Acties:
  • +1Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
thewesleyman schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:47:
[...]

De load is niet extreem hoog, het zit hem er meer in dat ik nu ongeveer 7 virtuele machines heb draaien, (waarvan 2 stuks VPS voor bekende).
Er draaien namelijk een 3 tal websites die in sommige gevallen een behoorlijke load kunnen creeeren.
Daarnaast is de een eigen hypervisor naar mijn mening flexibeler in sommige gevallen,
De drie (mega-) grote cloudproviders bieden auto-scaling opties. Er schakelt dan een server bij als de load te hoog wordt maar deze schakelt terug als je de load niet meer nodig hebt. Dat kan goedkoper zijn. In ieder geval flexibeler. ;) Het is wel even uitzoeken hoe dat werkt. Je komt dan in de automation terecht.
bijv backuppen kost niks extra ed.
Hoezo, waar laat je de backup dan? Op de server zelf? Wat als die in rook opgaat? :? Geloof me, externe backup is goedkoper dan de claims van je klanten als je hun data kwijt bent! Sowieso moet je dat gewoon in je prijs berekenen.
TransIP heb ik om heel eerlijk te zijn nog niet naar gekeken, ben daar zelfs al klant 8)7
Ik alleen voor de domeinen. Heb wel ervaring met hun VPS'en en dat werkte prima. Maar nooit echt extreme load getest.

[Voor 3% gewijzigd door Room42 op 28-04-2020 22:54]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:47
Ik kan alleen uit eigen ervaring vertellen van een jaar of 5 terug. Ik heb een aantal jaar met een compagnon een budget webhosting bedrijf gehad. We zijn gestart op 2 eigen servers en een spare server achter de hand. Dit werkte prima, maar we hadden constant de zorg om de hardware. Een disk, een voeding of een moederbord wat eruit klapt legt minstens 50% van het bedrijf voor langere of kortere tijd plat. Ondanks backups voelde het niet prettig.

Omdat we toen toch ook over moesten naar DirectAdmin (we hadden Kloxo/LxAdmin, voor de mensen die dat nog kennen) besloten om over te gaan naar VPS'en bij TransIP. Wat een verademing, qua snelheid voldeed het prima en ook geen onprettig gevoel over de hardware meer.

Daarbij hadden we nog een andere overweging die ik je mee wil geven, in een shared colo kan iedereen bij je servers komen. Dat is voor jezelf en je klanten geen prettig idee. Zo is het mij overkomen dat ik vanaf afstand een power-cycle wilde doen en er niets gebeurde, bleek er iemand aan de stekkers geknoeid te hebben waardoor ik iemand anders zijn server een keer of 20 heb uitgezet :{

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:07
Drardollan schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:40:
[...]
Wel een fijn DC, beetje verouderd qua uiterlijk maar nooit gedoe gehad daar. Stonden vroeger ook bergen servers van Hyves.
Datacenter hebben we door de jaren heen erg zien veranderen, van een warm hok met airco overal naar een voor zover dat mogelijk was gescheiden warm/koud systeem. Dat heeft destijds wel enige verbetering gebracht.
Aan het datacenter zelf lag het overigens niet, het was meer de oude meuk die er nog hing. Toen ik in 2008 bij ze kwam werken hebben we nieuwe webservers gekocht: Core 2 Duo E8400 met 8GB geheugen en 500GB harddisks. Geheugenmodules kwamen uit een brakke batch dus erg vaak uitval gehad, de harddisks waren Seagate 7200.11, dus ook daarvoor heel vaak terug geweest. In 2018 werden die servers nog steeds gebruikt, tot ze uiteindelijk de hele zooi naar Amazon hebben verhuisd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee