Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Revocx
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-05 10:01
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de pc gebruiken voor mijn werk en dagelijkse zelf gemaakte video's editen met OpenShot en deze exporteren naar MP4 op 1080 60fps. Nu kost me dat gemiddeld 90 minuten en dat wil ik terug brengen naar 15 a 20 minuten.
Als ik de PC heb zal ik ook wel af en toe gamen, net GTA V gratis opgehaald :)
Maar verder Counterstrike GO, Unreal Tournament.
Geen zware games en ik hoef ze ook helemaal niet op de beste kwaliteit te kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik vind het prettig rond €1000,- uit te geven, maximaal € 1300,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alle randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel nog tussen 32GB en 16GB werkgeheugen, maar ik neig om met 16GB te beginnen, kan ik altijd nog bij kopen.
Moederbord heb ik expres gekozen omdat ik bij Asus een goed gevoel heb.
Daarnaast heb ik WiFI expliciet gekozen omdat ik dit nodig heb, heb nog geen netwerkkabel op zolder.
Ik heb getwijfeld om te wachten op de B550, maar ik vind het moederbord niet overdreven duur en de X570 is een prima chipset en kan nog wel even mee. De extra PCI 4.0 lanes zijn ook handig.
Ik ben nog wel van plan een extra NVMe m.2 ssd te plaatsen, vandaar ook de keuze voor X570, deze heeft 2 M.2 sloten.
De 2e NVMe is voornamelijk bedoeld om met USB 3.1 zo snel mogelijk de videobestanden te kopieren naar de pc en te verwerken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor merk is Asus ook het geheugen heb ik expliciet Crucial gekozen i.p.v. Corsair.
Ondanks dat ik overal Corsair lees, wil ik deze liever niet gebruiken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid is wel belangrijk, ik wil graag een stille computer. Ik heb de kast gekozen voor de beter airflow en dat de FAN's dus langzamer kunnen draaien.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken, ik werk afgelopen jaren op een laptop, dus dit zal een grote performance boost geven voor mij persoonlijk.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb het minste verstand van de Videokaart en daar wil ik jullie advies over.
Het liefst zou ik minder uitgeven aan de videokaart, omdat ik geen echte gamer ben. Maar de GPU kan weer wel assisteren met het video bewerken en exporteren naar MP4.
Ik wil ook weer niet € 1000 euro uitgeven en dat ik als nog 30 minuten bezig ben met exporteren.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenAsus TUF Gaming X570-PLUS (WIFI)€ 235,05€ 235,05
1VideokaartenAsus TUF Gaming GeForce GTX 1660 OC edition€ 225,05€ 225,05
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Wit€ 98,91€ 98,91
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 87,44€ 87,44
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W€ 65,90€ 65,90
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 111,93€ 111,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 993,28

[Voor 32% gewijzigd door Revocx op 15-05-2020 22:24]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True