Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Baklava
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 08-04 19:52
Hi Allemaal,

Ik ben een nieuwe gebruiker op Tweakers dus excuseer mijn onwetendheid als ik het etiquette niet volg. :-)

Ik - zoals vele Nederlanders - werk nu al enige tijd thuis i.v.m. de Corona situatie en probeer langzamerhand comfortabel te worden met mijn werkplek. Op het werk gebruik ik 3 schermen (laptop en 2 monitors) zodat ik goed overweg kan met mijn logistieke en supply chain programma's. Thuis, heb ik echter alleen mijn persoonlijke laptop en werk laptop nu.

Ik wil dus nu graag 2 monitoren aanschaffen die ik zowel voor werk- als privégebruik kan toepassen. Ik wil graag dat de monitoren die ik aanschaf mijn bureaublad uitbreiden en niet simpelweg mijn laptop bureaublad dupliceren. Echter, heb ik gemerkt dat er zo goed als geen makkelijk vindbare consensus is over hoe je dit het makkelijkst kan aanpakken. Splitters, extenders, externe docks of zelfs externe videokaarten.

Ik heb zelf een Acer laptop met HDMI, VGA en USB ingangen terwijl mijn werk laptop (HP) HDMI, USB en USB-C heeft. Ik heb inmiddels mijn ogen laten vallen op onderstaande monitor x2:

https://www.coolblue.nl/product/855894/lenovo-q27q-10.html

De enige manier die ik tot dusver heb kunnen vinden om zowel tussen mijn privé als werk laptop de 2 monitoren te kunnen gebruiken is via een universeel hybride dock. Zie hieronder ter referentie:

https://www.coolblue.nl/p...sb-a-docking-station.html

Mijn vraag is nu of dat dit inderdaad de enig mogelijke manier is om mijn bureaublad uit te breiden op allebei mijn laptops of denk ik simpelweg te moeilijk na over de mogelijkheden? Bovendien is mijn tot dusver beredeneerde oplossing tamelijk duur :-)

Ik zou graag jullie advies lezen en sta open voor eventuele extra vragen of toelichting! Alvast bedankt voor de hulp en mocht mijn eerste post niet helemaal aan de regeltjes voldoen dan excuses voor het ongemak. :-)

Groetjes,

Baklava

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True