box gebruikt geen 4K 60Hz. Maar goed dat was dus een kastje-muur-verhaal geworden.

Maar gelukkig(!) doen de nieuwe kabels het wel. _/-\o_ het probleem lag dus uiteindelijk toch bij de kabels. Ook al deden ze het afzonderlijk wel rechtstreeks tussen Shield en TV. Allebei tegelijk was blijkbaar te veel van het goede.

Dus mocht iemand dit probleem ook ervaren of herkennen, gebruik dan andere kabels en niet eens duurder, want deze kabels kosten de helft van de oude en zijn ook nog eens geschikt voor 4K 120Hz.

Ik ben heel blij dat het nu eindelijk werkt :)

[Voor 46% gewijzigd door dromer1967 op 20-05-2020 17:36]

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee