Acties:
  • 0Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
ik heb een late 2013 MBP 15" retina met i7 2ghz, zelf geplaatste SSD en 8gb ram. heerlijk apparaat, fijn keyboard en lekker om iets groter scherm te hebben. Maar: sinds een halfjaar viel af en toe de macbook uit. niet per se als hij heel heet was of zwaar belast werd, maar scherm werd zwart, toetsenverlichting bleef nog 5 a 10 sec aan en fans draaiden nog (rustig) maar dan was t floep - uit. SMC reset, die andere chip reset, helemaal leeg laten lopen en weer opladen naar 100%: no prevail.
Dus: nieuwe accu erin laten zetten, want die mag na zoveel jaren trouwen dienst versleten zijn. Gecheckt naderhand: inderdaad een verse accu erin met 0 cycles. wel eentje via amazon maar niet de goedkoopste, eentje met goede reviews.
Hij valt sindsdien iets minder vaak uit, maar nog altijd veel te vaak. onmogelijk een word document te maken zonder elke minuut op te slaan. Hij valt ongeveer 3x per uur uit. Ook met lader aangesloten gebeurt het.
Gek genoeg: als hij uitvalt en ik zet m weer aan is hij soms heel snel weer aan, alsof het de slaapstand is. hij komt dan bij de user-keuze. meestal is het echter een volledige reset.
SMC reset ook na nieuwe accu gedaan.

Ik heb m nog teruggebracht naar de reparatieshop (niet apple dus) en hij heeft m nog eens nagekeken maar kon ook geen afwijkingen vinden.

ik heb nu echt geen idee meer wat het kan zijn. Jullie enig idee? ik wil m best naar apple brengen, want ik wil deze laptop gewoon kunnen gebruiken, maar ik vind t ook leuk om te snappen wat er mis kan zijn en evt zelf wat aan doen.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
logic board, weer wat geleerd. ik zal die tools eens checken en als dat niet werkt is zon reparatie wel een idee.
zo te zien zorgen die ervoor dat er altijd een minimale lading in de accu blijft, maar dat is niet mijn probleem: het is niet zo dat hij van 18% ineens naar uit gaat, het gebeurt ook bij 98%
in woon in regio rijnmond, in de buurt?

[Voor 38% gewijzigd door knuppelhout op 01-05-2020 11:08]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee