Toon posts:

Geen post bij nieuwe 5700 XT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• IndecentStapler
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Hoi!

Bij de samenstelling van mijn PC heb ik vorig jaar een RTX 2070 laten inbouwen. Dat werkte prima. Omdat ik voor mijn gevoel te weinig gamede heb ik die destijds vrij snel doorverkocht. Sindsdien gebruik ik de integrated graphics van mijn i7-8700. Omdat het toch weer een beetje begon te kriebelen en vakanties er voorlopig niet in zitten heb ik recentelijk toch maar weer een 5700 XT aangeschaft. Vandaag is die bezorgd, en daar beginnen de problemen...

Zodra ik deze kaart namelijk in het moederbord plaats krijg ik geen post / bios meer. De lampjes van de 5700 XT gaan aan, de fans spinnen eventjes heel snel op en komen daarna tot rust, en dan houdt het op... Het VGA ledje van het moederbord (MSI Z390-A PRO) blijft branden. Verder gebeurt er niets. Zodra ik de videokaart uit het slot haal start het alles weer normaal op. Inmiddels ben ik ten einde raad. Hebben jullie nog ideeen?

Met een hoop googlen heb ik geprobeerd:
  • Extra power cable vanaf de psu (RM 750x) getrokken, in plaats van 1 dubbele gebruiken
  • CMOS reset
  • Ander PCIe slot
  • BIOS update
  • BIOS switch op de GPU omgezet
  • Max Link Speed op GEN3 gezet
EDIT: inmiddels is het me 1x (uit 40 pogingen) gelukt om de pc te booten met de GPU geïnstalleerd. Wel nog steeds alleen beeld via mijn moederbord. Na vijf minuten liep mijn pc vast, en sindsdien krijg ik weer geen post zo lang de radeon erin zit. Zo langzamerhand denk ik aan hardware?

[Voor 10% gewijzigd door IndecentStapler op 16-05-2020 01:12]

Beste antwoord (via IndecentStapler op 16-05-2020 15:09)

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-12 16:38
IndecentStapler schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:59:
[...]

Yes! Batterij eruit gehaald, kwartiertje gewacht. Daarna zag ik wel dat alle instellingen gereset waren en dat ik de datum / tijd opnieuw moest instellen, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem.
Je hebt eigenlijk alles goed gedaan ;) Je zou de kaart nog kunnen testen in een ander systeem.
Verder doet dit me sterk aan een hardware probleem denken (wat je zelf al aangaf).

Alle reacties

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee