Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01:41
Donstil schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:12:
[...]

Nee hoor heet niet anders maar vind het een verrassende keuze.
Je zou zeggen dat je met meerdere "schijven" gaat voor Raid-0 als je gaat voor snelheid.
Fault tolerance 😉 Ik heb in het verleden twee defecte ssd’s gehad in een Raid 0 config en was data kwijt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:50
Kenny_026 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Fault tolerance 😉 Ik heb in het verleden twee defecte ssd’s gehad in een Raid 0 config en was data kwijt.
Ja uiteraard maar daar heb je weer back-ups voor :)
Maar goed we dwalen af, ik was alleen benieuwd naar de keuze.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!
offtopic

[Voor 95% gewijzigd door BM op 18-05-2020 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
Edit: Laat maar, andere route gekozen.

[Voor 79% gewijzigd door Donstil op 18-05-2020 13:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!
NX komt met een nieuwe video omtrent de opslag. Should be good.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21:17
justifire schreef op maandag 18 mei 2020 @ 07:21:
[...]

Wil je niet al te hard wakker schudden, maar je weet dat pc’s ssd’s in een raid0 opstelling kunnen draaien ?
PS5 wordt een mooie console met een retesnelle ssd / chipset, maar om nu te gaan beweren dat de pc’s trager zijn dan een console van 500 euro vind ik bijna tweaker-onwaardig :|
Nou misschien word het tijd dat jij wakker wordt uit deze droom?

Het probleem is gewoon heel simpel dat je op PC's een hele snelle SSD er aan kan hangen maar dat je daarmee niet gelijk alle bottlenecks in het hele I/O omzeilt of uberhaupt kan brute forcen door er maar meer snelheid tegen aan te gooien. Bij de consoles is dat nu gewoon anders, beide hebben ook maar 1 soort RAM, het hoeft niet eerst door de CPU heen en weer geschoven te worden naar het GPU RAM om maar 1 van de vele vertragingen te noemen die je nu op PC's hebt.

Dit zal ooit ook zo zijn op PC's, dat zal zeker nu consoles dit zo doen en laten zien dat het ook echt veel verbeteringen geeft, maar op dit moment is dat nog niet zo.

Ik vind het erg tweaker onwaardig dat je dat niet kan inzien. Verder zijn best wel veel posts van jou die zeer zeker in die category vallen dus voordat je iemand beschuldigt van iets, eerst ff naar je zelf kijken ajb!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis585
  • Laatst online: 19:15
offtopic

[Voor 98% gewijzigd door BM op 18-05-2020 16:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 30-05 09:19
ik ben eigenlijk stiekem benieuwd naar Tempest 3D audio. Hoe die ervaring gaat zijn....

Lang geleden voor de pubertjes van nu een surround set ervaren in Duitsland...sinds dien wist ik dat geluid zo veel kan toevoegen aan een film en het heel anders beleven. Dus dat werd sparen en nooit spijt van gehad...

Met games is dat net zo dus ik ben benieuwd want we horen van alles en nog wat over de ssd maar over het geluid hoor je weinig.

Maar dat gaat vast goed komen allemaal :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 14:02
Gandalf68 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:38:

Met games is dat net zo dus ik ben benieuwd want we horen van alles en nog wat over de ssd maar over het geluid hoor je weinig.
Pun intended :+?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 01:39
Wat audio betreft verwacht ik een nieuwe benchmark die de PS5 gaat neerzetten. Zelfs op de PS4 was dit al indrukwekkend. Bv. Uncharted 4. Erg goede audio op m'n 5.1 setup. Eigenlijk is Uncharted 4 technisch gezien nog steeds zeer indrukwekkend, ik speel deze nu weer en die Madagascar en eilanden levels zijn wel echt heel mooi gemaakt. Zo mooi, dat ik denk dat een Uncharted 5 er mooier uit zal zien dat de UE5 demo.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kenny_026
Zo ook the Last of Us. Die ben ik nog een keer aan het spelen voor deeltje 2. Man man wat een game zeg. Beter dan 99% wat op deze generatie is uitgekomen. En dat voor een PS3 game.

Sony doet het deze generatie gewoon weer. Een absolute topgame aan het einde van een generatie uitbrengen. Dit zit nog vers bij mensen in het geheugen als ze een nieuwe generatie kopen. Zal me niets verbazen dat het succes van The Last of Is ook meegedragen heeft aan de explosieve start van de PS4 en dat ze het truckje nu gewoon weer over gaan doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:21
Waar ik naar uitkijk qua audio, is de vraag of ik straks mijn Astro A50 Dolby Atmos headset kan gebruiken met de PS5. Ik weet dat Astro op reddit heeft aangegeven dat ze wachten op de console reveal van Sony voordat ze iets kunnen zeggen. Dit heeft te maken met het feit dat zij/wij nog niet weten welke aansluitingen de PS5 allemaal heeft.

Als het blijkt dat de PS5 gewoon optische aansluiting heeft, dan gaat het makkelijk worden, en hoeven ze weinig te veranderen in de firmware namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Trishul schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:15:
Wat audio betreft verwacht ik een nieuwe benchmark die de PS5 gaat neerzetten. Zelfs op de PS4 was dit al indrukwekkend. Bv. Uncharted 4. Erg goede audio op m'n 5.1 setup. Eigenlijk is Uncharted 4 technisch gezien nog steeds zeer indrukwekkend, ik speel deze nu weer en die Madagascar en eilanden levels zijn wel echt heel mooi gemaakt. Zo mooi, dat ik denk dat een Uncharted 5 er mooier uit zal zien dat de UE5 demo.
Ik denk dat het vooral om 3D audio gaat en daar heb je een headset voor nodig. Dit zit ook in U4 als je de Platinum headset hebt. Voegt zoveel toe ten opzichte van 5.1.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenny_026
Recon24 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:04:
Waar ik naar uitkijk qua audio, is de vraag of ik straks mijn Astro A50 Dolby Atmos headset kan gebruiken met de PS5. Ik weet dat Astro op reddit heeft aangegeven dat ze wachten op de console reveal van Sony voordat ze iets kunnen zeggen. Dit heeft te maken met het feit dat zij/wij nog niet weten welke aansluitingen de PS5 allemaal heeft.

Als het blijkt dat de PS5 gewoon optische aansluiting heeft, dan gaat het makkelijk worden, en hoeven ze weinig te veranderen in de firmware namelijk.
Ik heb vorige maand deze vraag bij Astro support neergelegd en toen kreeg ik als reactie dat ze er nog geen uitspraken over konden doen.

Wat ik wel weet is dar Astro in samenwerking met Microsoft bezig is om alles via USB te laten lopen. Werkt dat op de Xbox dan verwacht ik het ook wel ontwikkeld voor de PS.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
Gandalf68 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:38:
ik ben eigenlijk stiekem benieuwd naar Tempest 3D audio. Hoe die ervaring gaat zijn....

Lang geleden voor de pubertjes van nu een surround set ervaren in Duitsland...sinds dien wist ik dat geluid zo veel kan toevoegen aan een film en het heel anders beleven. Dus dat werd sparen en nooit spijt van gehad...

Maar dat gaat vast goed komen allemaal :)
Ik game niet met koptelefoon en “surround” sound via stereo speakers is niet voor mij dus ik ben persoonlijk vooral benieuwd wat “tempest 3D” gaat betekenen voor mensen met een audio set-up thuis.

Ik begrijp dat wat ik thuis heb staan wel een niche is enz maar hoop toch niet vergeten te worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Duinday
  • Laatst online: 04:48
bram1984 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:56:
NX komt met een nieuwe video omtrent de opslag. Should be good.[Twitter]
Zeg eens dat hij moet opschieten! Zolang duurt het renderen / uploaden niet toch :+ ?

Ik game het liefst met headphone of in een stille ruimte. Maar met een dreumes en een baby die om je aandacht vragen gaat dat wat minder dan voorheen. :+

[Voor 18% gewijzigd door Duinday op 18-05-2020 20:10]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• laurens91
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 04:37
*knip* lijkt me niet bevordelijk

[Voor 90% gewijzigd door Chaoss op 18-05-2020 23:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:58

v8power67

Turbo goes whoeshhhhh!!

Duinday schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:05:
[...]

Zeg eens dat hij moet opschieten! Zolang duurt het renderen / uploaden niet toch :+ ?

Ik game het liefst met headphone of in een stille ruimte. Maar met een dreumes en een baby die om je aandacht vragen gaat dat wat minder dan voorheen. :+

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HEEFT LEXAAN RAMEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

Acties:
  • +2Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 30-05 03:00

schumi2004

PSN = whocarez-

v8power67 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:25:
https://www.theverge.com/...pc-gaming-future-next-gen

Epic CEO Tim Sweeney says the PS5 is so impressive it’s ‘going to help drive future PCs’
Heb nu net pas die demo gezien maar ondanks dat het er vet uitzag heb ik toch een puntje van kritiek.
Na ongeveer 4 minuten loopt ze door het water en wat me opvalt is dat waar ze heel lang bij die rots wand bleven hangen zo snel waren ze weg van het water.
Ik vind het opspatten van het water tijdens het lopen helemaal niet natuurgetrouw en vervolgens klimt ze tegen de rots omhoog met kurk droge laarzen. Beetje jammer imo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Turbo goes whoeshhhhh!!

schumi2004 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:38:
[...]

Heb nu net pas die demo gezien maar ondanks dat het er vet uitzag heb ik toch een puntje van kritiek.
Na ongeveer 4 minuten loopt ze door het water en wat me opvalt is dat waar ze heel lang bij die rots wand bleven hangen zo snel waren ze weg van het water.
Ik vind het opspatten van het water tijdens het lopen helemaal niet natuurgetrouw en vervolgens klimt ze tegen de rots omhoog met kurk droge laarzen. Beetje jammer imo.
Is een demo van 24 mensen in 7 maanden gemaakt om nieuwe features te tonen. De dingen die jij aanhaalt waren niet die features. Er is wel meer op te merken, maar het is om een idee te krijgen wat er mogelijk is en wat unreal engine nieuw toevoegd aan unreal engine 5.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HEEFT LEXAAN RAMEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 30-05 03:00

schumi2004

PSN = whocarez-

v8power67 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:46:
[...]

Is een demo van 24 mensen in 7 maanden gemaakt om nieuwe features te tonen. De dingen die jij aanhaalt waren niet die features. Er is wel meer op te merken, maar het is om een idee te krijgen wat er mogelijk is en wat unreal engine nieuw toevoegd aan unreal engine 5.
Volgens mij wel, hij verwees er in zijn verhaal wel naar iig.
Op alle details is gelet maar dat toevallig niet ?

[Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 18-05-2020 20:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Turbo goes whoeshhhhh!!

schumi2004 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:52:
[...]

Volgens mij wel, hij verwees er in zijn verhaal wel naar iig.
Ging om de physics van het water zelf volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• laurens91
[...]

Natuurgetrouw fluid simulation is net zoals Raytracing heel moeilijk om te doen, (waarschijnlijk zelf moeilijker op formule gebied).

En UE5 is nog niet klaar en uit he ;) gun ze nog even de tijd om het bij te schaven. Ze hebben al aangegeven dat het doel is om 60FPS te draaien ipv van 30 zoals in de demo. 60FPs lukt ze nu alleen nog met lagere grafische kwaliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caayn
Prima video :)

Paar kleine dingetjes die niet kloppen zoals "dedicated 12 channels of flash memory alongside the SSD" maar een stuk beter dan sommige andere geposte videos :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:36
Donstil schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:55:
[...]

Ik game niet met koptelefoon en “surround” sound via stereo speakers is niet voor mij dus ik ben persoonlijk vooral benieuwd wat “tempest 3D” gaat betekenen voor mensen met een audio set-up thuis.

Ik begrijp dat wat ik thuis heb staan wel een niche is enz maar hoop toch niet vergeten te worden.
Nou, wat ik ervan allemaal heb begrepen, is het juist de bedoeling dat ze via allerlei technieken deze audio 'beleving' op alles te spelen is..

Ze beginnen met zich te richten op koptelefoon gebruikers, vervolgens zal het zich uitbreiden naar de andere setups. (Voor koptelefoon op deze manier programmeren/richten is uiteraard het makkelijkst ivm afstand oor enzo)

Het is natuurlijk heel experimenteel, met dat hele gedoe van bijv je oor-foto insturen enzo. Maar ik verwacht dat dit wel een poosje zal duren voordat ze dit echt op het niveau willen hebben van wat ze willen bereiken..

En of het uiteindelijk echt superverschil gaat zijn met jouw highend setup of een koptelefoon, dat zal zich moeten uitwijzen..

Het is allemaal heel cool wat ze van plan zijn, maar dit gaat nog wel een poosje duren.. maar het begin is er iig :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gandalf68
  • Laatst online: 30-05 09:19
[...]

Ik zou je eigenlijk een -1 willen geven zodat je weer neutraal staat .

Waarom ? Zeuren over droge laarzen dienin het water liep maar vliegen en langs wanden rennen is wel heel normaal.

Misschien had ze wel suoer waterafstotende coating er op !

Snap je mijn punt ....

Kortom laten we genieten van wat komen gaat

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Caayn
Gandalf68 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:48:
[...]

Ik zou je eigenlijk een -1 willen geven zodat je weer neutraal staat .

Waarom ? Zeuren over droge laarzen dienin het water liep maar vliegen en langs wanden rennen is wel heel normaal.

Misschien had ze wel suoer waterafstotende coating er op !

Snap je mijn punt ....

Kortom laten we genieten van wat komen gaat
Dat is ook weer lekker overdreven. Schumi2004's kritiek is niet vreemd, helemaal omdat het iets is wat al meer dan 10 jaar gedaan wordt in games en water physics kort worden aangestipt tijdens de demo.

Dat het niet het hoofd punt van de demo is, is prima, maar het is toch net zo goed prima om het benoemen als iets wat opviel. Net zoals dat eerder in dit topic, geloof ik, ook door iemand vreemd werd gekeken naar het personage in de demo.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Volgens Jeff Grubb is het reveal event van 4 juni intern een paar dagen naar achteren verplaatst en hebben enkele 3rd party games zich eruit teruggetrokken om op een ander tijdstip hun games te laten zien.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:59
ja daaaag, ik wil het NU! :+

https://twitch.tv/rubensaurus

Acties:
  • +4Henk 'm!

• laurens91
Caayn schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:25:
[...]
Prima video :)

Paar kleine dingetjes die niet kloppen zoals "dedicated 12 channels of flash memory alongside the SSD" maar een stuk beter dan sommige andere geposte videos :Y
Klopt gewoon hoor,

De Dram chips zijn gekoppeld aan 12 channels die naar de Flash controller lopen. Dat is ook de reden voor het "gekke" volume van 825GB

Nu even mijn puntje van aandacht op de video:

Hij vertelde heel goed het stukje over PS5 Cache scrubbers, coherency engine, en XSX Direct Storage API.

Die nemen namelijk de taak op van het "opvangen" of "corrigeren" van foutjes in de "data flow" die kunnen voorkomen door bijvoorbeeld slechte geoptimaliseerde code.

Sony gebruikt hier dus dedicated hardware voor met zelfs hardware in de GPU zelf (cache scrubbers) .

Microsoft gebruikt hier een software matige oplossing voor die valt onder de Direct Storage API.

Zoals we wel weten loopt een API op de CPU en kan dus mogelijk zorgen voor meer overhead.

Hoe deze twee verschillende oplossingen tegen elkaar opwegen is nog gis werk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 00:28
Kenny_026 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 18:40:
Zo ook the Last of Us. Die ben ik nog een keer aan het spelen voor deeltje 2. Man man wat een game zeg. Beter dan 99% wat op deze generatie is uitgekomen. En dat voor een PS3 game.

Sony doet het deze generatie gewoon weer. Een absolute topgame aan het einde van een generatie uitbrengen. Dit zit nog vers bij mensen in het geheugen als ze een nieuwe generatie kopen. Zal me niets verbazen dat het succes van The Last of Is ook meegedragen heeft aan de explosieve start van de PS4 en dat ze het truckje nu gewoon weer over gaan doen.
Last of Us 2 en Ghost of Tsushima worden de 'Swan songs' van de Ps4. Maar ik verwacht wel een remastered (4k 60 fps) versie van TLOU2 op de PS5

Mi 9T Pro V11.0.6.0. - QFKEUXM ( eea global). TWRP en magisk installed

Acties:
  • +2Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:02

justifire

Shut up and squat !!

Aenea schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:42:
[...]

Ik vind het erg tweaker onwaardig dat je dat niet kan inzien. Verder zijn best wel veel posts van jou die zeer zeker in die category vallen dus voordat je iemand beschuldigt van iets, eerst ff naar je zelf kijken ajb!
Ik beschuldig je nergens van hoor :(:)
Ben het gewoon niet eens met jouw visie, meer niet :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

[...]

Dat.
En die vallende stenen aan het begin die in het niets verdwijnen...
Vind ik de engine van Ubisoft geavanceerder :Y

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2Henk 'm!

• laurens91
justifire schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:27:
[...]

Dat.
En die vallende stenen aan het begin die in het niets verdwijnen...
Vind ik de engine van Ubisoft geavanceerder :Y
en dat de Nanite tech nog niet klaar is voor bewegende objecten....

Maargoed de engine hoeft pas in 2021 echt klaar te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Duinday
laurens91 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:20:
[...]

Klopt gewoon hoor,

De Dram chips zijn gekoppeld aan 12 channels die naar de Flash controller lopen. Dat is ook de reden voor het "gekke" volume van 825GB

[Afbeelding]

Nu even mijn puntje van aandacht op de video:

Hij vertelde heel goed het stukje over PS5 Cache scrubbers, coherency engine, en XSX Direct Storage API.

Die nemen namelijk de taak op van het "opvangen" of "corrigeren" van foutjes in de "data flow" die kunnen voorkomen door bijvoorbeeld slechte geoptimaliseerde code.

Sony gebruikt hier dus dedicated hardware voor met zelfs hardware in de GPU zelf (cache scrubbers) .

Microsoft gebruikt hier een software matige oplossing voor die valt onder de Direct Storage API.

Zoals we wel weten loopt een API op de CPU en kan dus mogelijk zorgen voor meer overhead.

Hoe deze twee verschillende oplossingen tegen elkaar opwegen is nog gis werk.
Microsoft kan door deze oplossing games makkelijker porten naar PC. De ontwikkelde techniek / API gaan ze natuurlijk overzetten voor compatibiliteit.

PlayStation heeft een minder groot aandeel op PC en hebben ze weinig te lijden onder custom hardware.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Caayn
laurens91 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:20:
[...]

Klopt gewoon hoor,

[Afbeelding]
Nee. Het is niet 12 channels "alongside" de SSD, de 12 channels maken deel uit van de SSD. Het is alsof je zegt "dedicated 8 cores alongside the CPU" terwijl je het over de CPU cores hebt. De cores maken de CPU, het is niet iets extra wat er naast zit.

Dat gekke volume ben ik al eerder in gedoken en hoe dit zich zou moeten vertalen naar een ~825GB (bruto/netto/overprovisioned/etc) SSDs. Mijn originele post hierover, ter referentie -> Caayn in "[ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten"

PS: Je gebruikt geen DRAM chips als opslag ;) Dat zijn NAND chips, DRAM is volatile geheugen wat het niet geschikt maakt als opslag. DRAM chips zullen ongetwijfeld als cache voor de controller gebruikt worden in de SSD maar niet als opslag wat op de 12 channels zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• laurens91
*knip. Geen VS discussie aub.
Caayn schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:35:
[...]
Nee. Het is niet 12 channels "alongside" de SSD, de 12 channels maken deel uit van de SSD. Het is alsof je zegt "dedicated 8 cores alongside the CPU" terwijl je het over de CPU cores hebt. De cores maken de CPU, het is niet iets extra wat er naast zit.
Ach ja je snapt wel wat hij bedoelde toch ? :9
PS: Je gebruikt geen DRAM chips als opslag ;) Dat zijn NAND chips
Ja geen idee waarom ik dat zei, tech dyslexia ...

[Voor 69% gewijzigd door Chaoss op 18-05-2020 23:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Duinday
laurens91 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:41:
[...]

Klopt helemaal, maar dat gehele unifying van PC en Console kan best wel een een achilleshiel worden. Financieel wellicht niet want je markt wordt groter maar voor dit soort tech implementaties wel.

Sony kan het niet zoveel schelen wat de PC markt doet :P
Ik vermoed dat de PC hier op een gegeven moment overheen gaat gewoon door brute force. Maar dat zal nog wel een tijdje duren denk ik. Nieuwe (mainstream) hardware in de vorm van decompressor zie ik niet zo gauw gebeuren voor PC. Ik las wel iets over dat Intel bezig is met iets, maar kan het even niet vinden / voor de geest halen.

PlayStation (Sony) brengt nu anders wel een aantal exclusives naar PC. Ben benieuwd hoe dit er over een paar jaar uitziet. Met het oog op streaming en mobile gaming (geen fan van overigens) zullen ze hun strategie op een gegeven moment wel (moeten) aanpassen. Misschien is dit wel de laatste fysieke PlayStation, who knows.

[Voor 18% gewijzigd door Duinday op 18-05-2020 22:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caayn
laurens91 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:41:
[...]

Ach ja je snapt wel wat hij bedoelde toch ? :9
Geen idee of hij het zo bedoelde, vermoedelijk wel, het klonk nog vreemd. Vandaar dat ik zei "kleine dingetjes" :)

Ik heb nog genoeg vragen over de SSD en de rest van de hardware, voor beide partijen overigens, dus misschien reageer ik ook te snel op die dingen.
Ja geen idee waarom ik dat zei, tech dyslexia
Iedereen heeft wel eens een brainfart :(:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• laurens91

RDNA1 heeft 4 Asynchronous Compute Engines (ACEs) wellicht RDNA2 ook, zouden deze ook schalen met clockfrequentie ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 20:54
Duinday schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:49:
[...]

Ik vermoed dat de PC hier op een gegeven moment overheen gaat gewoon door brute force. Maar dat zal nog wel een tijdje duren denk ik. Nieuwe (mainstream) hardware in de vorm van decompressor zie ik niet zo gauw gebeuren voor PC. Ik las wel iets over dat Intel bezig is met iets, maar kan het even niet vinden / voor de geest halen.

PlayStation (Sony) brengt nu anders wel een aantal exclusives naar PC. Ben benieuwd hoe dit er over een paar jaar uitziet. Met het oog op streaming en mobile gaming (geen fan van overigens) zullen ze hun strategie op een gegeven moment wel (moeten) aanpassen. Misschien is dit wel de laatste fysieke PlayStation, who knows.
MS gaat het om het merk XBox en alles wat daaraan vast zit. En of ze hun geld op de PC of console verdienen boeit ze niet, als ze maar geld verdien. Aan hardware verdien je relatief weinig. Mogelijk dat Sony ook de markt uit wil breiden door exclusives enkele jaren na release ook voor de PC uit te brengen. Wie weet komt er uiteindelijk ook tussen de PS5 en de PC een link.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

justifire schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:24:
[...]

Ik beschuldig je nergens van hoor :(:)
Flagg in "[PS5] Het pre-release kroeg topic"

Joehoe... Tweaker.... Vertel nou!!! :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:14
Ik denk dat de tweaker bedoeld dat je met een serieuze opstelling (> €1000) al voorbij de PS5 gaat in performance. Bang for buck zijn de nieuwe nextgen console echt wel superieur..

[Voor 39% gewijzigd door RRCreations op 18-05-2020 23:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Duinday
RRCreations schreef op maandag 18 mei 2020 @ 23:25:
[...]

Ik denk dat de tweaker bedoeld dat je met een serieuze opstelling (> €1000) al voorbij de PS5 gaat in performance. Bang for buck zijn de nieuwe nextgen console echt wel superieur..
Ben wel benieuwd naar die opstelling dan ;-) kun je een opzet laten zien?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Kenny_026
Gigabyte is met de Aorus bijvoorbeeld al weer een stuk sneller maar dan moet je diepe zakken hebben. Volgend jaar deze tijd zal het al weer een stuk goedkoper zijn.

Het is niet te ontkennen dat de PC volgend jaar al weer gehakt maakt van de consoles. Voor mij persoonlijk maakt het geen reet uit want al mn vrienden zitten op de consoles en ik zit liever met mn zoontje op de bank te gamen. Maar je kunt niet ontkennen dat de pc altijd sneller blijft.

Overigens vind ik ook dat er lang niet genoeg games op de pc zijn wat die enorme kosten voor hardware rechtvaardigen.

PC > performance
Consoles > prijs/kwaliteit

Zijn we weer rond?

[Voor 6% gewijzigd door Kenny_026 op 19-05-2020 07:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenny_026
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 07:52:
@Kenny_026 Dat is alleen een SSD. We hebben het hier over het totaalplaatje en specifiek de IO architectuur. Even terug lezen anders.
Ja ik ben terug gegaan tot de post van @Aenea

Deze pci-e 4.0 16x haalt tot 16GB/s. De nieuwe DDR4 geheugenmodules verwerken dit ook al.

Overigens is het nog steeds appels met peren vergelijken want we praten hier over een custom build. PC zal altijd het “probleem” van de HAL hebben en daarom meer performance moeten hebben voor hetzelfde resultaat.

[Voor 22% gewijzigd door Kenny_026 op 19-05-2020 08:08]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Modbreak:Laten we maar stoppen met de PC vs PS5 discussie ik geloof niet dat dit nog een positieve wending krijgt.

Graag weer ontopic over de PS5

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ion
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
De prijs van consoles zijn op launch misschien goedkoop voor de hardware, maar die kosten betaal je via andere wegen gewoon terug hoor, PSN, hogere game prijzen etc.

[Voor 10% gewijzigd door ion op 19-05-2020 08:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!
ion schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:25:
De prijs van consoles zijn op launch misschien goedkoop voor de hardware, maar die kosten betaal je via andere wegen gewoon terug hoor, PSN, hogere game prijzen etc.
Ik ga geen vergelijking maken met PC, maar qua console kosten is het ook maar net hoe je het bekijkt. Ik heb PSN vooral voor de "gratis" games en kortingen. De waarde van de "gratis" games overstijgt de waarde van het abonnement ruimschoots. Daarbij koop ik denk ik 20% games op launch en 80% in sales, dus ook dat valt mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!
De Sony Corporate Strategy Meeting zou om 9 uur begonnen moeten zijn. Hieronder live te volgen (bij mij gebeurt er niks). Mogelijk komt er interessante info langs. Mogelijk ook niet. :P

https://www.sony.net/SonyInfo/IR/library/presen/strategy/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kenny_026
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:49:
[...]

Ik ga geen vergelijking maken met PC, maar qua console kosten is het ook maar net hoe je het bekijkt. Ik heb PSN vooral voor de "gratis" games en kortingen. De waarde van de "gratis" games overstijgt de waarde van het abonnement ruimschoots. Daarbij koop ik denk ik 20% games op launch en 80% in sales, dus ook dat valt mee.
Maar dit is in de kern waar het om gaat toch? Ik wordt niet meer warm van betere specs. Als ik na een dag werken achter een gamepc ga zitten als de kids op bed liggen en ik een appje krijg of ik Fifa of CoD kom spelen van vrienden dan ga ik niet meer alleen op zolder zitten. Hoe dik mn pc ook is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:05:
De Sony Corporate Strategy Meeting zou om 9 uur begonnen moeten zijn. Hieronder live te volgen (bij mij gebeurt er niks). Mogelijk komt er interessante info langs. Mogelijk ook niet. :P

https://www.sony.net/SonyInfo/IR/library/presen/strategy/
15 minuten verlaat dus, lees ik net ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Recon24
Kenny_026 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 07:44:
Gigabyte is met de Aorus bijvoorbeeld al weer een stuk sneller maar dan moet je diepe zakken hebben. Volgend jaar deze tijd zal het al weer een stuk goedkoper zijn.

Het is niet te ontkennen dat de PC volgend jaar al weer gehakt maakt van de consoles. Voor mij persoonlijk maakt het geen reet uit want al mn vrienden zitten op de consoles en ik zit liever met mn zoontje op de bank te gamen. Maar je kunt niet ontkennen dat de pc altijd sneller blijft.

Overigens vind ik ook dat er lang niet genoeg games op de pc zijn wat die enorme kosten voor hardware rechtvaardigen.

PC > performance
Consoles > prijs/kwaliteit

Zijn we weer rond?
Ik vraag het me daadwerkelijk af of deze echt "sneller" is namelijk als je niet kijkt naar de 15K GB/s.Die prijs zit het vooral in de 8TB opslag en niet in de snelheid.

Zeker in gaming zal deze (want dat vergelijken we) totaal niet zal kunnen opboxen namelijk, want voor games zal je geen verschil merken tussen een NVMe op je moederbord of een PCI-E kaartje in je PCI slot. Ik heb zelf 2x 960 NVMe op mijn moederbord, 1x Intel Optane 900p (gewonnen met een Star Citizen screenshot competition), het verschil tussen die 2 merk ik nauwelijks eigenlijk qua performance. Daarbij mist die Gigabyte adapter natuurlijk een boel hardware wat wel aanwezig is in de PS5, en totaal niet rondom je systeem ontwikkeld.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01:05
Recon24 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:53:
[...]

Ik vraag het me daadwerkelijk af of deze echt "sneller" is namelijk als je niet kijkt naar de 15K GB/s.Die prijs zit het vooral in de 8TB opslag en niet in de snelheid.

Zeker in gaming zal deze (want dat vergelijken we) totaal niet zal kunnen opboxen namelijk, want voor games zal je geen verschil merken tussen een NVMe op je moederbord of een PCI-E kaartje in je PCI slot. Ik heb zelf 2x 960 NVMe op mijn moederbord, 1x Intel Optane 900p (gewonnen met een Star Citizen screenshot competition), het verschil tussen die 2 merk ik nauwelijks eigenlijk qua performance. Daarbij mist die Gigabyte adapter natuurlijk een boel hardware wat wel aanwezig is in de PS5, en totaal niet rondom je systeem ontwikkeld.
Dit kaartje van Gigabyte kost inderdaad gewoon veel omdat 8TB aan storage in M2 SSDs (PCI-E 4.0) nou ook weer niet de goedkoopste is. 4x pricewatch: Gigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 500GB zou je 2TB opleveren en heel wat minder kosten (± 150 per stuk, reken dus 120 per stuk als ie zo standaard werd geleverd). De 2TB variant kost ±475 per stuk pricewatch: Gigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 2TB (reken dat je nu ±425 per stuk zult betalen). Je zou dus ook voor 500 euro klaar kunnen zijn met een variant die 2TB bevat. Ja, dan zit je alsnog op de prijs van de hele console (er is ook geen PCI-E 4.0 M2 SSD met zeg 200-250GB om dichter bij de opslag van de PS5 te zitten) voor alleen je opslag natuurlijk.

Nu dan even terug naar die kaart van Gigabyte. De realiteit is echter toch wel dat als iemand 2000 euro gaat uitgeven aan zijn storage dan heeft die persoon ook wel genoeg budget over voor voldoende RAM. Dus dan stop je er ook 8x 32GB modules in (HEDT platform, anders heeft die kaart al geen zin door PCI-E bottlenecks) en met 256GB RAM kun je de meeste games gewoon volledig in het geheugen hebben zitten en dan heb je geen dedicated on-board hardware nodig met een custom opslag architectuur. Daarnaast heb je dan minimaal 32 cores/64 threads tot je beschikking en dat is ruim voldoende om iedere vorm van overhead ook wel op te kunnen vangen. Dus je kunt in zo'n 16 seconden tot 240GB aan game assets inladen en vanaf dan is alles direct beschikbaar en hoef je nergens meer over na te denken.

Ja, dan zit je aan zo'n 5 a 6 PS5s in ruil voor alleen maar je opslag en je geheugen, maar het werkt wel. :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kenny_026
Maar hoe lekker is het dat storage geen bottleneck meer is 😊

Is heel wat jaartjes anders geweest...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ion schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:25:
Nee bij consoles wordt dat terug verdiend doordat de hardware kosten over een looptijd van 6 jaar flink afnemen. De console bij launch wordt met verlies verkocht, maar een aantal jaar wordt er dik aan verdiend. Op dit moment is de winst op de PS4 het hoogst.

Uiteraard wordt er ook aan PSN verdiend maar die abbo's moeten in eerste plaats de kosten van het netwerk en de PS+ games dekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trishul
*knip* zie laatste modbreak

[Voor 94% gewijzigd door Chaoss op 19-05-2020 12:47]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:22
Kenny_026 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:06:
[...]
Maar dit is in de kern waar het om gaat toch? Ik wordt niet meer warm van betere specs. Als ik na een dag werken achter een gamepc ga zitten als de kids op bed liggen en ik een appje krijg of ik Fifa of CoD kom spelen van vrienden dan ga ik niet meer alleen op zolder zitten. Hoe dik mn pc ook is.
Zou dit een leeftijds dingetje zijn? Ik merk het bij mezelf namelijk ook. Vroeger de dikste pc en tot diep in de nacht alleen gamen. Tegenwoordig huisje boompje beestje en vind ik het leuker om op de console te gamen (in de woonkamer) en ondertussen met mn vriendin te kletsen.

Er staat nog een goede game pc boven maar ik denk niet dat er ooit een nieuwe gaat komen mocht deze verouderd zijn. De Playstation 5 daarentegen gaat er vrijwel zeker komen :)

[Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 19-05-2020 10:51]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:49:
[...]

Zou dit een leeftijds dingetje zijn? Ik merk het bij mezelf namelijk ook. Vroeger de dikste pc en tot diep in de nacht alleen gamen. Tegenwoordig huisje boompje beestje en vind ik het leuker om op de console te gamen (in de woonkamer) en ondertussen met mn vriendin te kletsen.

Er staat nog een goede game pc boven maar ik denk niet dat er ooit een nieuwe gaat komen mocht deze verouderd zijn. De Playstation 5 daarentegen gaat er vrijwel zeker komen :)
Yep same here, eigenlijk op het moment dat ik het huis uit ging is (op de pc) gamen vrijwel direct gestopt. Je kan verdorie doen en laten wat je wil dan ga je toch niet binnen zitten gamen!! :P

Had nog wel een laptop waar ik af en toe wat op speelde maar was ook mondjesmaat.

Tot je gaat samenwonen :) en ik de tv niet bijster interessant vind als avondvullend programma en zij wel is er dus een PS3/PS4 gekomen en komt er misschien/waarschijnlijk ook wel een ps5. Maar heb absoluut geen zin meer in het update/upgrade gezeik van een pc heb dan ook geen laptop meer inmiddels en alleen nog maar mobile devices. :)

Speel bij vlagen veel games, PS4 is ook al een paar keer een half jaar niet eens aan geweest en die periode komt er nu denk ik weer aan, enige spel wat ik dit jaar nog op mijn netvlies heb staan is tlou 2 maar zit een beetje te hinken op de gedachte om die pas op de ps5 te gaan spelen en een backlog te creëeren. Denk dat ik maar weer een motor koop ofzo. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aenea
  • Laatst online: 21:17
justifire schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:24:
[...]
Oh, je bent het niet eens met keiharde feiten, ok...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:39
Kenny_026 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:17:
Maar hoe lekker is het dat storage geen bottleneck meer is 😊

Is heel wat jaartjes anders geweest...
Storage niet, maar gpu power ontbreekt voor 4K 60fps.
Dat is dan wel weer jammer.
We zullen dat straks wel weer op PC zien schat ik zo in.

Acties:
  • 0Henk 'm!
drakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:21:
[...]

Zoals al zo vaak besproken moet je lekker een PC halen als je 60fps wilt. Even complementeren met een PS5 en Switch/Switch 2 en je kan alles spelen wat je wilt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drakiesoft
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:29:
[...]

Zoals al zo vaak besproken moet je lekker een PC halen als je 60fps wilt. Even complementeren met een PS5 en Switch/Switch 2 en je kan alles spelen wat je wilt.
Ik neem ze alle 4 :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trishul
https://www.notebookcheck...on-consoles.465888.0.html

Mooie combi voor de PS5 als je nog een high-end tv zoekt dit jaar. FALD, 4K, en 120fps ondersteuning.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mooi. Ik niet.

@Trishul Zou eerst even RTINGS review e.d. afwachten. Huidige Sony's leggen het volgens mij ook af tegen de LG's. Stuk hogere inputlag bijvoorbeeld.

Edit: Oh en Android. :r

[Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 19-05-2020 14:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 04:28
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:36:
[...]

Mooi. Ik niet.

@Trishul Zou eerst even RTINGS review e.d. afwachten. Huidige Sony's leggen het volgens mij ook af tegen de LG's. Stuk hogere inputlag bijvoorbeeld.

Edit: Oh en Android. :r
Input lag valt best mee, Sony's doen dat best goed (met game mode). Welke LG's bedoel je?

Android op de tv boeit niet, even voor mijzelf sprekend, extern apparaat eraan en je kan alles afspelen wat je wil, en laat die er nu net al aanhangen, nu nog een PS4 Pro, straks een PS5.

Maar ik ga sowieso reviews afwachten, mocht de XH90 tegenvallen, dan heb je weinig goede alternatieven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Recon24
drakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:21:
[...]

Blij dat je eens bent dat de consoles dan nauwelijks 4K/60 games zullen krijgen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drakiesoft
Recon24 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Blij dat je eens bent dat de consoles dan nauwelijks 4K/60 games zullen krijgen!
4K/120fps is beloofd, dus we zullen zien :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Recon24
drakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:55:
[...]

4K/120fps is beloofd, dus we zullen zien :-)
Voor wat? 4K/120p mag je op je buik schrijven namelijk in offline games, misschien multiplayer. Doel je op Gears 5, dan zal dat vooral om multiplayer gaan. Misschien indie games die 4K/120p offline zullen aanbieden maar daar zal het veelal bij blijven.

Beide consoles zijn qua resolutie/fps hetzelfde in staat. framerate leunt op CPU en niet GPU namelijk, en laten ze nou net dezelfde CPU's hebben die nauwelijks tot niets verschillen (100mhz) in default clockspeed.

100mhz geeft je geen performance verschil.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Interessant voor beide kampen:
Sony: Partnership With Microsoft on Cloud Gaming Is Going to Be “Very Strong;” PS5 Lineup Reveal Teased
Giuseppe NelvaMay 19, 2020
Home » News » Sony: Partnership With Microsoft on Cloud Gaming Is Going to Be “Very Strong;” PS5 Lineup Reveal Teased
Sony is hosting its Corporate Strategy Meeting in Tokyo, and its executives provided more information about the PlayStation business.

Interestingly, we got an update on the collaboration with Microsoft announced last year.

We hear that Sony is taking a long-term view on this partnership and is discussing the details of the collaboration with Microsoft.

Specifically about games, the discussion focuses on how streaming services from the cloud should be. According to executive vice president Toru Katsumoto, Microsoft’s Azure has “splendid” cloud technology and Microsoft has provided Sony with explanations about it.

Mutual understanding between the two companies is “deepening” following discussions over the past year.

One of the points being discussed is the “dark time” since gamers usually play at night, so there may be congestion of the servers during that timeframe, while during the day there are no issues. Due to this, how to use the servers effectively and efficiently is a relevant technical point on the table.

Katsumoto-san concluded by mentioning that on a mid-to-long-term basis this is going to be a “very strong partnership.”

We also learn that PlayStation Now reached over 2.2 million units by the end of April 2020.

On top of that monthly active users of the remote play feature in December 2019 were 2.5 times as many as those in December 2018.

We then the promise that Sony plans to reveal the lineup of PS5 games soon, with further confirmation that the production of both hardware and software is going on according to the company’s schedule with the aim to release the console during the holiday shopping season.

If you’re interested in learning more of Sony’s recent financial performance alongside an update of PS4’s shipment numbers, you can check out our dedicated article.

[Voor 69% gewijzigd door Recon24 op 19-05-2020 15:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Segafreak83 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:48:
[...]

Input lag valt best mee, Sony's doen dat best goed (met game mode). Welke LG's bedoel je?

Android op de tv boeit niet, even voor mijzelf sprekend, extern apparaat eraan en je kan alles afspelen wat je wil, en laat die er nu net al aanhangen, nu nog een PS4 Pro, straks een PS5.

Maar ik ga sowieso reviews afwachten, mocht de XH90 tegenvallen, dan heb je weinig goede alternatieven.
Allemaal. LG's maakt al jaren de beste game TV's. In het bijzonder de C9 op dit moment.

Ik vind Android waardeloos, waar ik het ook op bedien. Ik heb er alleen maar ellende mee, dus volstrekt persoonlijk. WebOS vind ik los daarvan echt een verademing in vergelijking, als het gaat om user experience en bediening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Recon24
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:06:
[...]

Allemaal. LG's maakt al jaren de beste game TV's. In het bijzonder de C9 op dit moment.

Ik vind Android waardeloos, waar ik het ook op bedien. Ik heb er alleen maar ellende mee, dus volstrekt persoonlijk. WebOS vind ik los daarvan echt een verademing in vergelijking, als het gaat om user experience en bediening.
Ik zit te kijken naar de opvolger van de C9, CX serie om eind van het jaar te kopen. Als Sony een mooi altenatief is wil ik er ook wel voor kijken, maar op dit moment lijkt me de CX bijna de ultieme 4K OLED voor de next-gen consoles. Toch even kijken waar Sony te bieden heeft later dit jaar, vooral vanwege HDM2.1 die ze op meerdere modellen gaan plaatsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Recon24 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:10:
[...]

Ik zit te kijken naar de opvolger van de C9, CX serie om eind van het jaar te kopen. Als Sony een mooi altenatief is wil ik er ook wel voor kijken, maar op dit moment lijkt me de CX bijna de ultieme 4K OLED voor de next-gen consoles. Toch even kijken waar Sony te bieden heeft later dit jaar, vooral vanwege HDM2.1 die ze op meerdere modellen gaan plaatsen.
Moet je even goed naar kijken, want volgens mij heeft de CX een beperking in HDMI bandbreedte ten opzichte van de C9 en zijn de verschillen sowieso de prijs niet waard.

Dit is overigens off-topic, dus ik zal er verder over ophouden. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drakiesoft
Recon24 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:00:
[...]

Voor wat? 4K/120p mag je op je buik schrijven namelijk in offline games, misschien multiplayer. Doel je op Gears 5, dan zal dat vooral om multiplayer gaan. Misschien indie games die 4K/120p offline zullen aanbieden maar daar zal het veelal bij blijven.

Beide consoles zijn qua resolutie/fps hetzelfde in staat. framerate leunt op CPU en niet GPU namelijk, en laten ze nou net dezelfde CPU's hebben die nauwelijks tot niets verschillen (100mhz) in default clockspeed.

100mhz geeft je geen performance verschil.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Heeft sony ooit niet 8k 120fps beloofd? Sterker nog ik herinner me nog dat ze een game draaiden hierop.
Maar nee, ik weet niet wat de ps5 gaat doen. We zullen zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drakiesoft
Recon24 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:10:
[...]

Voor de beste oled prijzen even in dit topic kijken, maar wellicht wist je dat wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Segafreak83
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:06:
[...]

LG, daar heb ik dan weer helemaal niets mee.. Vooral niet met de burnin die hoe dan ook optreed, en dan hebben ze technieken ingebouwd om alle oleds ouder te laten worden zodat burnin niet opvalt.. Bah.

Mijn tv moet zo dom mogelijk zijn, maar die zijn er niet meer, dus dan maar de beste beeldprocessing die er is, en dan kom je op Sony uit :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Duinday
drakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:14:
[...]

Heeft sony ooit niet 8k 120fps beloofd? Sterker nog ik herinner me nog dat ze een game draaiden hierop.
Maar nee, ik weet niet wat de ps5 gaat doen. We zullen zien.
Bron?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trishul
Volgens mij is alleen GT een keertje in 8K gedemonstreerd toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 23:15
@drakiesoft Dat was een gran turismo in 8k, zal pas later komen met ps5 pro 8k.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:21
Segafreak83 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:23:
[...]

LG, daar heb ik dan weer helemaal niets mee.. Vooral niet met de burnin die hoe dan ook optreed, en dan hebben ze technieken ingebouwd om alle oleds ouder te laten worden zodat burnin niet opvalt.. Bah.

Mijn tv moet zo dom mogelijk zijn, maar die zijn er niet meer, dus dan maar de beste beeldprocessing die er is, en dan kom je op Sony uit :).
Dus de Sony OLED hebben wel last van zichtbare burn-in?

Als je voor ultieme beeldprocessing gaat, dan is Sony inderdaad de koning. Maar vergeet ook Panasonic niet, want die steekt Sony de loef af op meer dan genoeg onderdelen. En bij Panasonic is de inputlag acceptabel. Bij Sony is die echt aan de hoge kant (wat ik super maf vindt voor een partij die ook de Playstation op de markt brengt).

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2Henk 'm!
Segafreak83 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:23:
[...]

En je weet dat LG de panelen voor Sony maakt? :+

Anyway, C9 wordt overal de beste gaming TV voor next gen genoemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drakiesoft
Amaze86 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:28:
@drakiesoft Dat was een gran turismo in 8k, zal pas later komen met ps5 pro 8k.
Ja klopt gt was het.
Kon alleen dit artikel vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Recon24
drakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:34:
[...]

Ja klopt gt was het.
Kon alleen dit artikel vinden.
Niks is beloofd. Dit kan je laten vallen onder "Research & Development".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drakiesoft
Recon24 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:50:
[...]

Niks is beloofd. Dit kan je laten vallen onder "Research & Development".
Ik was anders wel onder de indruk toen ik het las destijds. We zullen zien. Heb iig geen 8k tv, maar 4k oled, dus komt vast goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:31:
[...]

Alleen als je geen 4k projector hebt!!!

*Gooit knuppel in hoenderhok* :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psych
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 00:36
Flagg schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:57:
[...]
Alleen als je geen 4k projector hebt!!!

*Gooit knuppel in hoenderhok* :P
Is dit een goede optie als er verstrooid (dus niet direct) zonlicht in de ruimte valt? Serieuze vraag en ik ben heel blij met mijn C9 voor context ;)

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:31:
[...]

offtopic:
LG maakt ook alleen het paneel. Rest van de hardware wordt wel door Sony gemaakt dus de beeldprocessing en upscaling is op een Sony wel anders dan op een LG.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Chaoss schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:48:
[...]

offtopic:
LG maakt ook alleen het paneel. Rest van de hardware wordt wel door Sony gemaakt dus de beeldprocessing en upscaling is op een Sony wel anders dan op een LG.
En dat maakt ze ineens minder inbrand gevoelig? Anyway, nergens last van op mijn B7 en die staat veel aan. Je moet het wel heel bont maken als je inbranding wilt krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:52:
[...]

En dat maakt ze ineens minder inbrand gevoelig? Anyway, nergens last van op mijn B7 en die staat veel aan. Je moet het wel heel bont maken als je inbranding wilt krijgen.
Nee dat lijkt me niet, ik heb ook niet meer van inbranden gehoord sinds het plasma tijdperk :+ volgens mij is inbranden bij geen enkele lcd tv een punt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Segafreak83
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:52:
[...]

Fijn dat je nergens last van hebt. Maar ik geef je op een briefje dat ik het wel voor elkaar krijg, hoe jammer dat ook is, want OLED is een mooie techniek.

Maar ik wil geen rekening hoeven houden met hoe ik een tv gebruik. En ik heb de volle zon op mijn tv staan, en continu in een grot leven is niet wat ik wil ;).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amaze86
@Segafreak83 dan ben je idd beter uit met een LCD tv,volop zon op OLED dat vraagt om problemen (vlekken die nooit weggaan)

jammer dat sony oled tv's hoge inputlag hebben,terwijl ze vroeger met hun bravia lijn echt goed waren qua inputlag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

psych schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:07:
[...]

Is dit een goede optie als er verstrooid (dus niet direct) zonlicht in de ruimte valt? Serieuze vraag en ik ben heel blij met mijn C9 voor context ;)
Hangt heel erg van je scherm en projector af. Ik heb laatst getest met een scherm die het licht van de zijkant niet weerkaatst. En dat werkt bijzonder hoe goed kon gewoon gordijnen open houden en voor mijn gevoel meer contrast. Maar dat was een AliExpress scherm en gewoon los voor het huidige gehangen dus kreeg wat moiré voor mijn kiezen. Wil er van de zomer een spanscherm mee maken.

Maar als je overdag wil gamen met de gordijnen open, nee niet doen, volledig verduisteren hoeft allang niet meer maar direct zonlicht erop is en blijft funest. Als je wat strijklicht hebt is het niet echt storend, net als tv eigenlijk.

Verder is het persoonlijk, voor diegene die dol zijn op specs zoals lichtopbrengst, contrast etc in het boekje kan je beter gewoon een tv houden.

Ik ben 10 jaar geleden overgegaan op een projector en wil niks anders meer, het feit dat je niet meer in de lichtbron aan het kijken bent maar naar gereflecteerd licht voelt voor mij een stuk rustiger en natuurlijker. Ik stap straks over op een faux 4k projector denk ik en die laat ik kalibreren mocht dat nodig zijn en dan kan ik er weer 10 jaar tegen.

Denk dat ik max 120" inch kan projecteren op 2.5 m afstand dus 4k ga ik wel merken, maar 8k merk ik vast wel maar dusdanig klein verschil dat het me niet interesseert. :)

Ik kan iig niet zeggen of het voor jou wat is, ik heb er gewoon een gekocht destijds met de gedachte dat ik hem altijd weer kon verkopen.

Heb intussen mijn derde lamp erin zitten met een gemiddelde van ongeveer 2000 uur per lamp. Eerst een originele Benq lamp 120€ nu een Ali lamp van 40€ die het so far prima doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Amaze86 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:26:
@Segafreak83 dan ben je idd beter uit met een LCD tv,volop zon op OLED dat vraagt om problemen (vlekken die nooit weggaan)

jammer dat sony oled tv's hoge inputlag hebben,terwijl ze vroeger met hun bravia lijn echt goed waren qua inputlag.
Weet niet waar dit allemaal vandaan komt maar heb hier al bijna 3 jaar een Sony 65A1 staan zonder problemen.
Destijds voor Sony gekozen omdat de motion-processor echter stukken beter is (vooral bij sport was er duidelijk verschil met de LG W7)
Inputlag lag 12ms hoger dan de LG, merk er in game-mode niets van.
En qua vormgeving is de A1 imo nog steeds onverslagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trishul
Dat van input lag is wisselend, ik heb nog steeds een W905 (2013 model geloof ik) en toen stond Sony juist bekend om lage inputlag. Een gamemode zal ook wel schelen natuurlijk. Bij mij staat er nog een receiver tussen, weet niet hoeveel lag die er nog bij doet. Ik merk het niet in ieder geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amaze86
@justifire knap dat jij er geen last van hebt,want jouw tv heeft erg hoge input lag in game mode

https://www.homecinemamag...kd-65a1-a1-serie-oled-tv/

Gaming

In de gewone beeldmodes (dynamic, standaard, bioscoop pro en bioscoop thuis) meten we een input-lag van 102,0 ms, wat te veel is voor degelijke gaming. In de game-mode zakt de lag naar 47,3 ms wat voor veel gamers zal volstaan, maar absoluut geen topresultaat genoemd kan worden. Sony heeft over het algemeen een responsievere game-mode. Ook in HDR-mode zien we die twee resultaten. Consolegamers kunnen dus met een gerust hart voor deze tv kiezen.

Heb zelf een LG E7 en met 21.4 ms,toch een groot verschil,omdat ik veel game haakt ik toendertijd af bij sony.

Terwijl ze nu met c9 rond 14ms halen in gamemode.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Trishul schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:15:
Dat van input lag is wisselend, ik heb nog steeds een W905 (2013 model geloof ik) en toen stond Sony juist bekend om lage inputlag. Een gamemode zal ook wel schelen natuurlijk. Bij mij staat er nog een receiver tussen, weet niet hoeveel lag die er nog bij doet. Ik merk het niet in ieder geval.
W905 hangt hier op de slaapkamer, erg veel plezier van gehad :Y
8 ms inputlag is nog steeds top !
Maar zou niet anders dan oled meer willen in de toekomst.

Overigens loopt hier ook alles via de Denon.

@Amaze86 een update heeft de inputlag flink naar beneden gehaald (volgens mij staan er recente cijfers op R-tings)

[Voor 10% gewijzigd door justifire op 19-05-2020 18:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trishul
Het dreamteam ten tijde van de PS4 introductie blijft nog steeds ongeëvenaard (Hirai, Yoshida en Cerny). Ook Microsoft had te tijde van de x360 introductie een aardige dreamteam met Allard.
Heb toch het gevoel dat het nu wat minder is, maar misschien moeten de nieuwe mensen nog hun draai vinden. Hirai en Yoshida waren destijds wel enorm ervaren natuurlijk in hun zaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Is er nu ook iemand die Jim Ryan opvolgt of heb ik iets gemist?
Pagina: 1 ... 25 ... 33 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True