Acties:
  • +2Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:41
@Bark_At_The_Cat En dan niet weer een Samsung, die zijn ontworpen op 2 jaar levensduur. Ongeacht model en bouwjaar sterven ze allemaal kort na de garantie op die printplaat. Je kunt de gebroken solderingen zelf herstellen, is een heel topic over.

LG heb ik N=1 ervaring mee, die was gewoon goed en stil. Stiller dan die rammelende AEG van mij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 02-09 18:41
wasmachines zijn een hobby van me, al jaren. ik heb met behulp van witgoedmonteurs uit diverse landen een hele vergelijking gemaakt van de prijs/kwaliteitsverhouding van wasmachines.
Heb je en 2 of 3-persoons huishouden dan heb je genoeg aan 7kg vulgewicht. Dan zou ik gaan voor de beko wtv7812bs1 wehkamp verkoopt hem voor 349 bol.com voor 369. Koolborstelloze motor, stoomfunctie en 1600 toeren kortom alles wat je kan wensen van een wasmachine voor een heel schappelijke prijs. de borstelloze modellen van beko hebben een levensverwachting van 8-10 jaar.
heb je toch liever een 8kg model neem dan de beko wtv8812bs1 die is identiek aan de 7kg-variant maar dan dus met 8kg vulgewicht.... even gekeken waar ze die momenteel hebben: bemmelenkroon.nl voor 379 euro.
mijn algemene volledige lijst:
Topsegment: schulthess, erg duur maar beter dan miele en asko
daaronder: beko, heeft a-merk kwaliteit met een prijs die bij het b-segment past en overstijgt daardoor automatisch de anderen qua prijs-k{aliteit. bosch/siemens, aeg, lg, samsung, whirlpool/indesit, zanussi en haier gaan gemiddel 5 jaar mee momenteel door lagerproblemen, electronicaproblemen of motorproblemen(voert te ver om dat per merk hier allemaal te specificeren al wil ik dat best doen als iemand het nodig heeft.
ik hooop dat ik je heb kunnen helpen bij het uitzoeken van een nieuwe machine.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:55

MsG

Forumzwerver

dicksterk schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:37:
wasmachines zijn een hobby van me, al jaren. ik heb met behulp van witgoedmonteurs uit diverse landen een hele vergelijking gemaakt van de prijs/kwaliteitsverhouding van wasmachines.
Heb je en 2 of 3-persoons huishouden dan heb je genoeg aan 7kg vulgewicht. Dan zou ik gaan voor de beko wtv7812bs1 wehkamp verkoopt hem voor 349 bol.com voor 369. Koolborstelloze motor, stoomfunctie en 1600 toeren kortom alles wat je kan wensen van een wasmachine voor een heel schappelijke prijs. de borstelloze modellen van beko hebben een levensverwachting van 8-10 jaar.
heb je toch liever een 8kg model neem dan de beko wtv8812bs1 die is identiek aan de 7kg-variant maar dan dus met 8kg vulgewicht.... even gekeken waar ze die momenteel hebben: bemmelenkroon.nl voor 379 euro.
mijn algemene volledige lijst:
Topsegment: schulthess, erg duur maar beter dan miele en asko
daaronder: beko, heeft a-merk kwaliteit met een prijs die bij het b-segment past en overstijgt daardoor automatisch de anderen qua prijs-k{aliteit. bosch/siemens, aeg, lg, samsung, whirlpool/indesit, zanussi en haier gaan gemiddel 5 jaar mee momenteel door lagerproblemen, electronicaproblemen of motorproblemen(voert te ver om dat per merk hier allemaal te specificeren al wil ik dat best doen als iemand het nodig heeft.
ik hooop dat ik je heb kunnen helpen bij het uitzoeken van een nieuwe machine.
Ik ben wel benieuwd naar je specificering per merk. denk dat heel Tweakers daar wel wat aan kan hebben.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• dicksterk
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 02-09 18:41
@bark_at_the_cat: ik hoop dat jij dat geluk dna ook hebt. Lg staat helaas wel bekend om lager-problemen binnen 5 jaar. Ik zou bijn azeggen, als je er nog meer negatieve punten aan ontdekt in het gebruik stuur 'm terug(of heeft coolblue geen 30 dagen retour-mogelijkheid)?
@msg:
ok gaan we;-)
Schulthess: eigenlijk een merk voor de prof-markt, de consumentenmachines hebben een kleiner vulgewicht maar dezelfde kwaliteit zware onderdelen, gaat lnag mee maar ook erg duur.
Miele: enkel een beetje rendabel las je 10 jaar garantie bijkoopt. Veel modellen hebben een aluminium trommelkruis dat bij miele om 1 of andere vage rede oplost in vloeibaar {asmiddel, afgebroken trommel binnen 5 jaar komt meerdere keren voor.
asko: wordt al sinds jaren bij Gorenje in slovenien gemaakt, eigenlijk niet beter dan Gorenje dus het eld niet meer waard(gorenje heeft lager-problemen vaak binnen 5 jaar)
Beko: had een zwak punt omdat hun koolborstelmotoren koolborstels verslonden. de borstelloze motor is dna weer 1 van de beste motoren in de markt(volgens diverse witgoedmonteurs). vrijwel nooit lagerproblemen binnen 10 jaar, en ook de stuurprints gaan niet snel meer kapot. de meeste Beko-machines halen de 10 jaar.
haier: niet kopen, lagers kapto binnen 3 jaar(meestal net buiten garantie)
samsung: veel leende met de solderingen vna de stuurprint, veel lagerproblemen binnen 5 jaar
lg: lagerproblemen binnen 5 jaar, direct-drive module gevoelig voor overbelading
bosch/siemens: goedkopere modellen lagerproblemen binnen 5 jaar, duurdere modellen: erg gevoelige koolborstelloze motor kan beslist niet teegen overbelading
indesit/whirlpool: totaal ondermaats, lagerproblemen meestal binnen 3 jaar
aeg/zanussi/electrolux: lagerproblmen, veel herrie bij centrifugeren, bij aeg is de prijs ver boven de kwaliteit
morgen edit ik deze post op spelling en voeg ik de overige merken toe.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:57
@dicksterk Is het lastige aan die informatie van witgoedmonteurs niet dat het vooral gebaseerd is op gerepareerde wasmachines? De wasmachines die geen kuren vertonen binnen x-jaar hebben ook geen monteur nodig. Of hebben ze ook zicht op hoeveel wasmachines van een bepaald merk er bij mensen thuis staat?

Dat de meeste gebreken uit deze cijfers in 3 tot 5 jaar gebeurt, heeft dat niet met de garantietermijn te maken?

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee