Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Opzet voor mainstreamgamesysteem in april 2020

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 01:19
Ik heb wat dingen aan je lijst aangepast:

-Andere videokaart. Ik zou de RX 5600 XT aanraden als je niet van plan bent om je monitoren te upgraden. Voor 1080p gaming is een RX 5600 XT voldoende en de RX 5700 XT is hier overkill voor.
-Deze RAM of de RAM die in je lijst staat, zijn beide goede opties.
-Andere voeding. Een 550W voeding is voldoende en ook genoeg als je later van plan bent om up te graden.
-Andere SSD. Deze is soortgelijk met de Intel 660p en ook nog eens goedkoper.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 98,03€ 98,03
1VideokaartenSapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6€ 320,05€ 320,05
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 64,44€ 64,44
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 90,88€ 90,88
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 550W€ 98,05€ 98,05
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 117,08€ 117,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 963,53

- Ik zat te twijfelen tussen de MSI B450 Tomahawk MAX en MSI B450M Mortar Max. Ik heb een paar keer op deze site voorbij zien komen dat de Mortar Max de beste keuze is. Klopt dat ook voor deze opzet?

Beide zijn goede opties. De Mortar MAX heeft twee M.2 slots waarbij de Tomahawk MAX heeft een M.2 slot.

- Ik heb voor de AMD Radeon RX 5700XT gekozen gezien de prijs kwaliteitsverhouding. Er vanuitgaande dat komende driver updates bestaande problemen oplossen is dit de beste keuze? Zo nee, wat zijn goede alternatieven? Heb je die problemen met de RX 5700 überhaupt met de Mortar Max?

De bestaande problemen zijn bijna allemaal opgelost dus het is een goede optie. Het heeft niks te maken met het moederbord dat je kiest.

- Ik heb de kast van BBG, maar zijn er kleinere en/of stillere alternatieven?

pricewatch: Cooler Master NR400 (without ODD). Dit is een kleinere en stiller alternatief.

- Ik heb voor de EVGA SuperNOVA 650 G2 gekozen a.d.v. de prijs en dat ik op zoek was naar een voeding met 1.5x het vermoegen van de build(ergens gelezen dat dat een goede investering is). Klopt het verhaal van 1.5x? En is dit dan een goede keuze?

Een 650W voeding is overkill. Ik zou een 550W voeding aanraden als je later van plan bent om up te graden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-07 14:23
Verschillen tussen de Tomahawk en Mortar:

(+)De Mortar heeft zoals hierboven al gezegd een extra m.2 slot, 2 extra USB 3.2 poorten, een S/PDIF audio uitgang, een DisplayPort, een parallele poort, LED-verlichting, wordt iets minder warm en is iets goedkoper dan de Tomahawk Max.
(-)Je levert daar 2 fan headers, een DVI-D poort, 2 normale PCI-e slots en 2 SATA connecties van de Tomahawk Max voor in.

De Mortar is wel een mATX-bord, mocht je dat nog belangrijk vinden...

Succes met je keuze :)

*burp*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BKooij
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 00:11
https://tweakers.net/pric...50;472792;1521960;767239/

Dit zouden mijn keuzes zijn.
De AC55BT en de AC1300 hebben geen wifi-6, maar zijn wel stukke beter verkrijgbaar en betaalbaar dan de wifi-6 modules.

als het geleverd wordt is de gigabyte de meest solide keuze.

pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC of pricewatch: Asus ROG Strix B450-E Gaming
kan ook, maar die is wel weer ATX formaat en niet goedkoper dan de mortar + wifi kaart

[Voor 38% gewijzigd door BKooij op 07-04-2020 12:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06-07 20:16

Thomg

Aww yiss

Haal je toch deze? Je hebt het zelf al aangehaald zelfs :+
pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac

Kan je ook een kleinere kast halen.

pricewatch: Corsair SF450
pricewatch: Fractal Design Node 202

[Voor 41% gewijzigd door Thomg op 07-04-2020 13:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 01:19
Gosevb schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 01:27:
@Jotyjo Thanks voor de snelle reactie en input!

- N.a.v. wat je schreef ben ik nog ff verder gaan kijken. In de BBG van januari kwam ik de ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC tegen. Is die de moeite waard in vergelijking met Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6? Het is maar twee tientjes extra :).

- Als ik voor een Mortar Max ga zal ik een wlan adapter moeten scoren. Zoiets als een TP-LINK WLAN Adapter Archer T4E is al 30 euro extra. Een board als de ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac heeft wifi en bluetooth ingebouwd. Enig idee wat ik het beste kan doen qua board als ik wifi en bleutooth wil?

- Je gaf aan dat Cooler Master NR400 (without ODD) stiller en kleiner is. Is hij naar jou mening ook echt beter?

Nogmaals bedankt!
- N.a.v. wat je schreef ben ik nog ff verder gaan kijken. In de BBG van januari kwam ik de ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC tegen. Is die de moeite waard in vergelijking met Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6? Het is maar twee tientjes extra :).

Ik zou de RX 5700 van ASRock niet aanbevelen. Ik heb hier geen goede verhalen over gehoord. De kaarten zijn luidruchtig en hebben een slechte koeler. Als je een RX 5700 wilt, zou ik eentje aanraden van Sapphire of Powercolor.

- Als ik voor een Mortar Max ga zal ik een wlan adapter moeten scoren. Zoiets als een TP-LINK WLAN Adapter Archer T4E is al 30 euro extra. Een board als de ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac heeft wifi en bluetooth ingebouwd. Enig idee wat ik het beste kan doen qua board als ik wifi en bleutooth wil?

Ik denk dat de ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac de goedkoopste optie is met WiFi en Bluetooth. Als je de Mortar MAX koopt, moet je los een WiFi module en een Bluetooth module kopen.

- Je gaf aan dat Cooler Master NR400 (without ODD) stiller en kleiner is. Is hij naar jou mening ook echt beter?

De Cooler Master NR400 is een behuizing met goede airflow. Ik heb zelf een andere behuizing (Phanteks P400A) met goede airflow en ik hoor hem nauwelijks (de pc staat zelfs naast mijn monitor).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Gosevb Mooie optie de RX5700, past mooi in Fractal Node 304 met je gekozen B450 ITX bordje met wifi.
SFX voeding erbij met ATX bracket pricewatch: EVGA SuperNOVA 450 GM

Hackus Goes Heavy; Squat sessie one week, Deadlifts next week.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

WiFi 5 is snel zat

Hackus Goes Heavy; Squat sessie one week, Deadlifts next week.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Gosevb schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:53:
@Thomg De ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac heeft geen WIFI 6 en er zijn ook een hoop negatieve reviews(vooral op Newegg) waardoor ik het idee krijg dat ik voor een paar tientjes extra geen kat in de zak kooop.
Ik snap niet helemaal wat wifi 6 je hier precies biedt boven 5...
Ik heb even snel naar de reviews gekeken...
Gros van de reviews klagen over een DOA bord of non Ryzen 3000 support. Als je deze reviews weglaat krijg je eigenlijk zo hier en daar een klacht over onstabiliteit... Heel normaal om dit soort klachten te krijgen bij populaire budgetplanken...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22:41
De meesten gaan voor een losse USB wifi verbinding of een pci-e insteekkaart
Zelf heb ik ooit geïnvesteerd in een pricewatch: Asus PCE-AC88

Maar dat is meer vanuit de theorie dat ik die kaart ga hergebruiken als ik ooit mijn pc wil upgraden.
Er zijn genoeg goedkopere opties.

categorie: Netwerkadapters

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Gosevb schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:13:
De enige kink in de kabel was dat de GPU zo groot was dat er geen ruimte meer was voor Gigabyte GC-WBAX200. Verder ben ik erg blij met het resultaat. Bedankt iedereen!
Je weet dat de wifi kaart ook in de onderste PCI-E slot kan, right?

[Voor 79% gewijzigd door Thomg op 12-04-2020 19:47]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True