• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 10:07
Ik ben benieuwd hoe de verschillende scholen nu les geeft in het land. Wat zijn de ervaringen van mede tweakers?

Ben nogal verbaasd waarom bij ons geen les wordt gegeven via MsTeams of een alternatief bij ons.

Bij ons thuis heb ik 1 op de basisschool en 1 op de middelbare school. De oudste zit met alles op office 365 inclusief msteams. Ik had dan ook verwacht dat een leraar voor de klas staat voor een camera en les geeft zoals normaal en de leerlingen (kunnen meerdere klassen tegelijk zijn) achter hun iPad thuis de les volgt. Is een iPad school dus iedereen heeft dit. Heb dit aangekaart bij de school maar krijg als reactie dat ze leraren hier geen zin in hebben🙁.

De jongste geldt eigenlijk hetzelfde. Waarom geen online klas en net zoals anders les geven. Voor kinderen zonder laptop/tablet leen je 1 uit vanuit school.

Lijkt wel of de leraren dit als verkapte vakantie zien. Geef voor 1 week opdrachten en bellen 1x en dat was het...

Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together.

• worldfastest
Chief schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:49:
[...]

Heel jammer zo'n reactie. Onbreekt iedere vorm van empatisch vermogen.
Als ik hier zo lees lijkt het dat bovenstaande wel voor onze school geldt. Ik ben voor mijn jongste 5 uur per dag les aan het geven omdat ik niet wil dat ze een achterstand krijgt. Dat zijn uren die ik dus niet kan werken. Vindt dit nog steeds een verantwoordelijkheid van de school. Als ik het zo lees hier zijn er genoeg andere scholen die dit wel beter regelen.

Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together.

• worldfastest
99ruud99 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:57:
[...]

Dat zie je dus verkeerd. Het zijn jouw kinderen. Jouw verantwoordelijkheid. Er is een reden dat kinderen van cruciale beroepen wel naar school mogen.
Dat docenten zich nog een slag in de rondte werken om toch nog de ouders werk uit de handen te nemen is puur omdat ze het voor jullie over hebben. Ze kunnen ook gewoon een planning maken en dat de leerlingen zelf aan de slag gaan. Daarvoor is het boek gemaakt.
En toch zie ik overal leerkrachten die live streamen. Uitleg geven. Video's maken etc etc.

Als je het nu echt zo erg vind om les te geven. Dan zoek je toch gewoon de video's van een andere docent op? Dat is misschien 10 minuten werk. Vervolgens laat je je dochter die video's gewoon blijvend volgen.
Grappig. Volgens mij zeggen we hetzelfde. De meeste scholen doen dus inderdaad veel zoals ik het lees. Echter onze school niet. Daar verbaas ik me over. En ik heb trouwens een cruciaal beroep (geen zorg). Ik maak geen gebruik van de mogelijkheid om ze naar school te brengen voornamelijk omdat ik vindt dat zorg personeel belangrijker is en zij hun kinderen naar school moeten kunnen brengen. Als 2de reden omdat ik zie dat de kinderen die wel naar school gaan ze de hele dag buiten aan het spelen zijn en dus geen of amper les krijgen. Woon tegenover de school dus dat zie ik met mijn eigen ogen.

• worldfastest
99ruud99 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:12:
@worldfastest Heb je ondertussen een goede oplossing kunnen vinden?
Ik lees terug dat ik "ietswat" aanvallend heb gereageerd :( Begon het een beetje beu te worden dat iedereen meer verwacht. De docenten moeten zich aanpassen, maar je moet ze wel de kans ertoe geven. Wanneer het geluid/beeld eventjes hapert, tsja, dat gebeurd nu eenmaal als je geen proffessionele apparatuur hebt.
Er is op dit moment geen uitzicht op hoe lang het gaat duren. Nu wordt meivakantie gezegd, maar tegelijkertijd "boek geen vakantie voor meivakantie, want zou wel eens niet kunnen". Oftewel: onderwijs zou nog wel eens langer dicht kunnen gaan...
Helaas nog niet. Ik ben het wel iets aan het loslaten en haar meer te laten knutselen/buitenspelen en minder school. Ben ook bang dat dit nog wel even duurt.

Wat ik wel weet is dat zodra het weer kan (hoop na de zomervakantie) ik een lange vakantie boek op een tropisch eiland met de familie. Kinderen hoeven dan van mij niet naar school. Zijn we aan toe!!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee