Vraag

• thewesleyman
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-11 09:16
Hallo mede Tweakers,

ik ben opzoek naar een locatie om een server van mij onder te bregen in een shared rack (colocation).

Nu ben ik opzoek naar een betaalbare (niet per definitie goedkoop).
Op het moment heb ik een Dedicated server bij Hetzner (werkt overigens prima!), alleen mis ik wat flexibiliteit.
Daarnaast ben ik webhoster voor Nederland's publiek en wil ik daarom ook mijn server hier hebben op eigen hardware.

Waarom betaalbaar vraag je misschien af, ik ben nog startend met moet nog meerdere klanten binnen halen. Dat het nog niet winstgevend is maakt mij niet zo veel uit nog maar ik moet er niet aan onder gaan.

Edit

Fysieke toegang tot de server zou een gewaarde mogelijheid zijn (evt 24/7)

/Edit

Mijn vraag aan jullie is:
Bij welke Coloc bedrijven hebben jullie goed ervaringen? En wat zijn ongeveer de kosten voor 1u?

Alvast super bedankt voor eventuele reacties en moeite!

Groetjes,
Wesley

[Voor 5% gewijzigd door thewesleyman op 28-04-2020 22:48]

Hey hoi wat leuk dat je (misschien) mijn reactie hebt gelezen ;p

Alle reacties

• thewesleyman
Room42 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:43:
Wat voor load heb je dan dat een VPS niet voldoet? Heb je ook cloudproviders als AWS, GCP en Azure al bekeken? En de kleinere locale, zoals TransIP? Veel flexibeler kun je het niet krijgen.
De load is niet extreem hoog, het zit hem er meer in dat ik nu ongeveer 7 virtuele machines heb draaien, (waarvan 2 stuks VPS voor bekende).
Er draaien namelijk een 3 tal websites die in sommige gevallen een behoorlijke load kunnen creeeren.
Daarnaast is de een eigen hypervisor naar mijn mening flexibeler in sommige gevallen, bijv backuppen kost niks extra ed.

TransIP heb ik om heel eerlijk te zijn nog niet naar gekeken, ben daar zelfs al klant 8)7

• thewesleyman
Het autoscaling bij providers heb ik om eerlijk te zijn nog nooit overwogen. Die zal ik is even onthouden.

Wbt de backup, er word iedere een backup gemaakt van de vm, op de server zelf en om de dag word deze offsite opgeslagen.

Bik transip heb ik ook alleen ervaring met de domeinen.

• thewesleyman
LukeS schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:28:
Ik heb geen ervaring met colocatie, maar ik weet wel dat er diverse sites die als marktplaats fungeren voor kleine (1U) colocatie.

Zie bijvoorbeeld:
https://www.sitedeals.nl/hosting/
https://www.sitedeals.nl/offertes-op-maat/
en
https://www.webhostingtalk.nl/-tijdelijke-aanbiedingen/
https://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/

Mogelijk kun je daar een idee krijgen wat er zoal mogelijk is en tegen welke kosten.
Thnx, ik zal er eens even naar kijken!

• thewesleyman
Drardollan schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:50:
Ik kan alleen uit eigen ervaring vertellen van een jaar of 5 terug. Ik heb een aantal jaar met een compagnon een budget webhosting bedrijf gehad. We zijn gestart op 2 eigen servers en een spare server achter de hand. Dit werkte prima, maar we hadden constant de zorg om de hardware. Een disk, een voeding of een moederbord wat eruit klapt legt minstens 50% van het bedrijf voor langere of kortere tijd plat. Ondanks backups voelde het niet prettig.

Omdat we toen toch ook over moesten naar DirectAdmin (we hadden Kloxo/LxAdmin, voor de mensen die dat nog kennen) besloten om over te gaan naar VPS'en bij TransIP. Wat een verademing, qua snelheid voldeed het prima en ook geen onprettig gevoel over de hardware meer.

Daarbij hadden we nog een andere overweging die ik je mee wil geven, in een shared colo kan iedereen bij je servers komen. Dat is voor jezelf en je klanten geen prettig idee. Zo is het mij overkomen dat ik vanaf afstand een power-cycle wilde doen en er niets gebeurde, bleek er iemand aan de stekkers geknoeid te hebben waardoor ik iemand anders zijn server een keer of 20 heb uitgezet :{
Bedankt voor je reactie, ik heb het inderdaad ook zelf al wel eens vanuit zon oogpunt bekeken, maar heb in het afgelopen jaar met mn huur server nog nooit problemen gehad vandaar dat ik het misshien toch wilde gaan proberen.
Al begin ik toch wel engisinds te twijfellen om misschien toch terug te stappen en gewoon meerde vps'en af te nemen bij een provider

Het fysieke gedeelte lijkt mij inderdaad ook geen fijn gevoel dat iedereen erbij kan, en net zoals bij jou met de kabels kan gaan rotzooien

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee