Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

no name dashcam als webcam gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mktechnologie
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 27-06 20:53
Beste mensen,

Nu met de corona crisis houd ik veel contact via videochat. Nu is de ingebouwde camera van mijn webcam ook niet alles qua kwaliteit. Ik heb niet veel geld en sleutel graag met oude, weggegooide elektronica.
Ik heb nog een noname dashcam gevonden die prima werkt alleen de accu is versleten.
Nu was mijn vraag, zou ik die als webcam kunnen gebruiken? Als je het ding verbindt met de pc krijg ik de optie om te kiezen als mass storage en pc camera. Ik kies dan natuurlijk voor pc camera.
Maar als ik dan in jitsi meet me vrienden wil chatten krijg ik niet de optie om deze camera te kiezen, alleen mijn ingebouwde webcam.
Maar het apparaat wordt wel herkent als uvc apparaat in windows.
is er een manier of software tooltje waarmee ik kan testen of het werkt?
Moet ik op zoek naar een driver van de chipset om hem aan de praat te krijgen?
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mktechnologie
Ik kan een foto van de printplaat en typenummer van chipset, pcb neerzetten. moet wel even kijken wanneer me het lukt.
het filmpje van diy perks kende ik al. Ik moet nog een oude laptop hebben liggen die zeer zwaar is toegetakeld en daar wilde ik eens kijken of de webcam hergebruikt kan worden. maar ik kan pas volgende week weer in mijn werkhokje waar het ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mktechnologie
Helemaal vergeten te vermelden dat ik nog met een windows 7 pc werk. Van mijn windows 10 laptop ben ik het wachtwoord vergeten. Ik was de laptop kwijtgeraakt in de verhuizing maar gelukkig nu weer terug gevonden. maar natuurlijk ben ik mijn wachtwoord vergeten. dat is nog een ander karweitje wat ik moet oplossen.
In apparatenbeheer wordt hij herkent als general uvc.
Fotos van pcb, typenummers e.d. volgen nog. Dat zal voor later vandaag zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mktechnologie
Ik kreeg net een ingeving. Ik zocht op testen webcam windows 7 en kwam op deze website terecht.
https://www.onlinemictest.com/webcam-test/
daar werkt de camera wel en krijg in de browser de optie om te kiezen voor general uvc. En daar werkt hij. In jitsi meet echter krijg ik die optie niet.
Sorry dat ik daar niet eerder aan gedacht heb, ik bedoel aan dit te googleen. Ik heb op van alles gezocht maar dus niet met deze zoekwoorden.
De vraag is nu echter, hoe krijg ik hem werkende in jitsi meet in de browser.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True