Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 09-08 22:35
Omdat ik zelf al geruime tijd bezig ben met goedkopere Android toestellen voor werk en privé en daarbij altijd op zoek ben naar de juiste mix tussen heel erg betaalbaar en toch zoveel mogelijk van de moderne mogelijkheden, design en met name ook SoC, lijkt het mij goed om hier eens een discussie over te voeren.

Om te verduidelijken wat ik zelf onder bovenstaande versta: heel erg betaalbaar zie ik als onder de € 200. Als een toestel er nét iets bovenuit komt (€225 max zo'n beetje) neem ik hem vaak wel mee in de overweging.
Moderne mogelijkheden en design bedoel ik mee: USB-C is een must, modern en smal design met een notch of camera uitsparing is toch ook wel wat ze lekker compact houdt en een fingerprint reader achterop of aan de zijkant. Volgens mij bestaan er in deze klasse (nog) geen toestellen met fingerprint sensor onder het scherm, maar als die al bestaan dan zijn het vaak de versies die met een cameraatje (optisch) werken i.p.v. sonisch, wat trager, foutgevoeliger en bovenal onveilig is. Als SoC houd ik aan dat de Snapdragon 4xx serie te traag is (mijn beleving) en kijk daarom naar minstens 6xx of vergelijkbaar aan Exynos/MediaTek kant. En 3 GB of meer werkgeheugen. En minstens 64 GB opslag.

Zo heb ik op dit moment 3 toestellen op mijn shortlist en moet ik erbij zeggen dat ik persoonlijk ook grote toestellen vermijd, mijn filter is t/m 6,1" in de Pricewatch, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

Nokia 6.2
+ USB-C
+ modern design
+ vlotte Snapdragon 636
+ 4 GB ram
+ 64 GB opslag
+/- prima scherm, weliswaar LCD, maar wel 1080p
+ Android One

Samsung Galaxy A40
+ USB-C
+ modern design
+ heel goed OLED scherm én 1080p
+ vlotte Exynos chip
+ 4 GB ram
+ 64 GB opslag
- relatief matige software support vanuit Samsung (lees: major updates kan je vaak wel vergeten)

Xiaomi Mi A3
+ USB-C
+ modern design
+/1 OLED-scherm, maar dan wel 720p
+ Android One
+ 128 GB opslag
+ Snapdragon 665 processor
+ 4 GB werkgeheugen
- Xiaomi is soms wat problematischer met updates, ook al beloven ze Android One
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True