Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe budget Game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 25-05 15:27
Mijn vriendin is toe aan een nieuwe computer en ze heeft mij gevraagd om mee te helpen met iets samen stellen. Ik heb deze gemaakt op basis van de BBG maar ook zelf wat zaken aangepast naar mijn inzicht.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal met name voor browsen, tekstverwerken, etc gebruikt worden. Echter speelt ze soms ook nog wel een spelletje, dit zijn echter geen hele heftige games, denk aan The Wittness, Thalos Principle, Portal 2, Tabletop Simulator, etc
De spellen zullen op full HD gespeeld worden, maar hoeven niet op de ultra settings te kunnen draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs was 500-550 euro voor de PC.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb hier nog een MSI Geforce GTX-770 liggen die uit mijn PC gekomen is na een upgrade. Het leek mij wel handig deze in haar PC te zetten en zo geld voor een grafische kaart uit te sparen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De keuze was gevallen op een PC die voorlopig mee moet kunnen, en spellen wel weer een beetje moet kunnen spelen (op full HD). Qua opslag leek mij 1TB wel noodzakelijk, maar meer zal niet nodig zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorkeur gaat wel uit naar een iets kleinere, strakke kast.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag een sanity check willen op de PC, klopt deze zo een beetje, of heb ik ergens een denkfoutje gemaakt?
Zijn er kuezes die meer bang for the buck opleveren dan ik nu gedaan heb?
Wat denken jullie van t hergebruiken van de GTX 770?
Mij lijkt dit voorlopig een goede optie, en indien deze op begeven moment toch te traag is, kan deze later vervangen worden.

De PC zoals ik deze nu samengesteld had:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 3300X Boxed€ 129,-€ 129,-
1MoederbordenMSI B450M PRO-VDH Max€ 79,86€ 79,86
1BehuizingenFractal Design Core 1100€ 39,99€ 39,99
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 65,15€ 65,15
1VoedingenCooler Master MWE 450 White 230V - V2€ 42,99€ 42,99
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 129,16€ 129,16
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 486,15

Beste antwoord (via TheTMC op 15-05-2020 15:05)

• SuperToine123
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 13-06 18:33
Ik zou 3 dingen aanpassen:

- Een Crucial P1 1TB is €15 goedkoper en is essentieel dezelfde SSD pricewatch: Crucial P1 1TB
- Voor €3 meer heb je RAM dat 3200 Mhz is, het aangerade minimum voor Ryzen pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16S-16GVK
- De PSU is erg lage kwaliteit, ik zou gaan voor een unit van betere kwaliteit, zoals deze: pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2

Hoop dat dit helpt!

Alle reacties

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True