Toon posts:

Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 8 9 10
Acties:

• makooy
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:32
Nulvijf schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:18:
[...]

Sorry hiervoor. Ik snap het maar aan de andere kant is het toch ook leuk om te laten zien wat we allemaal voor creatieve en leuke aanpassingen aan Mach-E's doen... Ik denk dat veel mensen in dit forum dat hartstikke leuk en interessant vinden. Is natuurlijk wel ook gewoon leuke content die iets bijdraagt.. Zo wilde ik net wat gave 3D renders delen van verschillende wrapkleuren op Mach-E's en diverse kleuren remklauwen. Zag er ontzettend gaaf uit dus jammer dat dit niet mag.

Het is overigens ook niet mijn bedrijf. Ik ben gewoon een werknemer die op eigen initiatief zijn werk aan mach-e's post en dat leuk vindt om te laten zien. En mensen die vragen hebben over wrappen te helpen en antwoord te geven op hun vragen aangezien het mijn werk is. In mijn ogen nogmaals een leuke en waardevolle bijdrage in dit topic.

-

On topic: Iemand vroeg me, vlak voor de posts werden verwijdert, of een wrap goed te verwijderen is aangezien hij uiteindelijk weer keurig moet worden ingeleverd bij de leasemaatschappij. Lease auto's worden vaak gewrapped en het verwijderen van een volledige wrap neemt ongeveer 1 werkdag in beslag. Bijkomend voordeel is dat de lak eronder als nieuw blijft. In dit specifieke geval ging de vraag over striping op de motorkap geloof ik, dat is met een hete föhn (waardoor de lijm weer zacht wordt) prima zelf te verwijderen binnen een halfuurtje.
no offense maar je hebt wel een username die EXACT gelijk is aan de bedrijfsnaam.
Gebruik dan ook je eigen nickname als het een prive actie is ;)

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 15:12
Vraagje. Bij mij sluit de auto sindskort ook vaker niet dan wel af bij het weglopen. Was benieuwd of meer mensen hier last van hebben na update auto en/of app. En waar zou ik de instelling na kunnen kijken?

• makooy
brainovic schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:30:
Vraagje. Bij mij sluit de auto sindskort ook vaker niet dan wel af bij het weglopen. Was benieuwd of meer mensen hier last van hebben na update auto en/of app. En waar zou ik de instelling na kunnen kijken?
Phone as a Key?
Klopt. Wordt er knettergek van.

• brainovic
makooy schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:59:
[...]

Phone as a Key?
Klopt. Wordt er knettergek van.
Ja, maar het werkte daarvoor eigenlijk vlekkeloos bij mij. Dus ze moeten iets gedaan hebben.
Ga maar proberen even PAAK opnieuw in te stellen...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• makooy
brainovic schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:23:
[...]

Ja, maar het werkte daarvoor eigenlijk vlekkeloos bij mij. Dus ze moeten iets gedaan hebben.
Ga maar proberen even PAAK opnieuw in te stellen...
Ik nu bij de dealer (eigenlijk al 2 uur) om 21 problemen te laten noteren en nakijken. Dit is er 1 van. Er zijn module-updates voor beschikbaar voor de auto.

• brainovic
RudiP schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:27:
Wat ik zo bijzonder vind is dat er zoveel verschillende ervaringen zijn met PaaK.
Ik neem zelf nooit een sleutel mee. In 95% van de gevallen werkt alles naar behoren. En openen de deuren eens niet als ik aan kom lopen dan start ik de app op mijn telefoon op en dan werkt alles weer.
Ik heb zelf een Samsung S21 Ultra. Android dus. Maar ik heb het idee dat de problemen ontstaan omdat er zoveel variabelen zijn in telefoons. Je hebt geluk of pech denk ik.
Eigenlijk dezelfde ervaring, en dezelfde telefoon. Maar nu ineens werkt er dus iets niet meer dat het prima deed, wat mij doet vermoeden dat ze iets verkloot hebben aangezien er zowel bij de auto als de app updates zijn geweest. En daar kan ik heel slecht tegen :)

• brainovic
makooy schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:26:
[...]

Ik nu bij de dealer (eigenlijk al 2 uur) om 21 problemen te laten noteren en nakijken. Dit is er 1 van. Er zijn module-updates voor beschikbaar voor de auto.
Ben benieuwd, hoe ons maar op de hoogte ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• makooy
alex81 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:05:
@makooy je had gelijk way betreft de sproeier bij de camera aan de voorzijde. Net even met mn zoon geprobeerd en als je je ruitenwisser sproeier bedient komt de sproeier er bij de camera voor er ook uit. Heb het gefilmd maar weet niet hoe dat hier moet 🙈
Ook even m'n zoon in de frunk opgesloten om de 'ontsnap knop' te testen. Maar die werkt nog niet. Waarschijnlijk komt dat met de update voor de sleutel.
Opgesloten maar niet meer uitgehaald? :9

De frunk divider mag er eigenlijk nog niet uit omdat de knop etc niet goed werkt.

Net 3.5!! Uur bij de dealer gezeten en 21 problemen doorgenomen. Ze hebben ook van de meeste meldingen gemaakt bij Ford. Eind augustus gaan ze de auto voor 2-3 dagen updaten en verder nakijken.

Nogmaals de oproep aan iedereen die ergens tegen aanloopt.
Laat de dealer een melding (ticket) maken per probleem wat je hebt.

• makooy
martijnvds schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:37:
[...]

Deze module updates kun je niet OTA verkrijgen? Dat zou betekenen dat iedere geleverde auto weer een keer terug moet binnenkort.
Correct. Je krijgt maar een deel via OTA.

• makooy
metalpro2021 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:05:
[...]

Ik ben hier info over aan het verzamelen; wat de variabelen hierbij zijn.
Mijn motief is om te kijken of Ford serieus is met het CI/CD concept : updates blijven ontwikkelen en uitrollen gedurende de levensduur van het product.Pro-actief dus en niet re-actief. (bij door gebruiker geconstateerde fouten)

Het lijkt erop dat er een 'aardige beslisboom' per update wordt toegepast:

* VIN lijsten (welke VIN staat er op welke lijst)
* geografische regio (US/EU/...)
* grootte van de update en doorlooptijd van de update (willen niet dat je auto door update niet kan starten, denk ik dan)
* al dan niet auto aan het stroom tijdens het ontvangen van de update (als de auto niet aan het stroom zit, dan wordt de update nog niet uitgevoerd)
* beschikbaarheid van Wifi tijdens de push van de update

De aanname die Ford lijkt te hanteren, is dat de meest voorkomende use case is, dat je thuis laadt (overnight dus veel uren) en dat daar ook Wifi beschikbaar is.

Laat dit nu net niet mijn use-case zijn als bewoner in de grote stad: Per definitie geen wifi als ik laad. En ik laad 'slechts' 1x per week en dat is niet als er toevallig een update wordt gepusht....
Als dit betekent dat ik dus voor veel updates zelf een afspraak moet maken met een dealer voor updates en daar dan afhankelijk wordt van expertise/beschikbaarheid, word ik niet blij.....
je hebt geen wifi nodig voor de OTA toch? zit sim-kaartje in voor de "Ford Services", is voor een x aantal jaar inclusief.

• makooy
turntuin schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:11:
Vorige week de knoop doorgehakt, blij met de nieuwe aanwinst, een 75 KWH/AWD met TP+ :-). Kan hem 19-08 halen

Wel is het verzekeren nog een issue. Dank voor alle posts over het alarmsysteem, dat helpt zeker. Ben er nog niet uit. Zelfs de "eigen" Ford autoverzekering (unigarant) vraagt toch echt om het SCM certificaat voor het alarm systeem. En helaas nu ook Allianz en in shared. Als er nog mensen tips hebben: graag!!
Ik zei toch al dat verzekeren een probleem zou zijn ;) ik ben er namelijk zelf ook tegenaan gelopen.

Verzekeringsmaatschappijen die de auto WEL verzekeren zoals die is.
- Unive
- InShared
- Centraal Beheer

• makooy
TIGER1125 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:34:
[...]

Ik kan me nooit aan de indruk onttrekken dat verzekeraars er alles aan doen om niet te hoeven uit keren... :+ (hoorde gisteren ook al iets voer de waterschade in Valkenburg) Ik snap ook niet zo goed dat Ford dit af fabriek niet gewoon ondervangen heeft. (op alle modellen) Heb je ook geen gedoe met apparatuur die storingen kan geven in de auto of andersom.

[...]
Ik corrigeer je even
Volgens de info die ik van KIWA heb ontvangen (en KIWA is de certificeringsinstantie)
- Ford heeft geen enkele auto af-fabriek laten certificeren ooit
- Importeur in NL heeft geen enkele auto na importeren laten certificeren ooit
- er zijn enkele Ford's gecertificeerd - dit is door de desbetreffende koper zelf gedaan.

• makooy
turntuin schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:32:
Dank Makooy, de link naar KIWA helpt ook weer. Vooral het volgschema

https://www.kiwa.com/nl/n...ceren-personenvoertuigen/

geeft weer nieuwe inzichten. Wellicht dat ik hem maar gewoon laat certificeren dan.

[...]
ik zit daardoor bij Unive :)

• makooy
mgimli schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:28:
Hoi!

in het kader van creatief denken: willen jullie met mij meedenken?
mijn rolstoel past precies in de auto en daar ben ik enorm blij mee...
maar: steeds schraapt de voetensteun precies over de opgeklapte achterbank....
ben even hard aan het bedenken wat een slimme/handige manier is om te voorkomen dat ik straks een afgeschraapte bank overhoudt door steeds in en uithalen. die bank is niet gemaakt om veel geschuif te weerstaan:)
heeft iemand al iets gezien/gevonden aanbeschermers?
heb al bedacht om gewoon een rol tapijt of paar mm rubber te zoeken en die vast te maken.. maar hoe zorg je dan dat dat niet verschuift :) raak nu steeds precies dat achterbank-randje.
dacht eerst dat ik de leuning helemaal wilde/kon weghalen maar durf met alle baggage sensoren niet zomaar te schroeven...

[Afbeelding]
Rubberen mat al eens geprobeerd? bijv een deurmat? rubber verschuift niet zo snel.

• makooy
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:39:
Voor de SR bezitters hier, wat krijgen jullie met range op snelweg rijden? ev-database zegt 310 km bij normaal weer op de snelweg. Vind dat wel aan de lage kant. In de winter gaat dat ook nog eens naar 245 km. Andere EV's met een vergelijkbaare accugrootte doen het toch wel een stuk beter. Wat dat betreft heb ik mij te blind gestaard op het accupakket ipv de range.
100% tot 0% = 410km bij mij op dit moment.

• makooy
FireStarter schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:10:
Vandaag een hele leuke dag gehad in Assen!

Thanks @makooy
Thanks beide!

Zal dit weekend eens kijken of de on-bord video via de GoPro is gelukt :)

Door de leuke contacten vandaag ben ik wel verder aan het nadenken geslagen wat we nog meer kunnen doen :D

• makooy
bodzinga schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:27:
[...]

Benieuwd naar de video en gezien het succes van gisteren smaakt het zeker naar meer. Als je hulp nodig hebt, laat het vooral weten!
ik ben nu vooral dringend op zoek naar iemand die bekend is met een club opzetten zoals bij andere Ford modellen het geval is, in principe is er van alle Ford modellen een "Club" behalve van de Mach-E.

Als jij, of iemand anders, mij hierbij kan helpen dan zie ik heel graag een PM :)

• makooy
Waps61 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:07:
Omdat we (op) Tweakers zijn; heeft iemand al iets met de FordAPI gedaan om zijn eigen app te bouwen?
Aanmelden kan hier (8>

Op het Mach-e forum is er een groeiend draadje over met koppelingen naar Home Assistent etc.. 8)
Ik gebruik de FordPass Integratie vanuit HACS maar is nog beperkt voor EV.

• makooy
makooy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:04:
De screenprotectors van de vorige bestelling zijn OP! Echter zijn er al een aantal die op de reserve lijst staan, dit lijstje groeit gestaag. Bij voldoende animo wil ik weer een nieuwe bestelling gaan doen.

Prijzen van de vorige keer kan ik echter niet garanderen nu de import/btw-regels per 1-juli veranderd zijn. Mocht ik import/btw moeten betalen wordt dat verwerkt in de uiteindelijke prijs.

Prijs vorige keer (onder voorbehoud van btw/import):
30e - groot scherm
10e - klein scherm
50e - B-stijl set PPF-materiaal
5e - verzendkosten NL / 10e voor BE

Foto’s screenprotectors: makooy in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"

Foto’s B-Stijl-set:
https://www.facebook.com/...ermalink/493794988701274/
Zijn er nog geinteresseerde?

• makooy
m24 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Wij zijn naar Italië gereden met een SR: met een gezin stop je toch elke 2 uur voor een plaspauze... Misschien is jouw gezin sneller, maar bij mij duurde het plassen en iets te drinken/eten kopen en een klein praatje met de geïnteresseerden over de auto, langer dan het laden om weer op 80% te zitten..... Range is echt 0 issue geweest....
Ik ben dan nog niet met mijn auto op vakantie geweest maar ik zat dus ook precies aan die "rij wijze" te denken. Wij gingen pre-corona regelmatig naar Parijs met de brandstofauto van de zaak
huis > hazeldonk = circa 40min - laatste tankstop in NL op kosten van de baas
hazeldonk - lille = circa 2uur - even de beentjes strekken
lille - parijs = circa 2uur

We zullen nu met de Mach-E waarschijnlijk ergens tussen 02:15 en 02:30 na vertrek thuis aan de snellader gaan, zo hebben we 1 stop met dezelfde tijd als dat we vroeger 2 stops hadden. Veranderd qua tijd niet veel, alleen 1 stop plek ipv 2.

Elke 2uur even beentjes strekken wordt och ook aangeraden qua veiligheid? ik zie een ideale combinatie mbt snelladen O-)

[Voor 5% gewijzigd door makooy op 09-08-2021 09:28]

• makooy
HollovVpo1nt schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:45:
[...]

Proefrit heb ik in de MME gemaakt, rijdt fijn. In de EV6 heb ik alleen gezeten, niet gereden (gaat nog niet). Proefrit in EV6 kan pas vanaf september en dat is te laat om nog hopen dat je in 2021 nog een auto krijgt (ivm bijtelling). Wat rijervaring betreft ben ik niet super kritisch, want rij momenteel in een astra :).
Familie en vrienden zeggen overigens voor een groot deel MME, puur op uiterlijk gebaseerd.

[...]

15-20 minuten aan de kabel voor 80%? Ik weet vrij zeker dat die dat niet haalt. 300kW laders zijn idd momenteel beperkt in NL.

Ik zal jullie verder niet lastig vallen met deze keuze. Zal toch een persoonlijk zijn. Style van de MME vs de Substance van de EV6.
Ik heb afgelopen vrijdag 2x aan Fastned geladen:
32:51 minuten = 44,78 kw = 1,36kw/min
17:10 minuten = 20,80 kw = 1,21kw/min

Beide waren 350kw laders, wel was ik bij de eerste op 15-20% van accu. bij lage accu laadt de auto sneller op.

[Voor 6% gewijzigd door makooy op 09-08-2021 14:53]

• makooy
amsaerk schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:59:
[...]

Hoi ik kom net terug uit Spanje. Zowel in Frankrijk als Spanje heb je een Ionity snellaadpalen, alleen die werken niet allemaal hetzelfde. Aan de buitenkant kun je niet zien wat het vermogen is, maar zodra je de MME hebt aangesloten zie je in je Fordpass de verwachte eindtijd van 80% dan schrik je wel eens, want dan staat er opeens 2 uur. Dan is het verstandig even een andere paal aan te sluiten, dan bljkt deze wel een laadcapaciteit te geven van 175kw ipv 50..In NL staat op de laadpaal het vermogen echter in Frankrijk en Spanje niet. Als ik bovenstaande lees kan het dus ook zo zijn dat Fastned ook dit probleem heeft ?
FastNed heeft de kw's met een grote sticker op de laadpaal staan hoor, althans wel de palen die ik gezien heb.

• makooy
HollovVpo1nt schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Excuseer mijn leekheid, maar wat betekent dit?
Dat een 74 kWh MME ongeveer 50 minuten doet om vol te laden via een snellader?
Zoals dit bericht wellicht door laat schemeren heb ik de knoop niet door kunnen hakken.
Tot frustrerends van mijn partner aan toe want die moet mijn getob nog een avond langer aanhoren.
Er zijn geen 74kw MME’s.
RWD is 75kw waarvan 68kw bruikbaar.
Snellader boven 80% heeft geen zin ivm vertraagd opladen (doen alle EV’s).

De 44kw oplaad beurt was van iets van 15-17% tot 79%. Dus van 60km tot 320km opgeladen in 33minuten. Dus 260km erbij in 33min.

• makooy
FreeMen schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:57:
[...]

Ik weet niet of je een voorraad exemplaar of een exemplaar wat al in de planning zit op het oog hebt maar ik zou maar snel een beslissing nemen anders ga je ook voor de MME achter het 12% net vissen en dan wordt het een hele dure besluit periode... ;)
Zal ik hem maar afmaken dan.
ALLE productieslots zijn al vergeven voor de Mach-E voor de rest van dit kalenderjaar.
Als je er nu nog 1 kan kopen dan komt die uit de “Europese voorraad” of bij een dealer uit voorraad.

Oftewel. Wil je en een goede auto en de looks dan zit je hier goed 8)

• makooy
Mcie schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:36:
Klopt helemaal, en de keuze gaat alleen nog maar moeilijker worden in de toekomst en dat is alleen maar leuk.

Maar zoals eerder gezegd, als je vraagt welke moet ik nemen zullen er hier weinig zijn die zeggen de Kia en in het Kia topic zullen er weinig zeggen de Ford.

Ik begrijp dat dingen die de auto niet heeft of minder zijn niet relevant voor iemand kunnen zijn maar dan moeten ze nog wel genoemd worden.

Maar ik breng graag een beetje objectiviteit in het topic want soms is het ietwat te rooskleurig. ;)
Ja ik heb zelf een duidelijke mening maar mijn collega heeft de Kia EV6 besteld en moet heel eerlijk zeggen naar wat ik er van gezien heb is het een mooie wagen hoor.
Echter geldt bij de Kia wat destijds bij de Mach-E ook het geval was, "bestellen vanaf een blaadje".

• makooy
Gert69yvonne70 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:00:
Heeft er al iemand een verbetering na een update ivm de herrie bij het laden?
Is die update er al? ;)

• makooy
FreeMen schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:28:
Mooi om te zien dat het blijkbaar kan met de RWD maar ik zit toch heeeel ver van de WLTP af laat staan de 500km.

Boordcomputer geeft aan 345km @ 90% (383km @ 100%) wat op zich prima is en boven EPA getallen.

Afgelopen dagen 220km gereden waarvan ca 60km @ 135, 80km @ 100-120 en de rest 80 en 50 wegen).
Restant accu 24% en hij geeft aan 75km (312km @100%) waar hij nog startte met 383km. Ik weet niet waar de GOM zich telkens op baseert.

Maar goed, 220km+75km is dus in totaal nog geen 300km @ 100% waarbij er een redelijk normale mix is van snelheden. Ik rijd op untamed zonder 1PD, met name voor de aangename vertraging bij loslaten pendaal. Ik trek geen stoplicht sprintjes en rij zo constant mogelijk.

1PD zal ongetwijfeld meer energie opleveren door harder te remmen op de motor ipv de iets mildere remkracht van untamed + rempendaal dus ik zal 1PD eens proberen om te zien of het scheelt. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat je daar 50km op een accu mee wint.

NB, als je in een BEV auto net zo rijdt zoals 1PD reageert, zullen de meeste je aankijken alsof je niet kan rijden 8)7.
Niet alleen zorgt 1PD voor regeneratie wat je nu volgens mij niet hebt maar ook je rijstijl zorgt voor stevig verbruik.
135km/u zorgt er voor dat je verbruik enorm hard gaat. voor die paar minuten dat je uiteindelijk sneller bent.

Doe maar eens een traject wat je kan reproduceren, dan heen 135km/u en terug 100-105km/u.

Oftewel:
- Geen 1PD = minder regeneratie
- Untamed = lijkt bij mij meer te verbruiken
- hoge snelheid = verbruikt meer

dan snap ik wel dat je aan deze GOM zit :X

[Voor 5% gewijzigd door makooy op 16-08-2021 09:43]

• makooy
Olaff3 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:37:
Hi, ik lees al een tijdje mee maar sinds deze week mijn eerste issue ervaren.
In juni heb ik de auto in het echt bewonderd en een offerte op laten maken. De AWD bleek niet in het leasebudget te passen maar ik wilde wel graag 19” velgen eronder. Volgens de dealer was dat gewoon mogelijk, want er waren al meer RWD’s met 19” geleverd. Bij het bestellen van de auto kreeg de leasemaatschappij van Ford Nederland te horen dat hij zo niet besteld mocht worden. Ford heeft namelijk recentelijk (juli) richting alle dealers een mededeling gedaan dat de RWD niet met enig andere velg dan de 18” af fabriek geleverd mag worden ivm de homologatie. Mogelijk zouden andere velgen later dit jaar wel worden toegestaan dus met die gedachte de auto toch besteld.

Vervolgens ben ik opzoek gegaan naar andere mogelijkheden. Met de dealer gesproken over eventuele andere velgen van een ander merk en dat niet aan de grote klok hangen. De verkoper ging in eerste instantie erin mee, en vindt het ook maar een onzin verhaal van Ford, maar hij werd door de directie teruggefloten omdat de dealer een grote boete van Ford opgelegd zou krijgen.
Een andere optie was om met de leasemaatschappij eea te regelen. Zij werken samen met een aantal ‘velgenboeren’ en voor hen is het heel gebruikelijk om andere velgen te leveren. Zij kwamen vervolgens met het antwoord dat ze van Ford terug hebben gekregen (ik vraag me af waarom ze deze vraag aan Ford hebben gesteld) dat als zij andere velgen onder de auto zetten dat ze de volledige garantie (!!) op de gehele auto (!!) verliezen. Graag daar even voor tekenen.

Aan de ene kant wil ik niet zo veel moeite doen voor een ander setje lichtmetaal maar ik vind het zo’n krom verhaal wat ik nog nooit op enig andere auto heb meegemaakt dat ik toch m’n gelijk wil krijgen. Dit heeft allang niks meer met homologatie te maken maar in mijn ogen met een verkooptruc om de AWD / GT te verkopen. Als een auto gekeurd is met een 18” kun je binnen de bekende marges geschikte 19” of zelfs 20”/21” eronder zetten. Een andere velg heeft ook niks met de garantie op b.v. de motor of accu te maken..

Hebben jullie ideeën hoe ik deze strijd kan winnen?
no offense maar als je al een tijdje meeleest dan heb je ook kunnen lezen dat er al 20+ anderen dit probleem ook hebben gehad en daar wel/geen workarounds voor hebben :)

• makooy
Maxmannl schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:58:
Deze week een demo Mach-E besteld. Is afgelopen Juni afgeleverd, dus met de korting op de cataloguswaarde :) scheelt weer paar 10tjes in de bijtelling. Krijg hem 1ste week november.

Wilde eigenlijk er 19 of 20 inch velgen op laten leggen maar kreeg te horen dat dat niet mocht.

Iemand enig idee of het verhaal over de velgen echt klopt dat ze waarschijnlijk vanaf volgend jaar wel te wisselen zijn naar 19 of 20 inch? Dat het nu niet kan/mag is wel duidelijk.

Lees ook verschillende verhalen. De een zegt dat de fabrieksgarantie vervalt als je ze er nu al oplegt, de ander dat de garantie op actieradius vervalt.
Heb je al eens een zoekopdracht in deze topic gedaan mbt "velgen"? Geloof dat het al 30x voorbij is gekomen...

• makooy
Wel even een reminder:

RWD SR = max 115
RWD ER = max 150
AWD SR = max 115
AWD ER = max 150
First = max 150
GT = max 150

Althans, dat was het volgens mij. Hoorde wel dat de limieten iets verhoogd zouden worden omdat de batterij dat achteraf gezien aankan.

[Voor 6% gewijzigd door makooy op 21-08-2021 14:42]

• makooy
rvee schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:36:
[...]

Volgens mij is de awd sr max 115. De 150 heb ik iig nog nooit gezien 😇
correct! aangepast!

• makooy
Renevdw84 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 07:42:
[...]

Bij mij nu hetzelfde probleem. PAAK reageert meestal niet. Diverse keren via de app de auto open moeten maken en dan in eens in het guest profiel aan het rijden 8)7. Sinds vanmorgen werkt de app ook niet meer en heb ik dus met de codes de auto moeten openen en starten :? . Ook opnieuw opstarten van mijn gsm heeft niet het gewenste effect. Dat wordt dus vanavond de app verwijderen en koppelen. Is het dan ook verstandig om de profielen uit de auto te verwijderen?
Profielen zelf hoef je niet te verwijderen. Je kan in de auto wel PaaK reset uitvoeren. Dat is misschien nog wel een optie.
Als het goed is zie je de stappen die je daar voor moet volgen in de Ford app voorbij komen als je de sleutels aan het maken bent.

• makooy
ZL900 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand dit al werkend gekregen op zijn Applewatch?
Welke app is het? ik kan hem niet vinden.
De Ford Pass app zelf heeft geen Apple Watch app aan boord.

• makooy
Goofy001 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:11:
Zijn er meer collega Mach E rijders met dit probleem?

Volgens de dealer moet ik niet zo moeilijk doen en komt dit meer voor bij MME's met een glazen dak.

Volgens mij is dit geen excuus en moet de auto zo aërodynamisch mogelijk zijn....

[Afbeelding]
Zeker! Ik heb ook het probleem dat mijn dak er scheef in zit
23-april al gemeld bij de dealer
14-sept nog steeds geen antwoord vanuit Ford

• makooy
Teak schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:03:
[...]

Eens. Blijkt een groot probleem te zijn. Heel Europa heeft er last van volgens FordPass medewerkster. Alle digitale systemen liggen eruit en geen idee wanneer opgelost.

Nu maar wachten tot mijn auto sleutel gebracht is. Kan ik tenminste naar huis toe 😔
Zie de Facebook groep, daar heeft iemand de volgende tip gedeeld:
"Data van je mobiel even uitzetten. App starten en je data aanzetten. Dan kan je de app weer gebruiken. Niet afsluiten, want dan begint het opnieuw."

Hij bedoeld daarmee Vliegtuigmodes

• makooy
Even interessepeiling:

In hoeverre zou je lid willen worden van een Mustang Mach-E club die bijvoorbeeld:
- tourritjes organiseert
kosteloze entree voor leden)
evt met aansluitend andere activiteiten

- media
eigen website ?
forum ?
digitale nieuwsbrief?

- korting / acties bij andere bedrijven, bijvoorbeeld:
laadpassen
accessoires
wrappen
coaten
etc

- meer draagvlak hebben mbt: opmerkingen, tips, verbeterpunten en problemen richting Ford/Dealers/etc

- verder nog in te vullen

Dit is zomaar een idee waar ik al enige weken mee rondloop en hier heb ik inmiddels ook al een aantal mensen van andere clubs en verenigingen over gesproken om kennis te maken en te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

(ps. dit is wel tegen een kleine bijdrage per jaar)

Pagina: 1 ... 8 9 10

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee