Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dilemma verkoop nieuwbouwwoning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:06
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +9Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18:53
Je levensgeluk is het belangrijkste vind ik. Zeker een huis moet een plek zijn waar je tot rust kan komen. Ik zou er dus niet langer blijven wonen maar het z.s.m. in de verkoop gooien en even slikken tot je een koper tegenkomt die het voor een acceptabele prijs wil kopen. Dan tijdelijk ergens huren en echt gedegen opzoek gaan naar een huis waar je wel rust zal vinden.

Optie 2 is erg onzeker (loting) en de timing wordt lastig (verkoop je je eigen huis wel op tijd). Als het niet lukt zit je nog steeds aan je huidige huis vast, iets waar je juist van af wilt.

Vloer van een huurwoning kun je goedkoop doen met tapijttegels. Die haal je ook zo weer weg en kun je misschien hergebruiken op bijv een zolder kamer in een nieuw huis of gewoon verkopen. Oveirgens zijn er ook echt wel huurwoningen te vinden met vloer.

[Voor 48% gewijzigd door CyberMania op 01-05-2020 21:52]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Je hebt geen kinderwens, waarom dan toch in een familiewoning / -buurt willen wonen? Dan weet je bijna zeker dat je kinderen in de buurt gaat hebben.... Die hinderlijke buren van nu, zijn andere hinderlijke buren van later. Helemaal als jullie als enige (your words) er last van hebben ;)

Optie 4: Zoek een omgeving waar jullie wel gelukkig worden, en verkoop jullie huidige woning ondertussen :Y)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16:47
Ik heb vroeger ook een buurvrouw gehad die altijd met iedereen ruzie zocht en zo ook ons 5 jaar lang bezig hield.
We hadden beide een huurwoning en waren al zo ver dat als zij nog een misstap zou begaan dan moest ze haar woning verlaten van de woningbouwvereniging.
Ik kreeg een andere baan aangeboden en ben daarvoor verhuisd.
Ik ben mentaal wel sterk maar kwam er na de verhuizing wel achter dat ik helemaal tot rust kwam.
En thuis moet je natuurlijk ook kunnen ontspannen.
Mijn advies ga eens een gesprek aan met de buren en anders verkopen en kijken voor iets anders.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Het leest alsof de TS al besloten heeft om te willen verhuizen en wil hier bevestiging van zijn gevoel.
Als je er niet met plezier woont zou ik zeker iets anders gaan zoeken. Zoals iemand anders ook al zegt je moet tot rust kunnen komen in je woning en in de buurt. Even een wandeling doen moet je een goed gevoel geven, niet continue ergernis. Dit i.cm. je werk gaat mogelijk tot stress/burnout/irritatie zorgen. Moeilijke markt maar dat betekent wel een makkelijke verkoop/goede prijs voor je eigen woning.
Ik ben vaker topics tegengekomen over problemen in de buurt en praten heeft vaak weinig tot geen effect, zeker met sociale huur zou ik het wel weten. suc6

[Voor 22% gewijzigd door Viper® op 01-05-2020 21:57]

Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supreme
Ik heb geen hekel aan kinderen, en ook niet aan spelende kinderen, het is alleen niet iets voor onszelf.
Als ze maar enigszins zijn opgevoed heb ik er geen problemen mee. Maar deze kinderen hebben een soort vernielingsdrang en zijn al meerdere malen door andere buurtbewoners aangesproken op vernielgedrag.

De gezinnen zijn echt de definitie van asociaal, in veel opzichten.

We hebben dit gekocht met het idee dat we wel kinderen wilden, maar tot nu toe hebben we dat gevoel nog niet gehad :+ En we denken ook niet dat het komt.

Daarnaast vind ik nieuwbouw erg leuk om te doen, en fijn om een nieuw huis te hebben. Vandaar de keuze toentertijd.

Het huis is overigens prachtig, ruim en hoogwaardig afgewerkt. Alleen zien wij dat niet eens meer, dus misschien ben ik wel te bang dat niemand het wilt kopen. Vooral de stress als er tijdens bezichtigingen toevallig keiharde muziek op staat o.i.d.
Viper® schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:56:
Het leest alsof de TS al besloten heeft om te willen verhuizen en wil hier bevestiging van zijn gevoel.
Dat we weg willen is zeker, ik wil er gewoon eens met objectieve mensen over discussieren :)

[Voor 15% gewijzigd door Supreme op 01-05-2020 22:00]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Ik mis nog steeds de reden waarom je niet gewoon kunt verhuizen naar elders? Optie 1 is terug naar huren, optie 2 is nieuwbouw in dezelfde buurt, optie 3 is blijven zitten. What happened to optie 4?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:03
Het is in mijn ogen vrij simpel. Waar geef je het meest om: geld of plezierig wonen. Dat is overigens geen gemakkelijke keuze, maar als je constant een gevoel in je achterhoofd hebt, zou ik vertrekken en dan maar (tijdelijk) wat minder sparen. Een vloer kost ook niet de hele wereld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Supreme schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:57:

[...]

Dat we weg willen is zeker, ik wil er gewoon eens met objectieve mensen over discussieren :)
Was overigens geen verwijt, soms zijn nieuwe invals blikken of meningen goed om te relatieveren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Supreme
AGee schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:00:
Ik mis nog steeds de reden waarom je niet gewoon kunt verhuizen naar elders? Optie 1 is terug naar huren, optie 2 is nieuwbouw in dezelfde buurt, optie 3 is blijven zitten. What happened to optie 4?
Dat is min of meer optie 3, blijven zitten tot we iets vinden. Maar dat kan lang duren, of we gaan gehaast iets kopen waar we eigenlijk niet echt willen wonen. En kosten koper is te kostbaar voor zo'n gehaaste beslissing. Liever in 1 keer goed.
Viper® schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:01:
[...]

Was overigens geen verwijt.
I know :)

Overigens zoals aangegeven het hele traject met praten, politie en woningbouw is al geweest. Kansloos dus :+ Ze wonen er al 10 jaar, en wij zijn in "hun achtertuin" komen wonen. Ik denk dat dat ze dwars zit ofzo.

[Voor 33% gewijzigd door Supreme op 01-05-2020 22:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Supreme schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:01:
[...]

Dat is min of meer optie 3, blijven zitten tot we iets vinden. Maar dat kan lang duren, of we gaan gehaast iets kopen waar we eigenlijk niet echt willen wonen. Dat is ook een dillemma.
Maar als je al zo lang ergert, dan weet je toch wel een beetje wat er te koop is in jullie zoekgebied + budget? En, zoals ik al zei, misschien sowieso je criteria voor je zoekgebied even hercalibreren op jullie huidige ergernissen + wensen ;) Imho, die optie in dezelfde buurt maar net een andere straat: Dan ga je tegen dezelfde ergernissen aanlopen. Als je geen kinderwens hebt, dan zul je een familiewoning in een nieuwbouw-wijk uit je hoofd moeten zetten......

[Voor 16% gewijzigd door AGee op 01-05-2020 22:06]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Tja, wat zal ik zeggen, overlast veroorzakers zijn toch vaak een bepaald soort mensen die bewust of onbewust de maatschappij anders zien. Praten heeft vaak geen zin, soms werkt het zelfs averechts.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18:53
Ik denk dat er een gigantische last van je schouders gaat vallen als je volgende week de makelaar belt voor een afspraak om het huis in de verkoop te gaan zetten.

Al het andere heb je al geprobeerd. Afwachten heb je al geprobeerd maar je blijft je niet fijn voelen in huis. Dus nogmaals ik zou die stap gewoon gaan zetten en dan kan je je gaan richten op een nieuw avontuur en zal je ook veel energie gaan opleveren denk ik.

[Voor 21% gewijzigd door CyberMania op 01-05-2020 22:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Nu online
Geen achterburen, in Amsterdam? Dan zit daar dus een (snel)weg of spoorlijn of zoiets?

Als de overbelast van de buren je leven begint te domineren en je kunt het je veroorloven te verhuizen; doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19:18
Ik zou als ik het verhaal zo lees het volgende doen.

1. Inschrijven op de nieuwbouw woning. Je gaf zelf aan dat het waarschijnlijk een loting werd.
  • Nadeel is wel als het lukt dat je nog even met je "buren" zit. Of je moet besluiten om tijdelijk ergens anders te gaan wonen(huren).
  • Misschien dat het besluit om te verhuizen je even lucht geeft om het nog even uit te zitten.
2. Lukt optie 1 niet. Dan kan je kijken naar bestaande bouw of huren.
  • Bestaande bouw kan wel even zoals je zelf aangaf. Je wilt het in een keer goed doen. Dus huren lijkt me dan het beste. En die vloer die je mist in het huurhuis, een laminaatvloer is niet zo duur ;;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:53
Hoe zit het met werk ?
Ik woonde op een mooi en rustig appartement (koop), tot ik een bovenbuurvrouw kreeg die in de veronderstelling was in een vrijstaande woning te verblijven (huur in kader leegstand)
Dit speelde tijdens de laatste woningcrisis, ik woonde toen op 3 minuten fietsen van mijn werkgever, ben gaan zoeken naar wat anders, overlast van boven beheerste ons hele leven. Een leuke vrijstaande woning gevonden in een dorp 35 minuten verderop. Nu wel elke dag met de auto naar het werk maar er zoveel rust voor terug gekregen.
Kijk dus eens verder als je huidige woonplaats, locatie is heel belangrijk.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:09
Supreme schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:01:
[...]

Dat is min of meer optie 3, blijven zitten tot we iets vinden. Maar dat kan lang duren, of we gaan gehaast iets kopen waar we eigenlijk niet echt willen wonen. En kosten koper is te kostbaar voor zo'n gehaaste beslissing. Liever in 1 keer goed.
Tussendoor gaan huren wat dus een extra verhuizing is, zal ook niet goedkoop zijn. Maar je moet wat overhebben voor je eigen genot.

Ik zou eerst eens serieus kijken in de omtrek waar je wil wonen wat je nu direct kan kopen. Als daar niks tussen zit, is er dan uberhaupt wel wat te huren waar je wel zou willen wonen? En dan misschien niet voor 10 jaar, maar op zijn minst een jaar zonder ongelukkig daar te worden. Als er namelijk niks te huur is waar je gelukkig van wordt, kan je die optie ook wegstrepen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jopie035
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 18:03
Wat je ook kiest, zo snel mogelijk verkopen en weg daar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Fantasma7988 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:54:
Mijn advies ga eens een gesprek aan met de buren en anders verkopen en kijken voor iets anders.
@Supreme heb je dit al wel eens gedaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:43
Mensen zoek anders even op z'n andere topics/posts TS geeft het toch duidelijk aan? Een oplossing met de buren zoeken zit er niet in.

Eigenlijk zijn alle opties prima, als je snelheid wilt dan nu verkopen en een huurwoning regelen. Kun je meteen inschrijven voor je nieuwbouw of een ander huis zoeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19:21
Als ik het zo lees is de keuze al een tijd geleden gemaakt, maar is er nu die beruchte 'moed verzamelen'-fase. Herkenbaar, maar gezien de impact op je leefgenot: toch maar doen. De berg werk wordt niet kleiner door er naar te kijken.

Qua scenario: je hebt scenario's uitgestippeld, ik zie in het woningtopic dat woningen nog steeds goed verkocht worden ivm hoge vraag, dan zou minst risicovolle optie verkopen -> huren -> kopen zijn. Kun je allicht mazzel hebben en je nieuwe droomwoning kunnen vinden zonder te huren.

Corona thuiswerk Sentimeter gebouwd in MS Teams :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 20:14
Ik sluit me aan bij Jacko01. Ik weet niet hoe erg de situatie is, maar ik kan mij voorstellen dat als je ingeloot bent voor een nieuwe woning, het vooruitzicht dat je hier weg kunt al maakt dat je het nog wel even uithoudt tot de woning er staat.

Anders te koop zetten en tegelijk iets anders zoeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:40

SandaX

wonderlijk

Als je de mogelijkheid hebt, ga zo snel mogelijk. Hier is in een jaar tijd het grootste deel van de directe buurt enorm veranderd. Van senioren en jonge tweeverdieners naar een doorloop van pasgescheiden ouders met meerdere kinderen.

Afgelopen week definitief besloten te verhuizen (koopcontract in aanbouw zijnde vrijstaande nieuwbouwwoning getekend). Hoewel ik me geen fijner (huur)huis kan voorstellen als waar ik nu zit, was het tekenen gelijk een enorme opluchting dat ik hier over een maand of twee weg kan en weer rust heb in en om mijn thuis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07:36
Wellicht lees ik erover heen, maar waar is de optie 'in gesprek gaan met de achterburen?'

Edit: 1e alinea. Overheen gelezen dus.

[Voor 19% gewijzigd door mcsluis op 02-05-2020 17:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Speedmaster

Make my day...

Ga met een makelaar praten over de waarde van je huis en laat het in “stille verkoop” zetten. Geen bord in de tuin, rustig wachten tot je een goed bod krijg en kijk wat er gedurende de zomermaanden op wordt geboden. Aanvaarding in overleg en jij kan ondertussen bedenken of de andere woning daadwerkelijk is wat je wilt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:33
Vorige jaar hebben wij sneller verkocht dan verwacht terwijl we nog geen nieuwe woning gevonden hadden. Begin september was de overdracht en begin oktober kregen we de sleutel van het huurappartement. Van de vorige huurder konden we de vloer en gordijnen overnemen voor een schappelijke prijs. Volgende week verhuizen we naar onze koopwoning en de volgende bewoners van het huurappartement nemen alles voor dezelfde prijs weer over.

En als je weet dat je ergens tijdelijk woont kan je ook spullen in dozen laten zitten. Bij het inpakken daar gewoon goed over nadenken. Dan is 2x verhuizen in een korte tijd echt wel goed te doen.

Enige is dat je misschien wat minder spaart of beter gezegd. Denk dat een woning sneller in waarde strijd dan dat je spaart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supreme
Bedankt allemaal, er zitten goede tips en inzichten tussen! We gaan er weer mee aan de slag in onze overwegingen. :)
Speedmaster schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:37:
Ga met een makelaar praten over de waarde van je huis en laat het in “stille verkoop” zetten. Geen bord in de tuin, rustig wachten tot je een goed bod krijg en kijk wat er gedurende de zomermaanden op wordt geboden. Aanvaarding in overleg en jij kan ondertussen bedenken of de andere woning daadwerkelijk is wat je wilt.
Zou stille verkoop geen argwaan wekken?

Er is ook zoiets als dwaling, als in het niet vermelden van deze overlast bij de verkoop. Nu is overlast subjectief en is het in ons geval denk ik moeilijk aan te vechten als dwaling als het nooit genoemd is.

Binnen in huis hoor je niks (tripple glas en goede isolatie) en in de herfst/winter heb je ook nergens last van. Het is alleen in het voorjaar en in de zomer dat ze erg 'aanwezig' zijn.
Maar *gelukkig* nooit s'ochtends of s' avonds laat. Als het mijn slaap zou beïnvloeden dan zou ik echt knappen. Ze hebben gelukkig nog jonge kinderen :+

Wat denken jullie, melden of verzwijgen?

[Voor 33% gewijzigd door Supreme op 02-05-2020 19:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
Je zou kunnen vermelden dat er gezinnen met jonge kinderen wonen en dat de buurt levendig is :+ .
Maar ja is het iets wat je moet vermelden? Is ook niet gebeurd toen jullie het huis kochten.
Bovendien zoals je zelf ook al aangeeft de ene vindt het overlast en de ander vindt het normale tuin/leef geluiden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005

Speedmaster

Make my day...

Supreme schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:52:
Bedankt allemaal, er zitten goede tips en inzichten tussen! We gaan er weer mee aan de slag in onze overwegingen. :)

[...]

Uitleggen bij de makelaar dat je binnen nu en x maanden je huis wil gaan verkopen en eigenlijk al het huis "op de markt" wil hebben om zo te peilen wat de marktwaarde en interesse is. Dat je zelf onzeker ben over verkoopbaarheid van de woning en dat je daarom met de makelaar in gesprek wilt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:20
Wat een ontzettend vervelende situatie voor jullie. Het valt me op dat ik dit meer recent heel vaak hoor/lees/zie/verteld krijg. Walgelijk volk is het allemaal, ik hoop dat jullie hier snel uitkomen. Zonder er verder op in te gaan (iemand anders heeft dat huis gekocht na mij natuurlijk) heb ik hier ervaring mee. Woongenot is heel veel waard laten we het zo stellen. Succes!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Als een nieuw nieuwbouwwoning in dezelfde wijk waarschijnlijk via loting wordt toegewezen, dan is de vraag zo groot dat je de 'oude' woning ook wel kwijt raakt.

Woning >300K met er achter sociale huur :F

[Voor 12% gewijzigd door SvMp op 03-05-2020 01:59]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18:24
SvMp schreef op zondag 3 mei 2020 @ 01:59:
Als een nieuw nieuwbouwwoning in dezelfde wijk waarschijnlijk via loting wordt toegewezen, dan is de vraag zo groot dat je de 'oude' woning ook wel kwijt raakt.

Woning >300K met er achter sociale huur :F
Niks mis mee toch? Ik heb een woning van >500k en voor mn huis een flat met sociale huur. Gaat prima en goed voor de variatie in een woonwijk.

Alle sociale huur op een kluitje gooien heeft ook geen positieve impact op de samenleving hebben we inmiddels gemerkt in NL.

toettoett

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:43
Thecola schreef op zondag 3 mei 2020 @ 06:00:
[...]

Niks mis mee toch? Ik heb een woning van >500k en voor mn huis een flat met sociale huur. Gaat prima en goed voor de variatie in een woonwijk.

Alle sociale huur op een kluitje gooien heeft ook geen positieve impact op de samenleving hebben we inmiddels gemerkt in NL.
Is ook niks mis mee, hier tussen de koopwoningen ook wat huur. 99% nette mensen die of wat minder te besteden hebben of om andere redenen huren.

Vervelende is dat die 1% echt enorm veel overlast kan bezorgen en ook het type is dat schijt aan alles heeft. Buren, politie, sociaal wenselijk gedrag.

Nu kan dat type persoon ook in de koopwoningen zitten is mijn ervaring, maar onderbuik plaatst die wat vaker in de huurwoning. Dat mengen van wijken is relatief nieuw, niet alle overlast wordt gemeld of geregistreerd. Onderzoek hiernaar zal schaars zijn.

Ik vind het daarom prima om alles te mengen. Aso's hou je iedere wijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

Er is ook zoiets als dwaling, als in het niet vermelden van deze overlast bij de verkoop. Nu is overlast subjectief en is het in ons geval denk ik moeilijk aan te vechten als dwaling als het nooit genoemd is.

Binnen in huis hoor je niks (tripple glas en goede isolatie) en in de herfst/winter heb je ook nergens last van. Het is alleen in het voorjaar en in de zomer dat ze erg 'aanwezig' zijn.
Maar *gelukkig* nooit s'ochtends of s' avonds laat. Als het mijn slaap zou beïnvloeden dan zou ik echt knappen. Ze hebben gelukkig nog jonge kinderen :+

Vooropgesteld voor jou is het teveel overlast en heb je er last van. Dat is gewoon een probleem, wil ik niet tekort doen.

Maar mij klinkt het niet als overlast in de oren (behalve dan de vernielingen), het zijn geluiden die horen bij een gemêleerde wijk. (en dat kan helemaal niet bij je passen).

Ik zou dat ook niet direct extra melden en denk ook niet dat veel de prijs drukt, een 'levendige' wijk is voor sommige mensen zelfs een plus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nono_einstein
  • Registratie: april 2013
  • Nu online

[...]

Als potentieel koper zou ik toch graag willen weten (ook al is dat niet mijn zaak per se) waarom de verkoper een relatief nieuwbouwhuis in de verkoop gooit. Op zo'n moment zal je toch iets moeten blootgeven. Ben overigens nu zelf met mijn vrouw het huis van mijn schoonmoeder aan het verkopen om dat ze naar een tehuis is gegaan, er staat geen bord in de tuin (want uitnodiging tot braak), maar het valt me op dat na een gesprek met een makelaar nu de telefoon bijna dagelijks gaat met aanvragen voor bezichtiging, vaak kennissen van de buren. Dat maakt het voor ons natuurlijk wel heel makkelijk.
Ik meld echter wel ieder detail en issue wat me bekend is, wil absoluut geen gerommel achteraf. Beter een paar duizend minder als gezeur en geroddel naderhand, zeker ook in jullie geval als je een of twee straten verderop wil gaan wonen.
Ik zou dus volledig openheid van zaken geven als ik in jullie schoenen stond. Verder sterkte en zoals boven aangegeven niet te lang wachten (prijzen stijgen nog steeds is mijn ervaring) en zsm weg daar als het je leven beïnvloed, zeker nu jij en je achterburen wellicht de hele dag thuis zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Thecola schreef op zondag 3 mei 2020 @ 06:00:
[...]

Juist in zo'n flat prop je alles op een kluitje.

Weet nog in mijn voormalige woonplaats, stond ook een flat, goedkoop huren voor de onderkant van de samenleving. Dat hebben omwonenden gemerkt, er woonden een aantal drugsverslaafden en dealen aan de jeugd waren een paar ook niet vies van. De verwarde man die een eind aan zijn leven wilde maken en daarbij met een gasexplosie de flat onbewoonbaar heeft gemaakt werd ontvangen als held, de flat is daarna nml gesloopt en kavel is verkocht.

Maargoed, koop is ook geen garantie. Ik woon ook in een gemixte wijk, de mensen die er een zooi van maken wonen vnml in de koophuizen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Neuzelaar
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 21:14
Garantie op rust ga je volgens mij niet zomaar vinden in het huis dat je als oplossing ziet. De buren zijdelings van je kunnen ook kinderen hebben, of een luide hond of feestjes iedere avond van de zomer. Als je écht rust zoekt, moet je eerder op zoek gaan naar een eenzame boerderij of villa ofzo denk ik. Of een penthouse misschien. Alleszins zou ik het nog 1 zomer proberen aan te kijken. Wij hebben ook wat lawaaierige kinderen iets verderop waar we in het begin erg van schrokken maar al bij al valt het nu wel mee. Juli en augustus zijn ze ook bijna de hele tijd op vakantie en ze gaan ook vaak bij vriendjes spelen etc. Als je dan na de zomer wil verkopen heb je ook minder zorgen dat die kinderen een verkoop zouden beïnvloeden. Naar mijn gevoel gaan kopers met kinderen ook weinig rekening houden met mogelijkse lawaaioverlast door andere kinderen.
Succes alleszins en probeer er er niet te veel van wakker te liggen, er zijn grotere problemen die je kan hebben.

Acer Chromebook 14 - iPone 8 - iPad 2018 - Roborock S5 - Oral-B Genius X 20100S Black

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21:22
Waarom opgeven ? Meestal lost het vanzelf op naar mate ze ouder worden.

Voorheen de kinderen op straat leefden verplaats dat naar sport,stad,buiten zwembaden etc.

Voorheen hadden mijn buren wel 2 maanden een zwembad in de voortuin.
Nu de kinderen zelfstandig zijn gaan ze naar zwembaden of een plaatselijke plas.

En is het heerlijk rustig geworden in de straat.

[Voor 7% gewijzigd door sevinc op 03-05-2020 16:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Supreme
sevinc schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:01:
Waarom opgeven ? Meestal lost het vanzelf op naar mate ze ouder worden.

Voorheen de kinderen op straat leefden verplaats dat naar sport,stad,buiten zwembaden etc.

Voorheen hadden mijn buren wel 2 maanden een zwembad in de voortuin.
Nu de kinderen zelfstandig zijn gaan ze naar zwembaden of een plaatselijke plas.

En is het heerlijk rustig geworden in de straat.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 04-06 23:40

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik denk dat verhuizen binnen de wijk ook weinig zin heeft, daar zul je ook weer veel kinderen hebben rondrennen. Een nieuwbouwwijk is een beetje een klein dorp, dat moet je wel liggen.

Wij wonen ook in een nieuwbouwwijk met veel kinderen overal. Wij vinden het fijn dat onze kinderen tientallen vriendjes hebben in de wijk en zelf drinken we soms een biertje met de buren in de voortuin.
Maar we zouden zelf helemaal gek worden hier als we zelf geen kinderen zouden hebben.

Overigens is er hier geen sociale huur. Wel woningen in het hogere segment (>550k).
Voor hetzelfde geld kunnen we iets verderop een vrijstaande villa kopen, maar dat onze kinderen hier zo gelukkig zijn houdt ons hier.

Trouwens in ons vorige huis woonden we naast 2 (matige) juristen/advocaten en daar hadden we veel meer last van. Bij iedere scheet werd er gedreigd met een rechtzaak. En als er iets was dat hen toevallig goed uit kwam, dan bestond het recht even niet.. Doe mij dan maar wat gillende kinderen en gezellige buren die open staan voor een biertje /praatje d:)b

[Voor 47% gewijzigd door Sport_Life op 03-05-2020 17:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supreme
Ik vind spelende kinderen niet erg of vervelend, en we zijn niet per se op zoek naar absolute serene rust. We willen gewoon wat beschaafde mensen om ons heen. Of het nou gezinnen zijn of 60+ers, maakt me niet uit. Gewoon beschaafd en sociaal, en geen kinderen van <9 die met kanker schelden tegen elkaar of hun ouders.

We zijn niet sociaal gestoord of zo, buren waarmee je af en toe een biertje mee kan drinken is alleen maar leuk.

We hebben gewoon pech, het zijn namelijk ook nog eens 2 gezinnen die goed met elkaar kunnen.

[Voor 10% gewijzigd door Supreme op 03-05-2020 18:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20:38

Je hebt het hier genoemd. :) Ik zou het zeker niet verzwijgen omdat je de koper met jouw ellende opzadelt zonder dat ie dat weet. Zou i.i.g. zeer onfatsoenlijk zijn om het niet te melden.

Verder herken ik dit verhaal wel van familie (mijn broer). Het is met dit soort dingen zo dat je elkaar gek maakt en het probleem veel groter gaat maken dan het misschien echt is. Men gaat zich daardoor storen aan alles. Terwijl het gras elders niet heel veel groener is. Het is een zichzelf versterkend proces van ergernis. En dat zit meer in jezelf dan in de anderen.

[Voor 28% gewijzigd door Bart2005 op 03-05-2020 18:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supreme
Bart2005 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:47:
[...]
Het is een zichzelf versterkend proces van ergernis. En dat zit meer in jezelf dan in de anderen.
Dat is zeker waar, de emoties lopen soms hoog op. En soms relativeren we weer en valt het weer mee, tot er opeens een volle luier in je tuin ligt :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ik denk dat het toch voor een groot deel te maken heeft met de buurt en het soort woningen in de buurt. Overlastige buren zie je volgens mij het meest in 'kindvriendelijke' buurten, vaak met betaalbare gezinswoningen. Bij nieuwbouw ken je de buren natuurlijk niet en blijft dat een gok, maar het is wel iets om rekening mee te houden. Ik zou daarom toch eerder gaan kijken naar een woning in een al gesettelde wijk, waarbij je dus al een beetje zou kunnen zien hoe de buren zijn. Want helaas kan dit in alle buurten wel gebeuren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
@Rubbergrover1 Je hebt maar 1 aso nodig om de boel grondig te verpesten. Ik had een buurman die doelbewust de radio in zijn schuur heel hard zette om een klagende buurvrouw te pesten. Iemand die klaagt is bij een aso gewoon olie op het vuur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 19:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:26:
Ik denk dat het toch voor een groot deel te maken heeft met de buurt en het soort woningen in de buurt.
Dat hoeft helemaal niks te zeggen...
mn vorige woning was in het stadscentrum, een monumentaal pand in een van de beste straten van de stad.

Het conflict ontstond echter met buren waarvan de vrouw politica was, en als fractievoorzitster van de groenen in de stadsraad zat, en haar man musicus (zijn 'geluidsoverlast' was de bron van het conflict, waarbij zijn vrouw haar neiging om ieder conflict hoog op te gaan spelen uitnutte om ons gezin en enkele buren het leven goed zuur te maken).

Je kunt dus verder nooit 'garanties' hebben dat op een bepaalde locatie opeens alles goed zou zijn....
wel heeft het altijd erg sterk ermee te maken hoe 'dicht' je op eventuele buren woont en hoeveel je van hen meekrijgt, maar ook hoeveel je zelf je kunt 'afsluiten' van andere omwonenden..

Maar ... er speelt nog iets:
behalve de 'ergerlijke' buren speelt het vaak ook een grote rol of je zélf een conflict-situatie heel zwaar opvat, en het gevoel hebt 'dat je iets eraan moet doen'; Of dat je het juist zelf kunt ignoreren en negeren.
Je je werkelijk enorm gaat ergeren over luidruchtige buren, of dat je je schouders erover ophaalt.
De grond daarin ligt vaak in nog wat anders, vaak ook of je werkelijk echt gelukkig ergens bent of niet.

Ik kan me niet helemaal aan de indruk, zelfs als dat enigszins 'giswerk' is, ontttrekken dat dat hier ook het geval kan zijn, tussen de TS en zijn vriendin:

@Supreme
ik hoop dat je het niet erg vind, als ik wat interpretaties schrijf: maar uit je situatieschets krijg ik een beetje de indruk dat je zelf wel heel erg tevreden bent met je nieuwbouwwoning... Dat je ook het proces daartoe erg plezierig gevonden hebt en nu de optie eventueel een opnieuw een nieuwbouwhuis te kopen en dat helemaal weer te gaan inrichten en opbouwen naar je eigen smaak wel een leuk vooruitzicht vind.
Mogelijk ook dat je dit topic opstart om vooral argumenten voor dat scenario te ontvangen hier, die je dan kunt gebruiken om iemand te overtuigen, die misschien daarvan niet zo overtuigd is.

Het zou dan waarschijnlijk zijn dat die persoon je vriendin is.
Dat die degene is, die het hier niet bevalt en misschien is zij ook degene die zich het meest 'stoort' aan die luidruchtige buren (je zegt ook letterlijk dat dit zo is: "Mijn vriendin kan niet tegen de schreeuwende kinderen/moeder.", nadat je aangeeft dat je die muziek wat stoort, maar dat gelukkig niet zo erg is en niet op verkeerde tijdstippen).

Kan het misschien zijn dat je vriendin nu degenen is die het liefst hier geheel weg wil, die wil gaan huren in vermoedelijk gewoon een totaal andere buurt?

Nu is dit een interpretatie van mijn kant, op basis van wat zinnen uit je eigen situatieschets:
in dat geval als dat enigszins juist is: gaat het vooral ook om een vraagstuk dat je samen met je partner moet oplossen.
Ik moet daarbij dan aangeven dat als je partner gewoon echt ongelukkig is in deze nieuwbouwwijk, ook het verhuizen naar een andere deel van dezelfde wiijk waar je opnieuw een nieuwbouwhuis gaat bouwen vermoedelijk niet de oplossing zal zijn.
Hoe leuk jij dat kunt vinden, is de kans groot dat ook daar je vriendin ongelukkig zal blijven en er een conflict zal blijven bestaan, ook met 'andere' buren, die vermoedelijk nog steeds te horen zullen zijn en kinderen hebben.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:53
Ik snap ook niet welke idioot heeft bepaald dat in een nieuwbouwwijk een percentage sociale (huur)woningen moeten zijn. Bij ons in de wijk ook. Echt een mooi voorbeeld van een dure vinexwijk waar op de rand ook sociale appartementen zijn geplaatst, gelukkig aan de andere kant van waar wij wonen.
Op de buurt Facebook pagina niks anders dan problemen juist alleen daar. Fietsen die gejat worden, klagen over troep in voortuin, geluidsoverlast enz. Het lijkt overal hetzelfde liedje met sociale huurwoningen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubbergrover1
mierenfokker schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:00:
Ik snap ook niet welke idioot heeft bepaald dat in een nieuwbouwwijk een percentage sociale (huur)woningen moeten zijn. Bij ons in de wijk ook. Echt een mooi voorbeeld van een dure vinexwijk waar op de rand ook sociale appartementen zijn geplaatst, gelukkig aan de andere kant van waar wij wonen.
Op de buurt Facebook pagina niks anders dan problemen juist alleen daar. Fietsen die gejat worden, klagen over troep in voortuin, geluidsoverlast enz. Het lijkt overal hetzelfde liedje met sociale huurwoningen
Dat hangt vooral ook van de buurt af, niet noodzakelijk van of het sociale huur is of niet. Ook jaren zonder problemen naast een buurt met veel sociale huur gewoond. Terwijl kennissen in een wijk met koopwoningen juist om de haverklap problemen hadden. In sommige sociale huur wijken is er ook juist veel sociale controle, dat mensen elkaar wel weer op aanspreken als er iets speelt. Is overigens ook niet altijd prettig om te wonen als je niet binnen hun standaard valt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supreme
RM-rf schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:26:
[...]
Kan het misschien zijn dat je vriendin nu degenen is die het liefst hier geheel weg wil, die wil gaan huren in vermoedelijk gewoon een totaal andere buurt?
Nee je zit er vrijwel compleet naast :)

Ik zoek geen argumenten om mijn vriendin te overtuigen, en mijn vriendin en ik willen hetzelfde, van de overlast af. Hoe maakt niet uit. Het liefst blijven we wonen waar we nu wonen, want als hoofdzakelijk 1 gezin er niet zou zijn, zouden we er nooit aan hebben gedacht om weg te gaan.

Ik heb het al vaker gezegd, spelende kinderen en kinderen in het algemeen zijn geen probleem. Ze is tenslotte leerkracht en ik heb geen problemen met kinderen omdat ik toevallig zelf geen kinderen wil. Het probleem zit bij deze gezinnen en de daarbij horende kinderen. Het zijn geen doorsnee kinderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:44
M.b.t. de vloer van een huurhuis; vaak kan je zaken als vloer en raambekleding overnemen van de vorige huurders. Zo hebben wij dat in ieder geval wel gedaan (vrije sector huur). Misschien niet helemaal je smaak maar als het toch maar tijdelijk is ook niet heel relevant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 19:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Supreme schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:43:

Het zijn geen doorsnee kinderen.
wat bedoel je nu precies hiermee ?

wat is er dan zo speciaal aan hen?

van wat je tot nu toe in dit topic aangegeven hebt komt het eerder _niet_ zo speciaal over...
zelfs jijzelf lijkt al heel sterk een relativering aan te geven, dat het misschien 'best wel mee valt'.

inclusief zelf geef je dat al aan, je verteld over 'de muziek' die je niet bevalt, maar dat dat verder niet op 'onorthodoxe tijdstippen' is en niet constant aanwezig, wat de indruk wekt dat dat dus best te overkomen is

daarna geef je aan dat je bevooroordeeld bent en daarom weg wil: "Maar wij zijn bevooroordeeld en het beïnvloed ons humeur zo erg dat we z.s.m. weg willen. We hebben af en toe een vlaag van relatievering en beseffen dat het voor sommige mensen misschien wel enorm meevalt, of dat die zich er niet zo aan storen.".

je neomt bv dat 'de kinderen vernieldrang' hebben en daar door andere buren op aangesproken zijn...
hebben ze ooit iets van jullie kapotgemaakt, voel je je door die kinderen bedreigd of ben je bang dat ze iets van jullie kapotmaken?

Verder lees ik dingen over "Je weet niet wat de huizenmarkt doet," en dat dat je veel stress oplevert."
of "Je kan iets tegenkomen en plots je huis moeten verkopen, dat geeft mij veel stress."
Dingen die eerder niet zo heel veel te maken hebben met de buren, maar eerder duiden op eigen persoonlijke stress die je jezelf aandoet, en duiden op een 'onrust' die je misschien voelt over het eigendom en de waarde van je woning.

Zoals gezegd, ik heb verder volledig begrip voor een conflict met buren, en heb dat zelf ook meegemaakt en uiteindelijk betekende dat ook voor mij dat ik ergens verhuisd ben waar ik lang ook met veel plezier gewoond heb (totdat die nieuwe buren er kwamen wonen en daarmee een conflict ontstond)...

Maar juist uit die kennis weet ik ook dat het vaak lang niet enkel en alleen om die andere personen gaat en gewoon ook enorm te maken heeft met je eigen toekomst-verwachtingen en -wensen, en eigen emoties.
Dat als je kiest ergens te verhuizen dat gewoon ook te maken ermee hebt dat je dus zelf niet (meer) gelukkig bent op die plek waar je woont...
Dan heeft het altijd zin goed te onderbouwen waarin dat ongeluk bestaat.... maar daarover ben je eerlijk gezegd wel héél erg vaag en onduidelijk.

Uit je eigen woorden ontstaat bij mij de indruk dat die onrust of 'stress' zoals je het zelf noemt helemaal niet enkel te verklaren is door de 'aanwezigheid' van die luidruchtige buren of hun 'vernielzuchtige' kinderen, iig ontbreekt de uitleg wat nu precies de conflict-situatie uitlokt.

Enkel het gegeven dat ze 'aanwezig' zijn? je hen hoort (dat ontken je zelf ook de hele tijd)?
heb je zelf ooit met hen gesproken of een ruzie gehad?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True