Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe PC tijdelijk zonder casefans draaien?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Wekko306 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:36:
Neem aan dat je wel een GPU hebt al? Even draaien zonder fans moet echt geen probleem zijn. Zoals al gezegd is je voorgestelde fan setup nogal overdreven, en zal je sowieso wel een of meerdere fansplitters of een hub nodig hebben om alle case fans te kunnen aansluiten.
Ik neem de RTX 2070 Super uit mijn huidige PC over. De behuizing heeft een ingebouwde hub.

Het zijn veel fans maar ik kan ze via PWM lekker laag laten draaien, de airflow is zo goed in te regelen. :)

Ik kwam net nog een 2e oude 120mm fan tegen. Denk dat ik die beide tijdelijk bovenin plaats mochten de bestelde fans vandaag niet arriveren.

[Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 16-05-2020 09:40]

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Wekko306 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:43:

[...]

Mooie kast, maar wát een knoeperd zeg :D
Heb je die ruimte ergens voor nodig of gewoon omdat het kan?
Meerdere reden:

- ik vind het een erg mooie behuizing;
- veel ruimte betekent ook veel makkelijker werken in de behuizing;
- meer dan genoeg ruimte voor casefans en watercooling;
- kabel management prima te doen.

:)

Wat betreft de casefans, het pakket met de casefans lijkt nu toch ook onderweg te zijn. d:)b

Als PostNL geen steekjes laat vallen zou ik tussen 15:30-17:30 de spullen moeten hebben. Kan ik vanavond aan het bouwen beginnen en dan morgen videokaart e.d. uit mijn huidige PC overzetten. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Wekko306 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:00:
[...]

Je kan natuurlijk gerust al beginnen met bouwen. CPU in mobo, zo veel mogelijk installeren (of op zijn minst vast bedenken hoe je alle kabels wilt laten lopen), etc. Dan kun je zodra je fans er zijn alles snel afmaken en daarna aan de slag. Tenzij je je huidige PC nu nodig hebt natuurlijk.

Ben wel benieuwd naar een foto als de boel af is.
Ik kan vanavond al veel doen, morgen gaan uit mijn huidige PC dan videokaart/geluidskaart/NVMe SSD/SATA SSD mee over. Ik heb ook nog een Blu-ray drive, maar daar ga ik nog een externe behuizing voor zoeken (is een UHD friendly drive en dat wil ik behouden).

Foto's volgen nog wel in het 'heb je iets nieuws' topic, zal die dan hier wel linken :)

@Wekko306 Spullen zijn binnen, zie Wildfire in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 124"

Natuurlijk volgt ook nog een foto als alles gebouwd is :)

[Voor 29% gewijzigd door Wildfire op 16-05-2020 17:31]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True