Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• amas
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01-08 22:15

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een microSD kaart die vol is en ik wil deze helemaal leeg hebben.

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Nokia 7 Plus dual sim Zwart met Android 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de data overgezet van mijn telefoon naar mijn PC via een USB kabel. Nu wil ik de SD kaart weer leegmaken. Ik heb geen SD kaart reader beschikbaar voor de PC. Dus moet het via de telefoon. Maar ik kom er niet uit hoe ik dat voor elkaar krijg.

Via de settings is er wel een optie voor 'format SD card', dat lukt ook, maar de bestanden staan er nog en de telefoon geeft nog steeds aan dat de SD vol is. Handmating verwijderen van de bestanden geeft een error. Dus ik heb geen idee hoe ik nu verder moet. Iemand die mij kan helpen?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Alle reacties

• amas

amas

Topicstarter
In Solid Explorer kan ik het zo snel niet vinden. Ik zal vanavond eens naar andere file explorers kijken.

Wat betreft de interne format functie. Dit zijn de stappen die ik heb gedaan. Maar de SD blijft vol: https://imgur.com/a/xd4DpBy.

Het rare is dat ik de bestanden ook niet handmatig kan verwijderen. Wat ik op sommige plekken lees is dat het als de Windows prullenbak werkt. Het systeem geeft de fysieke plek vrij om te overschrijven, maar de data staat er nog wel. Dat wil ik eigenlijk niet.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• amas

amas

Topicstarter
De app had ik gevonden, alleen niet de optie om te formatteren.

• amas

amas

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:24:
[...]

Dat snap ik, maar je kan je SD kaart toch gewoon benaderen. Vervolgens alles selecteren en op verwijderen drukken?
Als ik handmatig files probeer te verwijderen, ookal is het maar 1 tegelijk dan krijg ik een failed to delete melding.
Of heb je de SD kaart toegevoegd als aanvulling op je systeem? (Adotable storage)
Het is de SD kaart van m'n vriendin. Er staat wel een map genaam Android in, met wat lijkt op system folders. Maar de hele map is slechts 1MB. Dus het kan wel zijn dat het adoptable storage is.

• amas

amas

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:37:
[...]

Dat is een vrij standaard map en heeft er volgens mij niet zoveel mee te maken. Je kan het verschil zien op het onderstaande screenshot:

[Afbeelding]
Links: Portable Rechts: Adotable
De kaart wordt vermeld als portable storage.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True