Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• linksquest
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:47
Mijn vraag
Ik kan in mijn gaming laptop 2 extra harde schijven, hij heeft nu een M2 en kan hem uitbreiden met nog een M2 en een 2,5 HDD. Nu heb ik nog een oude 2,5 5400rpm harde schijf liggen, deze wilde ik voor nu gebruiken om games te installeren, en nu is mijn vraag, is dat slim om dat te gebruiken aangezien ik hem nog heb liggen. Windows zelf loopt via de M2 die er al in zit.

Overige vraag 1
Waarom is een M2 bijna net zo duur als een SSD?

Overige vraag 2
Wat bevelen jullie aan om extra geheugen in een Gaming laptop te doen?

Gaming Laptop die ik heb
Acer Nitro 5 AN515-43-R84P Gaming Laptop

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zou hem moeten kunnen uitbreiden zonder dat de garantie verloopt.

Every Game has A Story, Only One is A Legend

Beste antwoord (via linksquest op 06-05-2020 10:13)

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Als je puur opslag zoekt en geen geld wilt uitgeven kan je je HDD meenemen. (Mits hij natuurlijk nog goed is)
Dat zeggende kost een MX500 van 500GB iets van 80,- a 90,- euro. Dan heb je wel lekker een SSD.

16Gb is voldoende voor te gamen.

persoonlijk gebruik ik alleen nog HDD's als storage opslag in een NAS.
Mijn PC's en laptops zijn gewoon voorzien van SSD's.
Voor die "paar" tientjes kan je tegenwoordig prima een SSD kopen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• linksquest
DukeBox schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:56:
Hoeveel geheugen zit er nu in ? 8GB is tegenwoordig wel standaard. 16GB is meestal ruim voldoende. Oftewel wat je nodig hebt kan je alleen bepalen door te meten.
16GB DDR4
DarkSide schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:00:
Hoe groot is je oude HDD? Als die 120GB is dan gewoon lekker een SSD kopen.
512GB 5400RPM, 6 jaar oud, 1 jaar niet meer gebruikt omdat ik hem toen vervangen had voor een SSD.
Wat bedoel je met M2 bijna net zo duur als SSD?
Omdat M2 nieuwer is meende ik ook dat die techniek duurder was, zo veel weet ik ook niet van Hardware.
Loop je nu tegen geheugen issues aan dan?
Nee dat niet, maar met Windows en wat basis programma's, Gears of War 4 en Gears 5 geïnstalleerd is mijn harde schijf zo goed als vol, daarom gewoon een algemene vraag wat slim is.
Was niet bedoeld als vraag om wat ik moet kopen, meer om wat slim is om in mijn laptop te stoppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• linksquest
Nee nee, vergis me niet, laptop is pas gekocht en heeft standaard een M2 SSD erin zitten, ik kan er nog een 2de M2 SSD erin pluggen en nog een normale hardeschijf.

Maar weet in ieder geval ben ik weer een stuk wijzer, bedankt voor jullie toelichting.

[Voor 21% gewijzigd door linksquest op 06-05-2020 10:14]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True